معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد :
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد ضمن اشاره به ظرفيتها و پتانسيلهاي استان يزد گفت: با برگزاري هفته فرهنگ، هنر و صنعت استان در تهران مي توانيم اين توانمنديها را در سطح ملي ارائه دهيم.
کد خبر: ۶۴۹۵۱
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۳ 22 July 2015
به گزارش تابناک یزد، سومين جلسه  كارگروه تخصصي فرهنگي اجتماعي استان در سالجاري با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار، مديران كل اموراجتماعي، فرهنگي و دفتر امور بانوان و خانواده استانداري و نمايندگان دستگاههاي عضو اين كارگروه در  سالن شهيد موحدين استانداري برگزار شد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد در اين جلسه اظهار داشت: ضروري است استاني مانند استان يزد كه در مسير توسعه و پيشرفت قرار دارد ظرفيتها و توانمنديهاي خود را بازشناسي كند و اين پتانسيلها را نيز به بيرون از استان در سطح ملي و بين المللي انتقال دهد.
"محمدعلي طالبي" با اشاره به پيروزي جمهوري اسلامي ايران در توافقات هسته اي ادامه داد: انتظار اين است كه با توافقات هسته اي اخير شاهد رونق اقتصادي و افزايش گردشگر در كشور باشيم و برگزاري اين جشنواره و هفته فرهنگ، هنر و صنعت يزد بهترين فرصت است تا توانمنديهاي استان را با زبان فرهنگ و هنر و با اتكاء به سرمايه هاي اجتماعي در سطح ملي ارائه دهيم.
وي افزود : بايد در برگزاري اين جشنواره شاخص "دارالعباده" بودن يزد به عنوان يك پشتوانه خوب مورد توجه قرار گيرد و الگوي سبك زندگي در استان يزد نيز به مردم ساير استانها معرفي شود.
طالبي به نقش مهم سازمانهاي مردم نهاد اشاره و عنوان كرد : در برگزاري اين جشنواره بايد مشاركت تشكلهاي مردمي جدي گرفته شود و از پتانسيل تشكلهاي دانشجويي و يزديهاي علاقه مند مقيم تهران نيز استفاده لازم صورت گيرد.


ضرورت آموزشهاي هنگام و بعد از ازدواج به زوجهاي جوان

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار در بخش ديگري از سخنان خود گفت : ازدواج مهم ترين تصميمي است كه يك فرد مي تواند در زندگي خود بگيرد و ضروري است آموزشهاي قبل، هنگام و بعد از ازدواج به زوجهاي جوان جدي گرفته شود.
"طالبي" ادامه داد : بايد با بالابردن حساسيت جامعه به نهادينه شدن بحث آموزش در حوزه ازدواج كمك كنيم تا جائي كه مطالبه جامعه به اين سمت سوق پيدا كند كه داشتن گواهينامه ازدواج يك امر ضروري و اجتناب ناپذير تلقي گردد.
وي خاطرنشان كرد : تريبونهاي عمومي كه در سطح جامعه وجود دارد نقش مهمي در زمينه آموزشها در حوزه ازدواج ايفا مي نمايند، بايد به روحانيت، سخنرانان و مداحان در اين زمينه آموزشهاي لازم داده شود و لازم است كميته اي تشكيل گردد تا در اين كميته مباحث مربوط به آموزشهاي ازدواج به صورت ويژه مديريت و پي گيري شود.
گفتني است ارائه طرح برگزاري جشنواره و هفته فرهنگ، هنر و صنعت استان يزد در تهران در سالجاري و ارائه گزارش بهزيستي استان از برگزاري دوره هاي آموزشي مهارتهاي ازدواج و بررسي مشاركت دستگاههاي اجرايي استان در گسترش آموزشهاي ازدواج دو دستور كار اين جلسه بود كه افراد عضو كارگروه تخصصي فرهنگي اجتماعي استان به بحث و تبادل نظر در اين رابطه پرداختند.
 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار