امام جمعه مرودشت بیان داشت: :مردم کشور ایران اسلامی وعراق باید هوشیار ومراقب بوده که خدای نکرده آب به آسیاب دشمنان نریزند زیرا آمریکای جنایتکار از مدت ها قبل به دنبال تفرقه افکنی بین کشورهای شیعه ومردم ایران وعراق می باشد .
کد خبر: ۶۴۹۹۸۴
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۵ 01 September 2018

تابناک فارس به نقل از مرودشت نا: حجت الاسلام والمسلمین مهدی آقائی امام جمعه مرودشت در خطبه های این هفته خود ضمن تبریک روز مباهله ،حضرت علی (ع)وفاطمه زهرا(س) را بعنوان الگوی ازدواج جوانان قلمدادنمود.
آقائی با اشاره به سالروز واقعه تاریخی مباهله و شیوه شرکت پیامبر اسلام (ص) در این مبارزه تبلیغی و پیش قدم نمودن عزیزترین اعضاء خانواده خود در این جریان می توان از نگاه بیرونی پی به ایمان پیامبر به درستی مسیرو اعتقادش برد ، وی چنین برداشت نمود که وقتی پیامبر و اهل بیت علیهم السلام در تمام سختی ها خودشان مقدم می شدند ما هم در این نظام اسلامی باید چنین باشیم و اگر باور داریم راه امام راحل عظیم الشان انقلاب از مسیر سیدالشهدا عبور می نماید ، مسئولان نظام نیز باید در سختی ها کنار مردم وحتی یک گام جلوتر از مردم حرکت نموده وبا حضور مستمر خود در بین مردم ضمن لمس مشکلات وابراز هم دردی با مردم ساده زیستی را سرلوحه زندگی خود قرار دهند.
آقائی ضمن اشاره به جلسه اخیر پرسش وپاسخ فرماندارونماینده مردم شهرستان های مرودشت ،ارسنجان وپاسارگاد در مجلس شورای اسلامی بامردم شهرستان مرودشت وتشکر از این عزیزان بیان داشت : پاسخ گویی مسئولین به مردم امر مبارکی می باشد وبطور کلی حضور مسئولان در بین مردم خود باعث از بین رفتن بسیاری از ابهامات خواهد شدوامیدواریم که سایر مسئولان شهرستان در جهت پاسخ به مطالبات مردم با حضور مستمر خودزمینه کاهش مشکلات ورفع آنان را فراهم نمایند.
خطیب جمعه مرودشت در خصوص مدیران دوتابعیتی ها تصریح کرد :مسئوولی که تابعیت کشور دیگری مثل انگلیس دارد و قسم یاد نموده وتعهد داده در هر کجا خودش را مقید به قانون اساسی کشور استعمارگر انگلیس بداند چطور ما اطمینان پیدا نماییم که این مسئول می تواند اهداف انقلاب را و پرچم مبارزه با استعمار را حفظ کند و صرفا منافع مردم را در نظر داشته باشد.
وی در ادامه ضمن اشاره به مشکلات اخیر کشاورزان ومسائل مربوط به خشکسالی وعدم کاشت وشرایط اقتصادی موجود افزود:بنابه مشیت الهی وبا توجه به اوضاع خشکسالی موجود در منطقه امروزه کشاورزان درد ورنج های بسیاری را تحمل نموده وموعد سررسید وام های آنان نیزرسیده ومطالبات گندم عده ای از آنان نیز هنوز پرداخت نشده است بنابراین از مسئولان ذیربط تقاضا داریم که در جهت حل مشکلات این قشر زحمت کش گام بردارند.
خطیب جمعه مرودشت در ادامه خطبه های خود در خصوص توطئه ایجاد تقابل بین ملت دو کشورایران وعراق در روزهای اخیر اظهار داشت :نگاه متقابل مردم ایران وعراق از سوژه های تخریبی وطرح آمریکای جنایتکار می باشد که از مدت ها قبل با موضوع بهانه قطعی صادرات برق کشور به عراق به دلیل کمبود های موجود در سطح کشور توسط ایران اتفاق افتاده بود شروع گردید.
وی تصریح کرد :در ادامه این تقابل اعلان همراهی رئیس جمهور کشور عراق با تحریم های ظالمانه آمریکا علیه ایران اسلامی وهمراهی رسانه های بیگانه در این زمینه وهمچنین طرح شایعاتی از قبیل بهره برداری جنسی زائران عراقی درمشهد ومتقابلا زائران ایرانی در ایام اربعین حسینی در عراق باعث گرید غیرت جوانان ایرانی متورم گردیده ویک سری پاسخ گوئی های در داخل نظام نسبت به این مواضع داده شد که زیبنده نظام جمهوری اسلامی ایران نمی باشد.
آقائی خطاب به مردم ایران اسلامی وکشور عراق بیان داشت :مردم کشور ایران اسلامی وعراق باید هوشیار ومراقب بوده که خدای نکرده آب به آسیاب دشمنان نریزندزیرا آمریکای جنایتکار از مدت ها قبل به دنبال تفرقه افکنی بین کشورهای شیعه ومردم ایران وعراق می باشد .
آقائی در خصوص سئوال نمایندگان مجلس شورای اسلامی از رئیس جمهور عرضه داشت :فارغ از سئوالات موجود ونوع پاسخ گوئی به سئوالات ،اصل این حرکت یک کار پسندیده ومناسبی بود که در فضای سرشار از احترام متقابل ،مطالبات جدی مردم از رئیس جمهور توسط نمایندگان صورت گرفت وامیدواریم که با بینش ودرایت مسئولان مربوطه ماحصل این مطالبه گری ها رونق اشتغال ومسائل اقتصادی کشور وجامعه همراه با کاهش درد ورنج های مردم توام باشد.
آقائی ضمن تشکر ازبنیاد بین المللی غدیرمرودشت و متولیان برگزاری جشن های عید غدیر دراین شهرستان ازهئیت انصارالمهدی (عج) شهرستان مرودشت که در جهت اطعام نیازمندان وتوزیع ۴۴هزار وعده غذایی بصورت خام در بین مردم نیازمندان روستاهای مرودشت گام برداشتند تشکر وقدردانی نمود.
خطیب جمعه مرودشت همچنین از کمک های مردمی نمازگزاران وخیرین شهرستان در جهت تهیه فرش مصلی نماز جمعه قدردانی واز پیگیری های نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در دیدار اخیر خود با وزیر نفت کشور در جهت مساعدت به تکمیل وبهسازی مصلی نماز جمعه تشکر نمود.
شایان ذکر است که به مناسبت آخرین روز از هفته دولت ،رهام پیکری فرماندار شهرستان مرودشت قبل از خطبه های نماز جمعه به ایراد سخنانی پیرامون عملکرد دولت در این شهرستان در یک سال گذشته پرداخت وهمچنین میز پاسخ گوئی به مشکلات مردم توسط ادارات در محل مصلی نماز جمعه برپا گردید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار