رئیس اتاق اصناف مشهد مقدس گفت: نظارت بر اصناف مشهد در آستانه دور دوم سفرهای تابستانی تشدید می‌شود.
کد خبر: ۶۴۷۳۲
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۷ 22 July 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی محمود بنانژاد در گفت‌وگو با تسنیم، اظهار داشت: برای بهبود شرایط خدمات‌رسانی به زائران بارگاه منور رضوی میزان نظارت بر اماکن اقامتی از جمله مهمانپذیران، هتل‌ها، هتل آپارتمان‌ها و خانه مسافرها افزایش می‌یابد.

بنانژاد افزود: این نظارت‌ها از تمام ابعاد از جمله موضوعات بهداشتی و قیمت‌ها بوده و با همکاری اتحادیه‌های مربوطه انجام می‌پذیرد.

وی با اشاره به اهمیت موضوعات بهداشتی در تمام اصناف تصریح کرد: این مسائل در واحدهای اقامتی و واحدهایی که با مواد غذایی سر و کار دارند بیشتر اهمیت پیدا کرده و به آنها نظارت‌های دائمی اعمال می‌شود.

رئیس اتاق اصناف مشهد افزود: ایمنی واحد صنفی و کیفیت محصولات ارائه شده از دیگر مواردی است که دور جدید نظارت‌ها به آنها توجه می‌شود.

بنانژاد در ارتباط با نحوه قیمت‌گذاری کالا و خدمات در شهر مشهد خاطرنشان کرد: در این موضوع 3 اولویت وجود دارد که نخستین آنها کالاهایی هستند که نرخ آنها به صورت کشوری گفته می‌شود، دسته دوم قیمت‌هایی که از طریق اتحادیه‌ها تعیین می‌شود و اصناف زیر پوشش آن اتحادیه باید از آن قیمت‌ها تبعیت کنند.

رئیس اتاق اصناف مشهد خاطرنشان کرد: دسته‌ای از خدمات هم وجود دارد که آن‌ها با توجه به میزان مهارت و دانشی که نیاز دارند توسط خود شخص قیمت‌گذاری می‌شوند.

بنانژاد با اشاره به میزان محاسبه قیمت اصناف توزیع‌کننده بیان کرد: این واحدها با توجه به کالایی که عرضه می‌کنند، مطابق با فاکتور درصدی سود مشخص را باید اضافه کرده و به فروش برسانند و در صورت بروز تخلف با آن‌ها مطابق قانون برخورد می‌شود.

وی بیان کرد: همچنین بر اصنافی که به‌طور مستقیم دسته‌ای از کالاهای اولیه مورد نیاز مردم را توزیع می‌کنند از جمله بازارهای روز و ارزاق عمومی نظارتی دوچندان برای تنظیم قیمت‌ها اعمال می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار