مدیرعامل زیارتگاه شهید مدرس(ره) گفت: برنامه توسعه فرهنگی و عمرانی در زیارتگاه شهید مدرس(ره) اجرا می‌شود.
کد خبر: ۶۵۵۴۹
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۳ 23 July 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آستان قدس رضوی، حمزه سپهریان اظهار داشت: طرح جامع زیارتگاه شهید مدرس(ره) از خدمات ارزنده و ماندگار آستان قدس رضوی است که با هدف ایجاد فضاهای مطلوب به منظور رفاه حال زائران آغاز شده است و همچنان ادامه دارد.

وی تاکید کرد: طی سال‌های گذشته در بخش عمرانی توسط آستان قدس رضوی فعالیت‌های چشمگیری در زیارتگاه شهید آیت الله مدرس(ره) انجام شده است که از آن جمله می‌توان به شروع طرح جامع مجتمع فرهنگی شهید آیت الله مدرس (ره) به مساحت 10 هکتار و همچنین تملک و خرید 23 هزار متر مربع در طرح جامع اشاره کرد. در حال حاضر وسعت این مجموعه بیش از 25 هزار مترمربع است که 5500 متر زیربنا و فضاسازی صحن‌ها و آبنما 20 هزار مترمربع است.

سپهریان افزود: ساخت و راه اندازی صحن جنوبی شامل زائرسرا، سوئیت، آشپزخانه عمومی، سالن‌های اجتماعات برای برگزاری مراسم‌های مختلف، نصب چهار پایه چراغ سنگی و آبنمای سنگی در این صحن به علاوه کاشی کاری متنوع در ایوان‌ها از دیگر فعالیت‌هایی است که در چند سال اخیر انجام شده است.

وی محوطه سازی و ایجاد فضای سبز در صحن شمالی و ورودی زیارتگاه به مساحت 8000 متر مربع برای اسکان زائران، فراهم کردن امکانات رفاهی، بهسازی مزار شهدا به صورت بسیار زیبا و کم نظیر و احداث سالن چند منظوره با مساحت 2 هزار مترمربع با همکاری مجلس شورای اسلامی را از دیگر فعالیت های عمرانی آستان قدس رضوی در زیارتگاه شهید مدرس برشمرد.

سپهریان تاکید کرد: ساخت و بهره برداری از سه آبنمای بسیار زیبا با اجرای نورپردازی نوین در صحن شمالی و سنگ فرش این صحن، همچنین ساخت و بهره برداری از چهار آبنمای بسیار زیبا با اجرای نورپردازی نوین در دیگر صحن‌های زیارتگاه، زیباسازی و اجرای فضای سبز در صحن شمالی و ورودی کتابخانه با مساحتی افزون بر 2 هزار متر مربع از دیگر طرح های در دست اقدام است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار