رئیس هیئت کونگ‌فوی خراسان رضوی گفت: فقدان سالن اختصاصی مهمترین معضل کونگ‌فوی خراسان رضوی است.
کد خبر: ۶۳۵۰۷۱
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۶ 26 July 2018

به گزارش تابناک : ورزش‌های رزمی در خراسان رضوی مورد تأیید اداره کل ورزش و جوانان استان بوده که یکی از شاخه‌های آن کونگ‌فو است، این ورزش تکنیک‌های متفاوتی داشته و فنون آن در مقایسه با سایر رشته‌های رزمی جالب و زیبا است، اما به ورزشکاران آموخته می‌شود که از این فنون به صورت روزمره استفاده نکنند.

قربان اعظمی؛ رئیس هیئت کونگ‌فوی خراسان رضوی، در ارتباط با سطح کونگ‌فو در خراسان رضوی و جایگاه آن در کشور نکاتی را به اطلاع رساند، همچنین در مورد رشته‌های مختلف در خراسان رضوی توضیحاتی را ارائه کرد که مشروح آن را در متن زیر می‌خوانید:

هیئت کونگ‌فوی خراسان رضوی چه اقداماتی را در مدت گذشته از سال 97 انجام داده است؟

هیئت کونگ‌فوی خراسان رضوی اقدامات بسیاری را در گذشته انجام داده که از جمله آنها می‌توان به برگزاری دومین دوره مسابقات آسیایی اشاره کرد، این رقابت‌ها مورد استقبال بسیاری واقع شده و پس از آن تعداد افراد ورزشکار به رقم قابل توجهی افزایش یافت، هیئت نیز درصدد برگزاری این نوع اقدامات ویژه است.

برگزاری کلاس‌های اوقات فراغت با همکاری شهرداری، هلال احمر و نظایر این ارگان‌ها، برپایی مسابقات‌ باشگاه‌های آزاد، تشکیل برنامه استعدادیابی، برگزاری مسابقات مختلف در برخی از رده‌های سنی، اعزام ورزشکاران به مسابقات کشوری و نظایر این امور از اقدامات هیئت کونگ‌فوی خراسان رضوی است.

هیئت کونگ‌فوی خراسان رضوی چه افتخاراتی را تاکنون به دست آورده است؟

هیئت کونگ‌فوی خراسان رضوی تاکنون در سیستم ورزشی خود کمبودی را احساس نکرده است، هیچ خللی در تمرینات ورزشکاران مشاهده نمی‌شود و ساعات آنها منظم است، همچنین مربیان حاضر در خراسان رضوی از قدرت و پتانسیل بالایی بهره مند هستند و سطح علمی و عملی آنها بالا است.

ورزشکاران کونگ‌فو در چه باشگاهی تمرینات خود را اجرا می‌کنند؟

هیئت کونگ‌فوی خراسان رضوی سالن ورزشی به طور اختصاصی نداشته و ورزشکاران در سایر سالن‌های ورزشی به فعالیت و تمرین می‌پردازند، البته این امر هزینه‌هایی را در بر داشته که در صورت حمایت بیشتر متولیان کونگ‌فو، می‌توان از بروز مشکلات پس از آن جلوگیری کرد.

 از سال  57 در رشته ورزشی کونگ‌فو فعالیت می‌کردم، تمرینات متعددی انجام داده و در کلاس‌های مربوطه حضور داشتم اما به صورت تخصصی آن را از سال 58 زیر نظر استاد حمید صفدرزاده آغاز کردم، هیئت این ورزش از سال 1370 زیر نظر اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی قرار گرفت.

در همان مواقع فدراسیون ورزش‌های رزمی شکل گرفت و پس از مدتی فدراسیون کونگ‌فو، ووشو و نظایر آن تشکیل شد، در حال حاضر در دو رشته کونگ‌فو و هنرهای رزمی فعالیت دارم، مسئولیت‌های متعددی نظیر دبیر، مسئول، عضو شورای فنی استان و کشور و نظایر آنها را بر عهده گرفته ام و در حال حاضر در پنج شیفت کار می‌کنم.

کونگ‌فو در ایران چه تاریخچه‌ای داشته و از چند سال گذشته به وجود آمده است؟

ایران قدمت 5 هزار ساله‌ای در کونگ‌فو داشته و این کشور پیش از کره جنوبی و به طور کلی تمامی کشورها آغاز به ورزش کونگ‌فو کرده است، حرکات رزمی، حرکات دست و پا و نحوه مبارزات آن در مکان‌های قدیمی نقش و نگاری شده و از چندین هزار سال پیش ایرانیان خود را در ورزش کونگ‌فو مطرح کرده اند.

کونگ‌فوی کشور ما با کره جنوبی در چه زمینه‌ای فرق دارد؟

کونگ‌فوی ایرانیان به عبارتی کونگ‌فوی توآی بوده و قرار بر به ثبت رسیدن المپیک این رشته ورزشی توسط اسپورت آکو و حمایت متولیان مربوطه شده است، ایران در بحث کونگ‌فو شاخص شده و می‌توان آن را به عنوان رقیبی سرسخت در مبارزات شناخت، به طور کلی ورزشکاران کشور و به ویژه استان برای پیروزی ایران تلاش می‌کنند.

چه اقدامی در کونگ‌فو می‌تواند ورزشکاران بسیاری را جذب این ورزش کند؟

ثبت جهانی کونگ‌فو و برگزاری المپیک‌های آن می‌تواند تأثیر بسزایی در تعداد ورزشکاران بگذارد، استقبال بسیاری از این امر صورت می‌پذیرد و مشغله اعضای هیئت کونگ‌فو نیز بیش از وضعیت کنونی می‌شود.

رشته ورزشی کونگ‌فو دارای چه سبک‌هایی است؟

کونگ‌فو رشته‌های مختلفی اعم از کونگفو توآ، کونگ‌فو کمپو، پرتوا، توآدو، نیو کونگ‌فو، جنگاوران، کونگ‌فو آزاد، تک رزم، توآ سنتی، گراتسون و اسپادا کونگ‌فو داشته که تمامی رشته‌های آن مخاطب دارد، هرکدام از آنها دارای ویژگی‌های خاص بوده که خود را از یکدیگر متمایز کرده است.

تاکنون به دلیل کمبود منابع مالی، اعضای هیئت کونگ‌فوی خراسان رضوی شخصاً از درآمد خود برخی از هزینه‌های موجود در این ورزش را تقبل کرده‌‌اند؟

بله؛ اعضای هیئت کونگ‌فوی خراسان رضوی در برخی مواقع به دلیل کمبود بودجه و فراهم نبودن شرایط اقتصادی، مجبور به پرداخت برخی از هزینه‌های کونگ‌فو از درآمد شخصی خود شده اند، در هر صورت هنوز اعضای هیئت فعال بوده و با وجود سختی‌های آن به حرفه خود علاقمند هستند.

 آمار بیمه‌ای تعداد افراد ورزشکار در رشته کونگ‌فو در سال گذشته حدود 2 هزار نفر بوده که امسال تعداد آنها افزایش یافته است، در واقع سالیانه بر تعداد این ورزشکاران اضافه شده و کونگ‌فو از گذشته پر جمعیت‌تر می‌شود، هنوز تعداد ورزشکاران امسال مشخص نشده اما با این روند، قطعاً از این رقم بیشتر شده است.

 

 

 

منبع : تسنیم 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار