عقب ماندگی آشکار نیر از سرعین
تا همین سه دهه پیش، جمعیت نیر و محدوده جغرافیای آن بیشتر و شاخص تر از سرعین بود اما شهرستان نیر به رغم دارا بودن ظرفیت های مشابه با سرعین نتوانسته است در حد و اندازه سرعین سرمایه گذاری جذب کند و راه پیشرفت اقتصادی را بپیماید.
کد خبر: ۶۷۴۶
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۰ 22 February 2015

شهرستان نیر جزو یکی از مهاجر فرست ترین مناطق استان در سه دهه اخیر بوده است. با این حال مسئولان تلاش می کنند با ایجاد زیر ساختهای لازم به توسعه این شهرستان شتاب بخشند.

به گزارش تابناک اردبیل، در همین رابطه اخیرا اولین همایش سرمایه گذاری شهرستان نیر با حضور نیری های مقیم تهران در یکی از تالارهای پذیرایی پایتخت واقع در میدان ونک برگزارشد.

دراین همایش اکبر صمدی فرماندار شهرستان نیر با ارائه گزارشی از اجرای زیرساختهای مورد نیاز سرمایه گذاری گفت: بسترسازی لازم و مناسب برای سرمایه گذاری در بخش های مختلف انجام شده و درسالجاری بیش از 20مورد مجوز برای احداث کارخانه های مختلف صنعتی در شهرک تخصصی آب سبلان نیر و ناحیه صنعتی این شهرستان صادر شده است و از میان سه مورد افتتاح و به بهره بردای رسیده اند و بقیه هم برای سال آتی هدفگذاری شده اند

فرماندارنیر همچنین از فعال شدن همه واحدها وپروژه های راکد ومتوقف شده شهرستان در مناطق نمونه گردشگری سبلان ، برجلو ، قینرجه ، سقزچی ، بولاغلار خبر داد و گفت: با همت مردم و مسئولان شهرستان نیر را به آب شهر ایران تبدیل خواهیم کرد.

واقعیت این است که تا همین سه دهه پیش، جمعیت نیر و محدوده جغرافیای آن بیشتر و شاخص تر از سرعین بود اما شهرستان نیر به رغم دارا بودن ظرفیت های مشابه با سرعین نتوانسته است در حد و اندازه سرعین سرمایه گذاری جذب کند و راه پیشرفت اقتصادی را بپیماید.

شهرستان نیر حدود 20 چشمه آبگرم از جمله آبگرمهای بوشلی ، قینرجه، تجرق ، ایلانجیق ، قره شیران و دماندا دارد و باغات و طبیعت اطراف آن حتی زیباتر از سرعین است. متاسفانه اما سرمایه گذاری چندانی برای استفاده از ظرفیت های طبیعی و اقلیمی نیر صورت نگرفته است.

حال این سئوال پیش می آید چرا در شرایطی که شهر نیر در در کنار جاده اصلی اردبیل تبریز قرار گرفته است و آبگرم های نیر همیشه در دسترس است ، مسافران بی تفاوت از کنار این ظرفیت مناسب می گذرند و راهشان را به سوی سرعین کج می کنند؟!

اکنون به نظر می رسد رشد شتابان سرعین تلنگری بر نخبگان نیری وارد کرده است. تلنگری که آنها را مصمم به پیمودن راهی کرده است که سرعینی ها پیموده اند.

مسئولان فرمانداری نیر می گویند در پایان همایش سرمایه گذاری در نیر، دهها سرمایه گذار اعلام آمادگی کردند تا در بخش های مختلف از جمله کارخانه جات صنایع تبدیلی کشاورزی ، فراورده های لبنی ، کاغذسازی، مجتمع پرورش ماهی و تولید وتوزیع آبزیان ، مجتمع های آبدرمانی وگردشگری درمناطق مختلف شهرستان نیر سرمایه گذاری کنند.

اما باید دید آیا برنامه ریزی و مدیریت منسجمی برای تبدیل اراده به فعل و هدایت این اعلام آمادگی به سرمایه گذاری عملی در شهرستان نیر اتفاق خواهد افتاد یا خیر؟!

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار