شهردار تهران گفت: اگر در مسیر سنت‌های الهی گام برداریم خداوند متعال پیروزی ما را تضمین می‌کند.
کد خبر: ۶۳۳۰۵
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۴ - ۰۶:۰۴ 18 July 2015
محمدباقر قالیباف شامگاه چهارشنبه در مراسم بزرگداشت معلم قرآن و مبارز انقلابی علی اصغر عابدزاده که در مهدیه مشهد برگزار شد با بیان اینکه رشد و تعالی جامعه نیازمند شناخت سرمایه‌های انسانی و اجتماعی جامعه است، اظهار داشت: باید این سرمایه‌های انسانی را به خوبی به جامعه معرفی کنیم و با الگوسازی چنین افرادی سعی بر این داشته باشیم که جوانان این سرمایه‌های انسانی و اجتماعی را الگوی زندگی خود قرار دهند.

قالیباف گفت: هر جامعه نیازمند شناخت هویت خود است و هویت جامعه ما هویتی اسلامی و دینی است که ریشه در فرهنگ قرآنی و اهل بیت (ع) دارد.

وی با بیان اینکه مرحوم عابدزاده یکی از سرمایه‌های انسانی ماست و آنچه که سبب خیر و برکت زندگی ایشان شده است صدق نیت و توکل این مرد بوده که نام و آثار ایشان همچنان پابرجاست،افزود: نخستین چیزی که باید از ایشان آموخت داشتن نیت الهی در هر کاری است.

شهردار تهران عابدزاده را شخصیتی چند بعدی دانست که در زمینه‌های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و قرآنی فعالیت داشته است و تصریح کرد: وی مهمترین عنصر برای اصلاح و رشد جامعه را عنصر تربیت انسان بیان می‌کرد.

قالیباف خاطرنشان کرد: 2 عنصر فقر و تکاسر در یک نظام اسلامی نباید باشد و در عین حال تعلیم و تکریم 2 عنصری است که باید در جامعه به عنوان شاخص قرار گیرد.

وی در ادامه افزود: هر 4 شاخص فوق بایستی همزمان در جامعه پیاده شود.

وی عابدزاده را به عنوان مجاهدی انقلابی و مدیر جهادی توصیف کرد که بدون استفاده از امکانات دولتی توانسته حرکت‌های چنین بزرگی را انجام دهد و نهادسازی که در چند سال اخیر مورد توجه مسئولان قرار گرفته را وی در 50 سال پیش این بحث را دنبال کرده است.

قالیباف اظهار داشت: امروز به برکت انقلاب و خون شهدا در عرصه مبارزه با استکبار جهانی و استعمار داخلی نظام جمهوری اسلامی با قدرت و عزت به فعالیت مشغول است.

وی با اشاره به وجود مشکلات اقتصادی و ضعف مدیریت‌ها، تصریح کرد: نباید منکر وجود این مشکلات شد و بایستی برای رفع آنها تلاش کرد اما نباید اجازه دهیم که این مشکلات روی عظمت انقلاب سایه بیندازد.

شهردار تهران با اشاره به توافق هسته‌ای بین ایران و کشورهای 1+5،گفت: طی 150 سال اخیر چنین مذاکرات طولانی، پرتداوم و فشرده در سطح بین المللی وجود نداشته که این واقعیت نشان دهنده و بیانگر عظمت جمهوری اسلامی ایران است.

قالیباف با بیان اینکه اگر کشورهای عضو از طریقی به غیر از مذاکره می‌توانستند به نتیجه برسند به هیچ وجه وارد مذاکره با ایران نمی شدند، خاطرنشان کرد: تمام موفقیت‌های به دست آمده توسط ایران در مقابل ابر قدرت‌های دنیا به برکت خون شهدا بوده است.

وی ضمن قدردانی از زحمات تیم مذاکره کننده و پیشبرد مذاکرات به بهترین شکل ممکن،افزود: تیم مذاکره کننده بهترین قدرت و ظرفیت خود را به منظور عزت بیشتر اسلام استفاده کرد.

قالیباف این موفقیت را به برکت مدیریت مقام معظم رهبری و برکات امام زمان(عج) دانست و خاطرنشان کرد: اگر در مسیر سنت‌های الهی گام برداریم خداوند متعال پیروزی ما را تضمین می‌کند.

 

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار