دبیر اجرایی کنگره بین‌المللی پیوند اعضا و جراحی خراسان:
دبیر اجرایی کنگره بین‌المللی پیوند اعضا و جراحی خراسان گفت: مشهد به عنوان سومین شهر مطرح در پیوند کبد و پس از شهرهای شیراز و تهران محسوب می‌شود و در دو سال اخیر 50 مورد پیوند کبد در دانشگاه علوم پزشکی مشهد انجام شده است.
کد خبر: ۶۷۵۶۳
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۵ 27 July 2015
محسن علی‌اکبریان در جمع خبرنگاران، مشهد را به عنوان قطب پیوند در کشور دانست و اظهار کرد: پیوند اعضا در بیمارستان امام رضا(ع) و قائم در حدود سال 68 کلید خورد و امروز با توجه به گستردگی و فوق تخصصی بودن، این رشته محدود به بیمارستان‌های امام رضا(ع) و منتصریه است.

دبیر اجرایی کنگره بین‌المللی پیوند اعضا و جراحی خراسان با بیان اینکه به طور معمول میزان رضایتمندی عمل پیوند در کشور بیش از 70 درصد است، تصریح کرد: مشهد به عنوان سومین شهر مطرح در پیوند کبد و پس از شهرهای شیراز و تهران محسوب می‌شود و در دو سال اخیر 50 مورد پیوند کبد در دانشگاه علوم پزشکی مشهد انجام شده است.

وی تصریح کرد: خانواده‌های ایرانی در ایثار و فداکاری بهترین هستند و اگر در مواردی و به صورت مقطعی و استثنایی برخی خانواده‌های بیماران مرگ مغزی برای اهدای عضو رضایت نمی‌دهند نیاز به آسیب‌شناسی و فرهنگ‌سازی دارد که رسانه‌ها به عنوان بازوی کمکی مؤثر در این زمینه محسوب می‌شوند.

علی‌اکبریان گفت: وزارتخانه هزینه بیماران پیوندی را می‌پردازد اگر چه که هنوز بخشی از هزینه داروها بر عهده بیماران است ولی هرگز بیماری به دلیل عدم تمکن مالی از پیوند محروم نمی‌شود؛ انجمن‌های خیریه به عنوان آخرین خط کمک به این بیماران به شمار می‌رود که به طور معمول درصد و یا تمامی هزینه‌های مربوطه را پرداخت می‌کنند.

وی با بیان اینکه تحریم‌ها هیچ گونه مشکلی در کیفیت عمل فوق تخصصی پیوند ایجاد نکرده است، تصریح کرد: بالاترین آمار اهدای عضو با امتیاز 35 مربوط به اسپانیا و ایران دارای امتیاز هشت است؛ چون کشورهای اروپایی به دلیل فعالیت بیشتر در این مورد و کسب تجارب فراوان، میزان اهدای عضو بیشتری دارند.

دبیر اجرایی کنگره بین‌المللی پیوند اعضا و جراحی خراسان با تأکید اینکه در مرگ مغزی هیچ گونه بازگشتی وجود ندارد، افزود: وقتی فردی با تأیید اولیه مرگ مغزی به یکی از مراکز پیوند اعضا منتقل می‌شود، اکیپی چهار نفره از متخصصان، مرگ مغزی را بار دیگر تأیید می‌کنند و این تأییدیه به معنای غیرفعال شدن ساقه مغزی است که به طور متوسط پس از هشت روز بیمار از بین می‌رود لذا باید آگاهی‌بخشی در مورد فرایند مرگ مغزی و عدم بازگشت انجام شود تا میزان رضایت خانواده‌ها برای اهدای عضو افزایش یابد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار