معاون توانبخشی بهزیستی استان اردبیل گفت: در حال حاضر 6 هزار نفر متقاضی دریافت وسایل و ابزار کمک توانبخشی هستند تا با استفاده از آن بتوانند ادامه زندگی دهند
کد خبر: ۶۲۴۳۵
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۰ 15 July 2015

ولی یعقوبی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار کرد: ما در حوزه توانبخشی و در هشت گروه اصلی به کمک‌های همه‌جانبه خیرین نیاز داریم تا بتوانیم در همه حوزه‌ها خدماتی مناسب به معلولان و جامعه هدفمان ارائه دهیم.

وی افزود: این معاونت در حوزه بیمه‌ای، مشارکتی، پیشگیری و درمان ارائه خدمات توانبخشی، اختصاص یارانه‌های کمکی، حمایت تحصیلی، حوزه آموزش، ارتقای مهارت شغلی و فعالیت‌های علمی و فرهنگی ورود پیدا کرده و تلاش می‌کند تا از افراد تحت حمایت در حوزه‌های یاد شده پشتیبانی کند.

معاون توانبخشی بهزیستی استان اردبیل راه‌اندازی 30 مرکز حرفه‌آموزی را با پرداخت تسهیلات کمکی و بلاعوض در ایجاد اشتغال جامعه معلولان یادآور شد و ادامه داد: ما برای هزار و 400 نفر از معلولان با پرداخت 6 میلیون تومان به ازای هر فرد معلول سعی کردیم تا زمینه اشتغال را برای آنها فراهم کنیم که قطعا این امر به توانمندسازی‌های بیشتر جامعه هدف کمک خواهد کرد.

امیدوار تصریح کرد: در حال حاضر 900 دانش‌آموز و حدود 200 دانشجوی معلول از خدمات آموزشی و پرداخت کمک هزینه تحصیلی بهزیستی بهره‌مند هستند و در حوزه معیشتی نیز با حمایت از 5 هزار و 159 نفر شامل پرداخت مستمری و حمایت‌های موردی سعی داریم تا از جامعه هدفمان حمایت کرده و از آنها حمایت کنیم.

این مسئول از شناسایی 17 هزار و 500 معلول در استان و وارد شدن اطلاعات دقیق آنها در قالب بانک اطلاعاتی خبر داد و گفت: تعداد 5 هزار نفر از این معلولان مستمری دریافت کرده و مابقی از خدمات غیرمستمر بهزیستی بهره‌مند هستند.

معاون توانبخشی بهزیستی استان اردبیل یادآور شد: هدف ما در سال جاری بر این است تا در قالب کمیته پیگیری مناسب‌سازی فضای شهری،‌ ادارات و نهادهای مختلف سعی کنیم تا برخی از تعهدات و توافقات به انجام برسد.

امیدوار از برگزاری دو جلسه ستاد مناسب‌سازی استان در سه ماهه اول امسال خبر داد و عنوان کرد: آنچه که در دستور کار قرار گرفته است مناسب‌سازی ورودی ادارات و سازمان‌ها به همراه سرویس‌های بهداشتی است که همه دستگاه‌های دولتی موظف شدند در نیمه اول سال مناسب‌سازی برای ورود و خروج معلولان را مدنظر قرار دهند.

وی با یادآوری اینکه 6 هزار نفر در این استان متقاضی استفاده از وسایل کمک توانبخشی هستند، گفت: ما در تلاش هستیم تا با پیگیری مسئولان کشوری و استانی بخشی از این تجهیزات و امکانات را خریداری کرده و در اختیار جامعه معلولان قرار دهیم که به عنوان نمونه جذب 100 درصد اعتبارات متقاضیان کاشت حلزون سعی کردیم تا منابع اعتباری مورد نظر در این زمینه را تامین کنیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۵
شعارمیدی برادر اینکاره نیستی درحد این پست نیستی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار