رئیس کمیسیون انرژی مجلس:
رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته، کلنگ خط انتقال شهر همت‌آباد به بار و همچنین خط انتقال شهر چکنه به روستای برزنون تا پایان نیمه نخست امسال به زمین زده می‌شود.
کد خبر: ۶۷۵۵۷
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۰ 27 July 2015
علی مروی در گردهمایی دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی روستاهای تخت جلگه، سرولایت و بار در محل حسینه مسجد روستای خانلق که با حضور مسئولان ادارات شهرستان‌های نیشابور و فیروزه برای بررسی مشکلات این مناطق برگزار شد، اظهار داشت: طرح کاهش وابستگی بودجه به نفت در دستور کار مجلس قرار گرفت که نتیجه همکاری دولت با نمایندگان کاهش وابستگی بودجه تا 35 درصد به نفت در سال 94 است.

وی با بیان این مطلب که درآمد نفت باید صرف تولید، پس انداز، توسعه و عمران کشور شود، ادامه داد: تصویب قانون بند ق تبصره 2 بودجه 93 در مجلس به تدبیر مشترک وی و وزیر نفت توانست اعتباری 6 هزار میلیارد تومانی را برای اجرای طرح‌های گازرسانی در کشور به‌ویژه در مناطق محروم و صنایع وابسته به سوخت مایع از محل آزادسازی درآمد دولت در سوخت مایع و انواع سوخت جامد و فسیلی دیگر تأمین کند.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: بودجه 20 میلیارد تومانی گازرسانی به روستاهای محروم از گاز نیشابور هم از همین محل تأمین اعتبار شده و تا پایان نیمه نخست امسال کلنگ خط انتقال شهر همت آباد به بار و همچنین خط انتقال شهرچکنه به روستای برزنون به زمین زده می‌شود.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: براساس قانون روستاهایی که در فاصله 10 کیلومتری خط انتقال قرار گرفته‌اند از این نعمت الهی بهره‌مند می‌شود و به زودی اسامی این روستاها اعلام می‌شود.

مروی تبیین کرد: در چند ماه گذشته اقدامات خوبی که حاصل پیگیری‌هایی برای رسیدن به حق و جایگاه واقعی نیشابور و فیروزه بوده است، به نتیجه رسیده است که همشهریان بعضا شاهد نتایج آن بوده‌اند.

نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی در پایان اظهار امیدواری کرد: در آینده نه چندان دور، شاهد اتمام گازرسانی به روستاهای شهرستان نیشابور و فیروزه باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار