تغییر خودکار ساعت کنتورهای دیجیتال داد مشترکان را درآورد
تغيير ساعت بخشي از کنتورهاي برق مشترکان مشهدي و گلايه آنها از نامتعارف بودن رقم قبوض برق، از جمله موضوعاتي بود که طي هفته جاري گلایه برخی شهروندان مشهدی را به دنبال داشت.
کد خبر: ۶۷۸۲
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۲ 22 February 2015

با توجه به زمان بندي سه گانه ساعت پيک مصرف برق (ساعت 18 تا 22)، کم باري (22 تا 6) و ميان باري (6 تا 18)، تغيير ساعت برخي کنتورها باعث بروز تغييراتي در کارکرد کنتور و ارقام درج شده در قبوض برق شهروندان شده است، به گونه اي که برخي شهروندان معتقند با اينکه طي ماه هاي گذشته در ساعت هاي پيک مصرف از لوازم برقي پرمصرف استفاده نکرده اند اما ارقام درج شده در قبوض برق با رويه استفاده آنها همخواني ندارد.

در عين حال مشخص است که تغيير ساعت کنتورها به نفع عده اي ديگر از شهروندان نيز هست، به گونه اي که ساعت کنتور برق برخي شهروندان در اوج ساعات مصرف، حکايت از ساعت کم باري يا ميان باري دارد و اين امر در محاسبات ريالي به نفع آنها تمام مي شود. در همين زمينه يک مامور قرائت کنتور برق با تاييد اين مطلب عنوان کرد: معمولا هر مامور قرائت کنتور به طور متوسط در روز بين 4 تا 10 گزارش تغيير ساعت را به شرکت توزيع برق اعلام مي کند.

وي با ابراز بي اطلاعي از سرنوشت تغيير و اصلاح ساعات کنتورها گفت: برخي شهروندان نيز اطلاعي از ساعت کنتور خود نداشته و گلايه اي هم ندارند اما تغيير ساعت کنتور رويه اي معمول است و گاه با وجود اطلاع رساني ما، در دوره بعدي نيز ساعت کنتورها تنظيم نشده است.

اما مدير دفتر نظارت و کنترل لوازم اندازه گيري شرکت توزيع برق مشهد در اين باره به خبرنگار ما گفت: براي تست و تنظيم ساعات کنتور مشترکان در مشهد برنامه زمان بندي شده اي وجود دارد.

«مرتضي نجفي» با بيان اينکه مشهد حدود يک ميليون و 300 هزار مشترک برق دارد، ادامه داد: برنامه بازرسي دوره اي از کنتورها به طور منظم انجام مي شود اما در مورد تغيير ساعت کنتور، چنانچه اين تغيير از سوي شهروندان به شماره تماس 36628074 اعلام شود، اين امر بلافاصله در دستور کار قرار مي گيرد و قبل از ارسال قبض بعدي اصلاح خواهد شد.

وي درباره علت تغيير ساعت کنتورهاي برق برخي مشترکان نيز اظهار کرد: در اين تغيير ساعت هيچ تعمدي وجود ندارد زيرا شرکت توزيع برق از اين تغيير متضرر هم مي شود، ضمن اينکه کارکرد ساعت کنتورها نيز همانند ديگر ساعت ها ممکن است با جلو يا عقب شدن همراه باشد.

اين مقام مسئول تصريح کرد: در آينده نزديک قرار است برنامه اي اجرا شود که طي آن ماموران قرائت کنتور همزمان با قرائت عدد مصرف مشترکان، ساعت کنتورها را نيز با نرم افزار خاصي تنظيم کنند.

نجفي افزود: با توجه به اينکه هر کدام از 80 مامور قرائت کنتور در طول روز بين 250 تا 300 کنتور را قرائت مي کنند،اعلام رقم تغيير ساعت حداکثر 10 کنتور توسط هر مامور در طول روز رقم قابل توجهي نيست.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار