مسئول امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: ۲۵۰۰ جلسه قرآنی سنتی و محلی تاکنون در استان شناسایی شده است.
کد خبر: ۶۷۳۱۲۶
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۸ 27 October 2018

به گزارش تابناک : حجت‌الاسلام حسین نمازی‌فر صبح شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد:تا کنون حدود ۲۵۰۰ جلسه قرآنی سنتی و محلی در خراسان‌رضوی شناسایی شده که از این تعداد، برای ۱۵۰۰ جلسه شناسنامه‌هایی شامل مشخصات فعالیت‌ها و زمان برگزاری هر جلسه صادر شده است.

وی افزود:سیاست کلی اداره کل تبلیغات اسلامی در حمایت از جلسات قرآن به گونه‌ای پیگیری می‌شود که این جلسات قرآن محلی و عمومی از حالت مردمی بودن خارج نشوند، زیرا خارج شدن از ساختار مردمی و وابستگی به نهادها، بسیار خطرناک است.

مسئول امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی ادامه داد:حمایت مالی مستقیم از جلسات قرآن مناسب نبوده است و البته در سطح جلسات قرآن هم نیازی به مسائل مالی احساس نمی‌شود و بیشتر نیازها در حوزه توانمندسازی تخصصی به چشم می‌خورد.

وی تصریح کرد: طرح حمایت‌های غیرمالی با توجه به نگاه مردمی ماندن جلسات قرآن، از سال ۹۵ آغاز شده و در سال ۹۷ نیز ادامه خواهد یافت به این صورت که در هر جلسه درخواستی مبنی بر نیاز به قرآن و یا تعویض قرآن‌های فرسوده و یا نیازهایی از این قبیل داشته باشد، به آن رسیدگی می‌شود و در این راستا تاکنون حدود ۱۰هزار جلد قرآن نیم‌بها طی همین فرآیند درخواستی و مشارکتی به جلسات اهدا شده است.

نمازی‌فر گفت: کار شناسایی جلسات در آینده نیز قوی‌تر و با نگاه به سطح برگزاری جلسات قرآن به‌ویژه در روستاها ادامه خواهد یافت تا برای ارتقاء سطح جلسات قرآن، نهادهای مربوطه به صورت مشارکتی به مسائل و موضوعات وارد شوند.

وی اضافه کرد:تشکیل ستاد هماهنگی حمایت از جلسات قرآنی استان با مشارکت نهادهای دیگر در دستور کار قرار دارد و قرار بر این شده است تا در آینده‌ای نزدیک با مشارکت نهادهایی مانند اداره‌کل اوقاف و امور خیریه، اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، آستان قدس رضوی واداره‌کل تبلیغات اسلامی، توجه ویژه‌ای به برگزاری جلسات مردمی آموزش تخصصی قرآن شود.

مسئول امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی افزود: توجه به جلسات قرآن با نگاه به محوری بودن امر آموزش حائز اهمیت است و نهادها نیز با توجه به این نگاه باید به صورت مشارکتی در ارتقاء سطح اساتید، مربیان و همچنین تعیین افرادی برای تدریس در جلسات قرآن کمتر برخوردار، تلاش کنند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار