رئیس کمیته بین‌الملل کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس؛
قانون منع به کارگیری بازنشستگان به تصویب مجلس رسید و بازنشستگان هر چه سریع تر باید پست خود را ترک کنند؛ این در حالی است که طبق شنیده ها، برخی شهرداران بازنشسته به دنبال خریدن زمان برای گرفتن تائیدیه بازگشت به کار هستند
کد خبر: ۶۷۹۹۷۸
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۸ 14 November 2018

به گزارش تابناک رضوی؛ مجلس شورای اسلامی بعد از اعلام دو استفساریه، شهرداران کلانشهر ها را از قانون منع به کارگیری بازنشستگان مستثنی ندانست و شهردارانی مانند تهران و مشهد باید هر چه سریع تر جای خود را به جوانان بدهند؛ اما طی روزهای اخیر در فضای مجازی عنوان شد زمان اجرای این قانون ۱۵ آذر است نه ۲۶ آبان ماه، این در حالی است که برخی از بازنشستگان به دنبال خرید فرصت جهت گرفتن تائیدیه بازگشت به کار هستند؛ تاییدیه ای که سبب دور زدن قانون برای ماندن بیشتر شهرداران خواهد شد و این سوال مطرح است که شهردارانی که تا دیروز داعیه عمل به قانون داشتند چرا این روزها دست از خدمت نمی کشند و تفسیرهای مختلفی از قانون ارائه می کنند. در این راستا خبرنگار تابناک رضوی به سراغ جلیل رحیمی، رئیس کمیته بین‌الملل کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس رفت.

وی در رابطه با ادعای مهلت قانونی ۲۰ روزه شهرداران بازنشسته جهت ترک خدمت گفت: نمیدانم بر چه اساس این مهلت را اعلام کرده اند، معاونت حقوقی جناب میرصادقی صراحتا مهلت قانونی را ۲۶ آبان ماه اعلام کرده است تفسیر قانون عادی برعهده مجلس شورای اسلامی است.

رحیمی افزود: اما درباره شهرداران هم دوبار از مجلس استفساریه گرفته شده است و مجلس صراحتا جرم انگاری کرده است که کسی که در تاریخ مقرر پست هارا ترک نکنند چه برخورد های قانونی در اختیار قانونگذار است.

نماینده مردم در مجلس عنوان کرد: با توجه به جو مجلس که در زمان تفسیر قانون دیدم اگر مجلس مجبور باشد در مقابل این جریان، قانون جدیدی تصویب کند و مجازات را تشدید کند شک نکنید این اتفاق در مجلس خواهد افتاد.

وی اظهار کرد: نمیدانم چرا عده ای فکر میکنند در این مملکت قحط الرجال است و چرا فکر میکنند به هر طریق باید قانون را سوراخ سوراخ کنند و در مقابل آن بایستند که خودشان میخواهند یکسال یا دوسال دیگر در شهرداری بمانند .

رحیمی ادامه داد: این صرفا نشان دهنده این است که در این کشور فرهنگ تابعیت از قانون و دموکراسی جا نیفتاده است این یک لجبازیست.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار در خصوص تاریخ قطعی ترک پست بازنشستگان اعلام کرد: تاکید میکنم مهلت ترک پست همان ۲۶ آبان ماه سال جاری است

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار