اهداکنندگان خون همزمان با سالگرد تاسیس سازمان انتقال خون و روز ملی اهدای خون، ركوردي جديد در اهداي خون براي استان رقم زدند.
کد خبر: ۶۳۸۶۶۱
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۲ 04 August 2018

دکتر «نقی تقوائی» ضمن اعلام این خبر، تصریح کرد: در این مناسبت  378 نفر جهت اهداي خون به اداره كل انتقال خون استان مراجعه کردند كه از اين تعداد 298 نفر موفق به اهداي خون شدند كه در 10 سال اخیر بی‏ ‎ سابقه  بود.

وی در ادامه با اشاره به رشد بالای اهدای خون نسبت مدت مشابه، افزود: این آمار نسبت به مدت مشابه رشد 33 درصدی داشته است به نحوی که در نهم مرداد سال گذشته، 331 نفر مراجعه و از این تعداد 224 نفر موفق به اهدای خون شدند.

گفتنی است، بيشترين آمار خون‌گيري قبل از ثبت اين ركورد را مربوط به زلزله استان بوشهر در 21 فروردین ماه سال 1395 خواند كه 344 نفر مراجعه و از اين تعداد 283 نفر خون اهدا کرده بودند. البته وقوع زلزله استان بوشهر و همچنين هفته سلامت از جمله عواملي است كه مي توان نقش آن را در ثبت اين ركورد حائز اهميت دانست.

در روز ملی اهدای خون در یزد، كاركنان فرمانداری، جهاد کشاورزی، بانک صادرات، بانک آینده، سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری، اداره کل کتابخانه ‎‎ ها، کانون وکلا و عموم اهداکنندگان طي مراسمي، اهداي خون کردند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار