رئیس پلیس راه خراسان رضوی با اشاره به افزایش هفت درصدی اعمال قانون در سه ماه نخست سال جاری گفت: 34 درصد تصادفات در سه ماه نخست سال جاری به دلیل واژگونی خودروها بوده است.
کد خبر: ۶۴۷۳۴
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۸ 22 July 2015
محمد صفایی ظهر در نشستی با خبرنگاران پیرامون طرح‌های ترافیکی تابستانه در محل معاونت اجتماعی نیروی انتظامی خراسان رضوی اظهار کرد: با شروع موج جدید مسافرت‌ها در تابستان امسال در وهله نخست موضوع تجهیز دوربین‌های جاده‌های سراسر استان خراسان رضوی و تعمیر و ساماندهی آنها را در رأس قرار داده‌ایم.

وی با بیان اینکه پلیس راهور در موج جدید سفرها، به دنبال این بوده تا با به کارگیری تمهیدات موثر، سوانح در جاده‌های استان را به حداقل برساند، ادامه داد: عموما علت اصلی تصادفات در جاده‌های خراسان رضوی به دلیل خواب‌آلودگی رانندگان و واژگونی خودروهاست، بنابراین برای به حداقل رسیدن سوانح جاده‌ای نیازمند همراهی رانندگان و مسافران در جاده هستیم.

رئیس پلیس راه خراسان رضوی با اشاره به افزایش هفت درصدی اعمال قانون در سطح جاده‌های استان گفت: این افزایش هفت درصدی اعمال قانون مرتبط با سه ماه نخست امسال بوده، همچنین در این مدت زمان میزان فوتی‌های بر سر صحنه تصادف دو درصد کاهش و مجروحان 9 درصد افزایش یافته است.

صفایی خاطرنشان کرد: دوربین‌های ثابت و متحرک در جاده‌های خراسان رضوی کاملا آماده به کار بوده و لازم به ذکر بوده که این دوربین‌ها به گونه‌ای به سیستم محاسبه مجهز بوده که رانندگان با سرعت بالا را شناسایی می‌کند، حتی رانندگانی که با سرعت بالا در جاده در حال حرکت بوده و پس از مشاهده دوربین سرعت خود را کاهش می‌دهند نیز قابل شناسایی و ثبت هستند.

وی یادآور شد: 34 درصد تصادفات در سه ماه نخست امسال به دلیل واژگونی خودروها بوده است.

رئیس پلیس راه خراسان رضوی گفت: عموم این تصادفات در بازه زمانی 13 تا هشت صبح رخ داده که از میان همه محورها و جاده‌های خراسان رضوی، پاسگاه امام محمد تقی (ع) نیشابور بیشتر آمار تصادفات را به خود اختصاص داده است.

صفایی افزود: پلیس راه 120 خودرو و 32 مورد خودرو به صورت نامحسوس در سطح جاده‌های استان خراسان رضوی مستقر کرده، همچنین مقابله و برخورد با آلودگی صوتی همچنان در راس فعالیت‌های پلیس قرار دارد و با متخلفان این حوزه برخورد جدی می‌شود.

وی با اشاره به اجرای بیش از 240 طرح در مناطق روستایی گفت: پلیس راه خراسان رضوی توجه جدی بر تلفات جاده‌ای در راه‌های روستایی دارد، بنابراین با اجرای طرح‌های مذکور در روستاها توانسته‌ایم رتبه نخست کاهش تلفات روستایی را در کشور به خود اختصاص دهیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار