باهمکاری دولت، شهرداری و نهاد کتابخانه های عمومی استان
رییس شورای اسلامی شهر مشهد در چهل و یکمین جلسه علنی شورا اظهارکرد: حضرت سکینه (س) یکی از حلقه های مهم زنجیره انسانی عاشورا و روایتگر این حادثه تلخ بوده‌اند و نقش بی‌بدیلی در نهضت امام‌حسین(ع) ایفا کردند.
کد خبر: ۶۷۸۹۹۵
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۷ 12 November 2018

به گزارش تابناک رضوی؛محمدرضا حیدری با تاکید بر اهمیت ارتقاء آگاهی های عمومی برای پیشگیری از افزایش آمار مبتلایان به بیماری دیابت، اظهارکرد: این بیماران حدود 10 تا 15 درصد جمعیت کشور را شامل می‌شوند و تشکل‌های مرد‌م‌نهاد و سمن‌ها نقش بسزایی می‎‌توانند در کاهش این سرانه ایفا کنند.

حیدری همچنین با اشاره به روز حمایت از بیماران کلیوی گفت: بخش زیادی از هزینه های بیماران کلیوی که از بضاعت مالی کافی برخوردار نیستند، با همت واقفین و خیرین تامین می‌شود.

حیدری افزود: بیماری کلیوی جزو بیماریهای خاموش محسوب می‌شود و به همین دلیل آگاهی بخشی و اطلاع‌رسانی عمومی در این جهت از اهمیت والایی برخوردار است که بخش تبلیغاتی و فرهنگی مدیریت شهری با کمک سازمان بهداشت و درمان می‌تواند گام های تاثیرگذاری در این جهت بردارد.

وی با اشاره به روز کتاب و کتابخوانی اظهارکرد: کتاب و مقوله کتابخوانی یکی از عناصر مهم و اساسی است که در حوزه فرهنگی باید نسبت به آن توجه شود.

حیدری میزان سرانه مطالعه در کشور را نامناسب خواند و گفت: در حوزه دسترسی به کتاب و امکانات این حوزه، کاستی هایی وجود دارد ولی با وجود منابع کتاب بازهم در این حوزه کمبودهایی داریم.

وی در ادامه با بیان اینکه شورای پنجم شهر مشهد پیوسته حامی این حوزه بوده و خواهد بود، تصریح کرد: در توافقی که با مدیرکل کتابخانه های عمومی استان خراسان رضوی داشتیم، مقرر شده از محل نیم‌درصد عوارضی که در باب کمک به موضوع کتابخوانی وصول می‌شود، علاوه بر اختصاص زمین در تمامی بوستان های سطح شهر به منظور احداث کتابخانه های عمومی، کتابخانه عمومی و بزرگ شهر نیز که بیش از 2 دهه از آغاز عملیات عمرانی آن می‌گذرد، با همراهی شهرداری و کمک دولت و استانداری در دهه فجر افتتاح خواهد شد.

حیدری خاطرنشان کرد: شورای شهر مشهد و مجموعه شهرداری در تعامل با مجموعه های فرهنگی و دانشگاهی، توجه و عنایت خاصی را به حوزه کتاب و کتابخوانی دارد تا از این ظرفیت به بهترین شکل بهره‌برداری شود.

حیدری افزود: امیدواریم در سالروز امامت حضرت ولی‌عصر(عج) بعنوان منتظران واقعی این حضرت با آمادگی و شناخت کامل در زمره پیروان و عاشقان راستین ایشان قرار گیریم.

وی در ادامه ضمن قدردانی از تلاش های انجام شده توسط تمامی دستگاه های اجرایی استان و مشهد در دهه پایانی ماه صفر و میزبانی از خیل عظیم زائران بارگاه منور رضوی که طبق برآوردها حداقل با جمعیت شهر مشهد برابری می‌کرده است، گفت: مردم مشهد بار دیگر در فضاهای مناسبتی با باور و اعتقاد و توام با نگاه محبت‌آمیز به عنوان همسایگان و مجاوران امام، به وظیفه خود عمل کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار