همراه با تابناک کهگیلویه وبویر احمد
دربسته خبری امروز ابتدا به مشکل محیط بانان وشکار غیر مجاز،سپس تورخبری مدیران وخبرنگاران در بازدید ازشهرکهای صنعتی ودرآخر به موضوع فرسودگی تاکسی های دهدشت می پردازیم
کد خبر: ۶۷۶۱۳
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۰ 28 July 2015

دربسته خبری امروز ابتدا به مشکل محیط بانان وشکار غیر مجاز،سپس تورخبری مدیران وخبرنگاران در بازدید ازشهرکهای صنعتی ودرآخر به موضوع فرسودگی تاکسی های دهدشت می پردازیم


                                          ******

شاید برای کسانی که اخبار را از فضای مجازی ورسانه های اینترنتی پیگیری می کنند،یکی از خبرهایی که مرتبا تکرار می شود خبر مربوط به محیط بان دنا می باشد که با حکم اعدام روبروست.

شاید تا حالاکسی از مسئولین ،ریش سفیدان،خانواده شهدا و...نبوده باشد که شبانه روز به خانه پدر مقتول نرفته باشند برای عفو محیط بان دنا! وتا الان هم مشخص نشده که چه عاقبتی برای این محیط بان نگون بخت رقم خواهد خورد.

چند روز پیش هم اتفاقی در منطقه خائیز رخ داد که اگر درایت محیط بانان نبود چه بسا دوباره پرونده ای دیگر باز می شد ومدت زیادی رسانه ها ومسئولین دنبال چاره جویی بودند.

اما به راستی چرا اینگونه است؟چرا در استان ما با این همه تبلیغ در خصوص جرم بودن شکار باز هم از این دست اتفاقات رخ می دهد؟به نظر می رسد جواب این سئوال نزد خود مسئولین است. وقتی مسئولین خود همه شکارچی هستند وبا استفاده از آشنایان خود در محیط بانی به راحتی به شکار می روند یعنی اینکه به قانون اعتقادی ندارند.تفنگ وشکار یک فرهنگ پذیرفته شده ویک پرستیژ برای مردم ماست.بسیار از زبان مسئولینی شنیده می شود که برای دوستانشان ازخاطرات شکار تعریف می کنند.یکی از مشکلات اساسی در استان کهگیلویه وبویراحمد عدم توجه به قانون از طرف مسئولین است.برای نمونه شما یک درجه دار نیروی انتظامی را نمی بینید که در زمینه تخلف رانندگی اعمال قانون شود مگر استثنائی آنهم به دلایلی خاص که یا خود به پرسنل نیروی انتظامی بودن خود اذعان نمی کند یا مامور اعمال قانون خیلی جدی باشد.جالب تر اینکه خود مامورین در هنگام توقف توسط پلیس به سرنشینان خودرواطمینان می دهند که ناراحت نباشید وبعد از رفتن وبرگشتن اعلام می کند که کارت شناسایی نشان دادم مشکل حل شد!

در همه ی ادارات ونهادها اینگونه موارد به وفور پیدا می شود حال وقتی رئیس فلان نهاد با استفاده از رایزنی  وبه قولی پارتی بازی بدون از هیچگونه مشکلی به شکار می رود مردم عادی هم برای این عمل قبحی احساس نمی کنند وگاهی از شدت عصبانیت با مامورین درگیر می شوند.

به نظر می رسد بخش عمده ای از مشکل فرهنگی ما مسئولین هستند که فرهنگ های غلط را رواج می دهند.تا عزم جدی در میان مسئولین برای اجرای قانونی که خود مجری آن هستند نباشد،ایندست اتفاقات فراوان است.

                                                                ******
رضایت فعالان حوزه تولید کهگیلویه و بویراحمد از حمایت‌ شرکت شهرک‌های صنعتی در تور خبری مدیران وخبرنگاران در بازدید از شهرک های صنعتی استان،اعلام شد
تولیدکنندگان حاضر در شهرک‌های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد از حمایت‌های شرکت شهرک‌های صنعتی این استان در خصوص پیگیری مشکلات ابراز رضایت کردند.

در این بازدید سه ساعته که از شهرک صنعتی یک و سه شهر یاسوج صورت گرفت مدیران برق، جهاد دانشگاهی، برخی از بانک‌ها و به همراهی مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان حضور داشتند.

در این بازدید سهراب بنام مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان با بیان اینکه در طول دوره مدیریت جدید شرکت شهرک‌ها، همه عزم خود را برای حمایت از تولیدکنندگان گذاشته‌ایم، اظهار کرد: به همین منظور سعی خواهیم کرد که موانع را از پیش روی آن‌ها برداشته و به گونه‌ای عمل کنیم که خللی در امر تولید استان ایجاد نشود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان در همین خصوص با بیان اینکه با دستگاه‌های خدمات‌رسان مانند آب و برق و گاز تعامل خوبی برای رفع مشکلات شهرک‌های صنعتی برقرار کرده‌ایم، بیان کرد: برخی مشکلات مانند نوسانات برق وجود دارد که با همکاری برق استان درصدد رفع آن هستیم.

وی کمبود نقدینگی و سرمایه در گردش را یکی از بزرگترین مشکلات واحدهای تولیدی حاضر در شهرک‌های صنعتی استان برشمرد و گفت: از بانک‌ها انتظار داریم برای استمرار روند تولید در واحدهای تولیدی و کارخانه‌های استان، با تولیدکننده و سرمایه‌گذار ارتباط بهتری داشته باشند.

در ادامه برخی از تولیدکنندگان به بیان مشکلات خود پرداختند که در کلام همه آن‌ها پیگیری‌های شرکت شهرک‌های صنعتی برای رفع مشکلات مشهود بود.

اما این تولیدکنندگان به موازات این رضایت از عملکرد بانک‌ها ناراضی بودند و در اختیار قرار ندادن سرمایه در گردش از سوی بانک‌ها را عامل ضرر و زیان شرکت‌ها و واحدهای تولیدی خود ذکر کردند.

برخی مشکلات مربوط به مالیات‌ها و همچنین نوساناتی که در برق و آب این واحدهای تولیدی وجود دارد موجب ضرر و زیان‌های گاه و بی‌گاه در این شرکت‌ها و واحدهای تولیدی شده است.

                                                            ******

رئیس تاکسیرانی دهدشت با بیان این‌که 70 درصد از تاکسی های درون شهری دهدشت فرسوده هستند گفت: این خورروها عمر مفید خود را کرده اند و باید با خودروی جدید تعویض شوند.

 وحید عطایی رئیس تاکسیرانی دهدشت در شورای ترافیک شهرستان با بیان این‌که در تعویض خودروهای فرسوده تابع سیاست های کشوری هستیم گفت: برای تعویض این خودروها نیاز به اعتبار داریم.

 

عطایی اضافه کرد:تاکسی هایی که بیش از 10سال عمر دارند باید در قالب فرسوده تغییر پیدا کنند و با خودروی جدید تعویض شوند.

 

وی اظهار داشت: سال گذشته اعتبارات لازم تأمین شد اما به دلیل اینکه خودروی معرفی شده سمند بود تاکسی داران از این طرح استقبال نکردند.

 

عطایی نوع خودروی مصوب شده جهت جایگزینی با تاکسی را مورد رضایت رانندگان ندانست و افزود: به علت استهلاک بالای خودروی سمند و مصرف سوخت بیشتر، استقبالی از این نوع خودرو در تعویض نشده است.

 

عطایی تأکید کرد: فرسودگی تاکسی های فعال در این شهرستان باعث افزایش استفاده شهروندان از خودروهای شخصی شده است.

 

وی ناوگان حمل و نقل درون‌شهری را شامل 497 تاکسی برشمرد و گفت: رانندگان به خودروی پراید و تیبا برای جایگزینی تاکسی فرسوده راضی هستند.

 

 

 


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار