برداشته شدن اولین گام شهرداری یزد درتحقق شفافیت با صدور دستور اجرای قانون انتشار و دسترسی آزاد اطلاعات توسط شهردار یزد  
کد خبر: ۶۳۷۹۵۷
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۰ 01 August 2018

شهردار یزد با اشاره به حائز اهمیت بودن این موضوع و تاکید دولت در پیوستن به سامانه قانون دسترسی آزاد به اطلاعات گفت: پیوستن شهرداری یزد به این سامانه اولین قدم در تحقق شفافیت در شهرداری یزد است.

جمالی نژاد  انتشار اطلاعات را لازمه شفافیت و در اختیار نمودن اطلاعات به شهروندان را یکی از ارکان منشور حقوق شهروندی عنوان نمود. وی همچنین شهروند مداری را سرلوحه اهداف شهرداری برشمرد و افزود  در جامعه ی شهروند مدار شهرداری ها بیشترین نقش را در تحقق این امر مهم ایفا می کنند .همچنین شهردار یزد افزود: شهر محیط زنده ای است  که نیازمند توجه خاصی دارد، از این جهت ارتباط مستقیمی بین شهر ،شهروندان و شهرداری وجود دارد و این شهرداری است که نقش قابل توجه و تاثیر گذاری را در تحقق این امربر می دارد.

در پایان مسعود تاج آبی رئیس سازمان فاوا شهرداری یزد گفت: در مسیر تحقق شفافیت در شهرداری یزد دو رویکرد موازی از طرف این سازمان صورت گرفته است. اول عضویت در سامانه انتشار و دسترسی آزاد اطلاعات به آدرس foia.iran.gov.ir  که در قبال درخواست شهروندان شهرداری نسبت به ارسال اطلاعات درخواستی اقدام می نماید همچنین دومین رویکرد ایجاد سامانه ای  ویژه  جهت انعکاس اطلاعات حائز اهمیت شهروندان از فعالیت ها، وظایف و اقدامات شهرداری یزد در آینده نزدیک به آدرس  shafaf.yazd.ir می باشد.

لازم به ذکر است هر شخص حقیقی یا حقوقی ایرانی می‌تواند درخواست خود برای دسترسی به اطلاعات را به صورت برخط از طریق درگاه الکترونیک حقیقی با ثبت‌نام در سامانه به آدرسfoia.iran.gov.ir و ایجاد حساب کاربری، پیشخوان دولت الکترونیک، پست یا مراجعه حضوری به واحد اطلاع‌رسانی مؤسسه درخواست‌شونده، تسلیم کند همچنین  تاكنون يك هزار و ۶۹۴ درخواست در سامانه انتشار و دسترسي آزاد به اطلاعات ثبت شده كه از اين تعداد به يك هزار و ۳۵۳ درخواست پاسخ داده شده است.

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار