طرح جدید صیانت از باغات این روزها در دست شهردار است و بنا است این روزها به شورای شهر تهران برسد تا ده ها پرونده ای که در مناطق شهری روی زمین مانده است با دستور العمل جدید مطابقت داده شود اما طرح جدید چه جزئیاتی دارد؟
کد خبر: ۶۶۱۴۶۳
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۰ 30 September 2018

به گزارش تابناک : مصوبه برج باغات در شورای چهارم سر و صدای زیادی به پا کرد چرا که بر خلاف هدفی که داشت، منجر به تخریب باغات تهران شد؛ برخی عقیده داشتند که این مصوبه خود عاملی برای قتل باغات تهران است اما برخی دیگر منافع فرد را با اهمیت می دانسته و حقی برای کسانی که این روزها به جای باغ می خواهند برج داشته باشند قائل شد؛ در این راستا با همه فراز و فرود ها، شورای پنجم در اسفند 96 اقدام به لغو این مصوبه کرد تا جایگزینی برای آن تدوین شود و بدین ترتیب مالک و جامعه با یکدیگر منفعت ببرند. از این رو شهرداری ملزم به ارائه پیشنهاد جایگزین است، امری که این روزها پیروز حناچی، معاون شهرسازی شهرداری تهران خبر از ارسال این لایحه به شهردار تهران داده است. که در جلسات آینده در دستور قرار خواهد گرفت اما طرح جایگزین تا چه میزان تفاوت با طرح گذشته را دارد و اساسا چه مواردی حذف و اضافه شده است؟

پیروز حناچی، معاون شهرسازی شهرداری تهران در رابطه با جزئیات طرح صیانت از باغات تهران گفت: طرح صیانت از باغات تهران به دستور العمل ماده 14 قانون زمین شهری نزدیک تر شده و تفاوت آن با گذشته این است که مکانیسم های مثبت برای کسانی که باغات را حقظ کنند و یا حتی باغ به وجود بیاورند، در نظر بگیریم.

وی افزود: به عنوان مثال فردی اگر فضای سبزش را توسعه بدهد می تواند از مزیت های کاربری ها که متنوع بوده، استفاده کند. اگر در شورا به تصویب برسد باید مسیری مانند طرح تفضیلی را برای آن طی کنیم تا پهنه ها را شناسایی و این ضوابط را با همکاری ماده 5برای 6 هزار قطعه باغ مشخص کنیم.

حناچی خاطر نشان کرد: امیدوارم با این رویه ای که پیش گرفتیم بگوئیم سال آینده تعداد بیشتری باغ داریم وبه باغات تهران افزوده شده. نیاز است تا ساخت و ساز ها در باغات متعادل شده وبه حداقل برسد. در ضوابط برج باغ این ضوابط درسطح اشغال30 درصد بوده است و در این طرح کاهش یافته است .

معاون شهرسازی شهرداری تهران با تائید سطح اشغال کمتر از ۳۰ درصد در طرح جدید اظهار کرد: سطح اشغال و طبقات هم در این طرح دیده شده است. بنای ما بر حفظ درختان است و مبنای باغ شناخته شدن وجودتعداد معین درخت در مساحت و بن آن درختان است. در حقیقت صیانت از باغات قرار دادی تشویقی مربوط به حفظ درختان می باشد.

وی در خصوص زمان ارسال این طرح به شورا بیان کرد:طرح صیانت از باغات را به آقای شهردار ارائه کرده ایم و چنانچه ایشان تائید کنند به شورا می رود.

 

 

منبع : تیترشهر 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار