معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در یزد اعلام کرد:
معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از برنامه و فعالیت های مرتبط باهنرهای قرآنی حمایت جدی خواهد کرد.
کد خبر: ۶۳۷۹۶۱
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۵ 01 August 2018

عبدالهادی فقهی ‌زاده طی نشستی با موسسات قرآنی استان یزد با اشاره به برگزاری جشنواره هنری آیات دراستانهای کشور،اظهار داشت:موسسات و فعالان قرآنی باید به طور جدی در عرصه هنر ورود کنند.
وی با اشاره به اینکه قرآن به زبان هنر است،تصریح کرد که قرآن فقط معجزه بیانی نیست و باید به بعد معنایی و محتوایی آن نیز توجه و بهره برد.
به اعتقاد معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی متن مقدس قرآن که بزرگترین وحی نامه الهی است باید به زبان هنرتبلیغ ،ترویج و توسعه داد.
وی همچنین با بیان اینکه شرایط فرهنگی کشور دچار دگرگونی و دستخوش های جدی شده است،افزود:در تلاش هستیم سال آینده جشنواره هنری صحیفه سجادیه را در استانهای کشور برگزار کنیم.
وی با بیان اینکه تغییر در سبک های قرآنی ضروری به نطر می رسد،گفت: باید فرهنگ قرآن و اخلاق قرآنی بر مرز و بوم ما و بر مرز و بوم سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و اخلاقی ما گسترش یابد.
فقهی زاده با اشاره به اهداف کلی معاونت قرآن و عترت اظهار داشت: هدف کلی معاونت کمک به خارج کردن قرآن از مهجوریت و وارد کردن آن به عرصه های گوناگون زندگی در حوزه های علمی وعملی است.
وی تاکید کرد که قرآن را با همکاری مؤسسات قرآنی بیش از پیش به زندگی و زبان مردم نزدیک کنیم.
معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان گفت:در تلاش هستیم که صندوق بیمه فعالان قرآنی را با توجه به تعداد فعالانی که در این حوزه هستند را راه اندازی کنیم.
در ابتدای این نشست مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد با اشاره به فعالیت ١١٨موسسه قرآنی در استان یزد ،گفت:موسسات قرآنی استان یزد در سطح کشور نمونه و فعال هستند.
مجید جوادیان زاده افزود:با همکاری موسسات قرآنی طی چند سال گذشته نمایشگاه علوم قرآنی و دوره های مسابقات قرآن کریم در سطح استان یزد برگزار شده است.
وی در ادامه به برگزاری جشنواره نقاشی خط آیات در یزد اشاره کرد و گفت:در این جشنواره ٣٠٠ اثر ارسال شد که نهاییتها بعد از داوری ٦٥ اثر به نمایشگاه راه پیدا کرد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد گفت:نمایشگاه آثار منتخب این جشنواره در گنجینه فرهنگ و هنر یزد برپا شده است که تا پیان هفته میزبان علاقه مندان است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار