نایب رئیس هیئت کشتی خراسان رضوی گفت: با توجه به ظرفیت‌‌های موجود، کشتی خراسان رضوی می‌تواند جایگاه واقعی خود را احیاء کند.
کد خبر: ۶۴۷۴۷۷
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۷ 26 August 2018

به گزارش تابناک : ورزش کشتی از گذشته‌های دور تاکنون مورد پسند مخاطبان در استان‌های مختلف کشور بوده که نمونه بارز آن در مازندران قابل مشاهده است.

آنا براتی؛ نایب رئیس بانوان هیئت کشتی خراسان‌رضوی با حضور در تحریریه تسنیم عملکرد هیئت کشتی را از ابتدای سال تاکنون حائز اهمیت شمرد، همچنین در ارتباط با وضعیت ورزش کشتی در بانوان توضیحاتی را ارائه کرد که مشروح آن را در متن زیر می‌خوانید:

هیئت کشتی خراسان‌رضوی از ابتدای سال تاکنون چه اقداماتی را انجام داده که سبب ارتقاء سطح ورزشکاران خود شده است؟

هیئت کشتی خراسان‌رضوی تاکنون برنامه‌های خود را با توجه به تقویم فرستاده از سوی فدراسیون کشتی تنظیم کرده است، این هیئت برنامه‌های بسیاری داشته و باید خود را برای رقابت‌های کشوری آماده کند، به‌عنوان مثال هیئت بر نحوه اجرای حرکات در مسابقات اُپن تأکید دارد، مسابقات کشتی کلاسیک از سال پیش ورود پیدا کرده و باید در این زمینه نیز سرمایه گذاری شود.

چگونه می‌توان در بخش کشتی کلاسیک در خراسان‌رضوی سرمایه‌گذاری کرد؟

فدراسیون کشتی در زمینه مذکور برنامه‌ریزی کرده و قصد بر سرمایه‌گذاری در این ورزش دارد، با تلاش و کوشش ورزشکاران و متولیان در آذرماه سال گذشته مقام سوم توسط کشتی بانوان خراسان‌رضوی کسب شد.

هیئت کشتی خراسان‌رضوی انجام چه اموری را برای استان خود افتخار‌آفرینی می‌داند؟

دعوت ورزشکاران کشتی در خراسان‌رضوی به اردوی تیم ملی نیز می‌تواند جزو افتخار‌آفرینی‌های ورزشکاران و هیئت باشد، خردادماه نیز مسابقات اُپن برگزار شده و مقام‌آوران این مسابقات و ورزشکاران حائز رتبه نخست تا چهارم کشوری می‌توانند وارد انتخابی تیم ملی شوند، خراسان‌رضوی توانست با 6 نفر در رقابت‌های مذکور شرکت کند.

چه محدودیت‌هایی در بخش کشتی کلاسیک وجود دارد؟

کشتی کلاسیک در بخش بانوان محدودیت‌های بسیاری دارد، نخستین محدودیت، تعداد کم بانوان در این ورزش است، پس از آن وجود مسئله سنی 18 تا 25 سال نیز از دیگر محدودیت‌های این ورزش است، وجود علاقه و استعداد نیز می‌تواند در محدودیت تعداد این افراد تأثیر بگذارد.

یکی از ورزشکاران کشتی خراسان‌رضوی مقام نخست را به‌دست آورده و در حال حاضر در انتخابی تیم ملی حضور دارد، همچنین دو نفر از استان مقام سوم را کسب کرده که آن‌ها نتوانستند وارد تیم ملی شوند، بنده نیز به‌عنوان مربی تیم ملی دعوت شدم و چندین بار در اردوی تیم ملی حضور داشتم اما به‌دلیل نایب ریاست در هیئت کشتی خراسان‌رضوی و سایر دغدغه‌ها نتوانستم این امر را ادامه دار کنم.

هیئت کشتی خراسان‌رضوی تاکنون به چه میزان مورد حمایت ارگان‌های متولی قرار گرفته است؟

هیئت کشتی خراسان‌رضوی از سوی فدراسیون کشتی مورد حمایت قرار می‌گیرد، همچنین این ارگان در بخش مربی‌گری همکاری بسزایی با هیئت استان داشته است.

از سایر حمایت‌کنندگان از بانوان کشتی‌گیر، می‌توان به هیئت اشاره کرد رئیس هیئت کشتی خراسان‌رضوی نیز این بخش را مورد حمایت کامل قرار داده است، بانوان می‌توانند در بسیاری از مسابقات کشوری شرکت کنند، بسیاری از استان‌ها در بخش بانوان لیگ ندارند اما خراسان‌رضوی مستثناء است.

در بخش اعزام چه همکاری‌هایی از سوی ارگان‌هایی نظیر فدراسیون مشاهده می‌شود؟

تاکنون ورزشکاران کشتی در خراسان‌رضوی در بخش بانوان توانستند در اردوی تیم ملی حضور داشته باشند و تمام هزینه‌های آن را هیئت پرداخت می‌کند، فدراسیون کشتی نیز یک سوم مبلغ اعزام ورزشکاران به تیم ملی را پرداخت کرده است، به‌طور کلی هیئت کشتی خراسان رضوی در بخش بانوان هیچ مشکلی ندارد.

هیئت کشتی خراسان‌رضوی در آینده چه هدفی را دنبال می‌کند؟

کشتی در خراسان رضوی می‌تواند به جایگاه مطلوبی دست یابد، این استان نیز می‌تواند به عنوان شاخص کشتی شناخته شود و ورزشکاران روزانه بتوانند در این زمینه پیشرفت کنند.

در سایر هیئت‌های ورزشی رزمی کار کردم و تفاوت حمایت‌ها را از زمین تا آسمان می‌دانم، حمایت‌های صورت گرفته در سایر هیئت‌ها در مقابل کمک‌های رئیس فعلی هیئت کشتی استان بسیار ناچیز است، تمامی امور بر پایه نظم بوده و هیچ خطری کشتی خراسان رضوی را تهدید نمی‌کند.

در صورت اعزام ورزشکاران کشتی خراسان‌رضوی به مسابقات مختلف، چه نهادی هزینه‌ اعزام آنها را متقبل می‌شود؟

پرداخت هزینه‌های اعزام ورزشکاران کشتی خراسان‌رضوی به مسابقات کشوری بر‌عهده هیئت استان است، با وجود حمایت‌های ناچیز، تاکنون رئیس هیئت استان توانسته مسئولیت خود را به خوبی انجام دهد.

هیئت کشتی خراسان‌رضوی در بخش آقایان به چه میزان فعال است؟

هیئت کشتی خراسان‌رضوی هر هفته به‌طور معمول 3 مرتبه ورزشکاران خود را به مسابقات مختلف اعزام می‌کند، ورزش کشتی در بخش آقایان بسیار فعال بوده و افراد مختلفی حتی در رده سنی خردسالان به این رشته ورزشی جذب می‌شوند، می‌توان با وجود این وضعیت به آینده کشتی در خراسان رضوی امیدوار بود.

آیا اعضای هیئت کشتی خراسان رضوی حقوق مشخصی را دریافت می‌کنند؟

بودجه مشخصی برای بانوان در نظر گرفته نشده است، در واقع اعضای هیئت کشتی خراسان رضوی حقوق بسیاری نداشته و تمامی درآمد هیئت مجدداً برای ورزشکاران استفاده می‌شود، البته مسئولان مشکلی در بحث مالی ندارند و با توجه به پر بودن وقت و انجام اقدامات متعدد در صورت وجود بودجه بیشتر دیگر وقتی برای برگزاری برنامه‌های بیشتر نیست.

اعضای هیئت کشتی خراسان رضوی درآمدی ندارند و برنامه‌های مختلف را با بودجه خود تأمین می‌کند، با این وجود باید بیش از وضعیت کنونی به ورزشکاران کشتی در بخش بانوان توجه شود و سایر شهرستان‌ها در این رشته ورزشی فعال شوند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار