سرپرست نمایندگی آستان قدس رضوی در کرمانشاه گفت:بیش از ۸۰۰ کرمانشاهی در طرح خادمیاری آستان قدس رضوی در سامانه کار ثبت نام اولیه را انجام داده اند.
کد خبر: ۶۲۴۱۵۵
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۱ 27 June 2018

به گزارش خبرنگار تابناک، حسن موحد امروزدر نشست خبری  که دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی درکرمانشاه برگزار شد، افزود:افرادی که داوطلب خادمی هستند، ابتدا باید در سامانه جامع آستان قدس رضوی ثبت نام اولیه را انجام داده و سپس برای تکمیل پرونده خود به دفتر نمایندگی مراجعه کنند.

وی خاطر نشان کرد:افرادی که ثبت نام انجام می‌دهند دوره‌های آموزش و گزینش را خواهند گذراند، از مجموع ۸۰۰ نفر ثبت نام شده در کرمانشاه تاکنون ۳۰۰ نفر از خواهران و برادران فرآیند دوره‌های گزینش و هشت مرحله آموزش را گذرانده اند و شش گروه ۲۴ نفره از آن‌ها نیز به لباس خادمی مشرف شده اند.

مسئول دفترنمایندگی آستان قدس رضوی در کرمانشاه اظهار داشت:برای اولین بار خواهران کرمانشاهی به لباس خادمیاری ملبس خواهند شد.

موحد تصریح کرد:افرادی که به عنوان خادم یار جذب می‌شوند در ۳۵ کانون موضوعی در حوزه‌های مختلف که هر قشری یک تشکل دارد در طرح‌های جهادی داخل استان بکار گرفته می‌شوند و سپس  به عنوان خادمیار تشرفی به مشهد مقدس اعزام خواهند شد.

فعالیت دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان کرمانشاه یک سال و نیم آغاز شده و در این مدت اقدامات و فعالیت‌های مهمی در حوزه‌های فرهنگی و جهادی  انجام شده است.

به گفته این مسئول،  در ساختار "خادمین مناطق" دفتر نمایندگی آستان قدس، کرمانشاه را به ۴۰ منطقه تقسیم کرده ایم که هر منطقه یک خادم دارد.

موحد ابراز داشت:توزیع بسته‌های مهر تحصیلی بین سه هزار و ۳۸۵ دانش آموز در بحث مهر تحصیلی، اطعام ۱۰۰ هزار نفر از محرومان و ایتام استان در ماه مبارک رمضان، سرکشی و دلجویی از ۱۵۰ بیمار مناطق محروم، اجرای طرح تکریم رضوی برای دانشجویان، طلاب و دانش آموزان مددجوی استان و طرح مهرورزی برای کودکان بیمار زیر ۱۲ سال، سرکشی به بیش از ۱۸ هزار و ۱۱۰ نفراز عمده فعالیت‌های دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در کرمانشاه است.

وی افزود:در پی وقوع زلزله سال گذشته در سرپلذهاب توسط دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی خادمیاران رضوی در قالب یک قرارگاه به مناطق زلزله زده اعزام شدند وبیش از ۹ میلیارد تومان اقلام و نیاز‌های روزانه زندگی روزمره مردم این مناطق توزیع،  و روزانه ۲۰ هزار پُرس غذای گرم  پخت و توزیع شده است.

سرپرست نمایندگی آستان قدس رضوی در کرمانشاه گفت:در سال گذشته دو کاروان از خادمین بارگاه امام هشتم (ع) تحت عنوان" زیر سایه خورشید" در کرمانشاه و مناطق محروم حضور داشتند و امسال نیز میزبان سه کاروان از خادمین امام رضا (ع) در دهه کرامت خواهیم بود.

 

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار