پیروز حناچی، منتخب نمایندگان مردم تهران در شهرداری تهران شد. در این خصوص شخصیت های سیاسی و متخصصین شهری واکنش های مختلفی در صفحه توئیتر و در گفتگو با رسانه ها نسبت به این انتخاب نشان دادند.
کد خبر: ۶۸۰۰۸۷
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۹ 15 November 2018

به گزارش تابناک : پیروز حناچی معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران این روزها به عنوان شهردار پایتخت به وزارت کشور معرفی شد. در این راستا پس از سیل تبریکات، نگرانی هایی نسبت به تائیدیه وی وجود دارد. در این راستا برخی واکنش ها و نگرانی ها برای شهردار سوم دوره پنجم به شرح ذیل است؛

محمود صادقی؛ نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی
انتخاب پیروز حناچی به عنوان شهردار تهران نوید بخش حاکمیت مدیریت تخصصی، منضبط، قانونمند و شفاف در پایتخت است. امید است در این دوره حق تقدم با عابران پیاده باشد.

پروانه مافی؛ نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی
بر خلاف برخی آقا زاده ها حناچی از مدیرانی است که از صفر و گام به گام پله های ترقی را طی کرده است؛ رویکرد علمی و پرهیز از سیاسی کاری مهم ترین شاخصه وی در مسئولیت های پیشین بوده امیدوارم با حمایت یکپارچه تمامی اعضای شورا و با استفاده از جوانان متخصص تحولات خوبی را در پایتخت شاهد باشیم.

محسن هاشمی رفسنجانی؛ رئیس شورای شهر تهران
پس از انتخاب آقای حناچی با 11 رای به عنوان شهردار منتخب شورای پنجم، معرفی نامه ایشان را به همراه اسناد مربوطه برای صدور حکم به وزارت کشور ارسال کردم. منتظر نظر وزیر کشور هستم و امیدوارم هر چه زودتر حکم شهردار منتخب صادر شود.

عباس آخوندی؛ کاندیدای شهرداری تهران
امروز اکثریت اعضای شورای اسلامی شهر تهران دوست و همکار عزیزم آقای دکتر حناچی را به عنوان شهردار تهران برگزید. به ایشان تبریک می‌گویم و برای ایشان، شورای شهر و مردم تهران آرزوی موفقیت، بهروزی و سربلندی دارم. من نیز یاد گرفتم که برای تغییرات بنیادین و مبارزه با فساد نیاز به آگاهی و یکپارچگی بیشتر است. امروز آغاز یک راه است. برای ایران از پای نمی‌نشینیم.

عبدالله رمضان‌زاده، سخنگوی دولت اصلاحات 
خوشحالم از اینکه فردی که به پاکدستی و دوری از حاشیه های سیاسی مشهور است به عنوان شهردار تهران انتخاب شد.

محمدرضا بادامچی؛ نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی
تصمیم مسئولانه شورای شهر در سومین انتخاب نفس‌گیرِ شهردار تهران، امیدبخش بود. انتخاب مدیری متخصص، توانمند و اصلاح‌طلب جای تحسین دارد. ضمن تبریک به برادر عزیزمان جناب آقای پیروز حناچی، توفیق ایشان را در اداره بهتر شهر و جلب رضایت شهروندان، از خدای متعال مسئلت می‌داریم.

معصومه ابتکار؛ معاون رئيس جمهور در امور زنان و خانواده
تبریک برای انتخاب آقای دکتر پیروز حناچی مدیر توانمند، با تجربه و صاحب نظر شهرسازی به عنوان شهردار به ایشان، شهروندان عزیز و شورای شهر تهران.

حسام الدین آشنا؛ مشاور رئیس جمهوری
حال نوبت دکتر پیروز حناچی است. شهرداری تهران آزمون دشواری است برای هر آنچه در شورای عالی شهرسازی به عنوان انتقاد از شهردار 12 ساله تهران می گفت. دوران دشوارِ پرهیز از سیاست بازی، رانت خواری، هوافروشی. و تعجیل در اصلاح ساختار مالی، مشارکت جویی و پایدارسازی شهری

فاطمه ذوالقدر؛ نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی
امیدواریم ضرورت به کارگیری نیروی جوان، پیش روی شهردار محترم هم قرار گیرد و از تخصص و توان مدیریتی جوانان و هم چنین زنان استفاده شود. فراموش نشود که تفاوت سبک مدیریت، بر ضرورت حضور افراد با توانمندی های مختلف در کنار یکدیگر، در ساختن تصمیمات خرد و کلان، جهت اداره هرچه بهتر و سوق دادن جامعه به سوی توسعه یافتگی، می افزاید.

مهدی چمران؛ رئیس سابق شورای شهر تهران
برای پیروز حناچی که از زمانی که دانشجو بود با وی آشنا شدم و در آن زمان بنده رئیس دانشکده بودم آرزوی توفیق و موفقیت دارم. فقط شهردار نیست که بتواند شهر تهران را اداره کند بلکه شورا هم باید در کنار آن باشد و با دولت و مجلس نیز تعامل خوبی داشته باشد تا بتواند بخشی از هزینه‌های اداره شهر را براساس قانون و مطالباتی که دارد از دولت دریافت کند.

حمیدرضا جلایی‌پور؛ جامعه‌شناس و فعال سیاسی اصلاح طلب
از امروز که جناب حناچی، این شخصیت دارای صلاحیت حرفه‌ای و اخلاقی، شهردار تهران شد مثل گذشته هجمه (نه نقد که باید از آن استقبال کرد) به جریان اصلی اصلاحات ادامه پیدا می‌کند و شورای شهر و مدافعان اصلاح‌طلب این شورا باید زره ضد هجمه تبلیغاتی بپوشند.

حجت نظری؛ عضو شورای شهر تهران
یکی از نقاط قوت آقای حناچی این است که ایشان هم شهرداری را خوب می شناسند و در شهرداری تهران در دو حوزه معاون بوده اند و از این لحاظ بخش های مختلف شهرداری اشراف دارند؛ خوشحالم از اینکه مهندس افشانی با قانون منع به کارگیری جوانان و به دلیل جوان گرایی کنار رفته اند، شهرداری را انتخاب کردیم که حداقل سنش از آقای افشانی کمتر است و جوان تر هستند. در شهرداری تهران رد صلاحیت از سوی وزارت کشور وجود نداشته اما در کرج، وزارت کشور حاضر نشده حکم را امضا کند و اتفاق عجیبی نیست. امیدوارم در مورد تهران این اتفاق نیفتد و دستگاه های مختلف برای تعیین تکلیف شهردار، نظر شورا را لحاظ کنند.

علی شکوری‌راد؛ فعال اصلاح‌طلب و دبیرکل حزب اتحاد ملت 
با رأی اکثریت شورای ‌شهر تهران شهردار جدید تهران انتخاب شد. انتخاب دکتر حناچی نتیجه مناسب‌تری برای این مرحله بود. شورا با رأی‌آوری حناچی همگرایی و انسجام خود را بهتر حفظ خواهد کرد.

مجید فراهانی؛ عضو شورای شهر تهران
آقای حناچی آشنایی بیشتر با حوزه های شهری دارند و باتوجه به حضور در بدنه شهرداری تهران مطمئن هستم با تسلطی که به حوزه های عمرانی و شهرسازی دارند، انشاءالله می توانند موفق باشند.

محمد سالاری؛ عضو شورای شهر تهران
علی رغم اینکه من به آقای حناچی رای ندادم اما معتقدیم وی جزو مدیران ممتاز و پاکدست کشور هستند. امیدوارم نهادهای ذی مدخل در فرایند تایید حکم ایشان تسریع کنند تا مجبور به انتخاب سرپرست برای شهرداری تهران نشویم.

زهرا صدراعظم نوری؛ عضو شورای شهر تهران
رای اعتماد اکثریت اعضای شورای شهر تهران به آقای پیروز حناچی از مدیران متعهد، متخصص و پاکدست کشور را صمیمانه تبریک می گویم. اطمینان دارم با توجه به مراتب دانش و تجربه علمی و عملی و شناخت ایشان از مدیریت شهری، دوران نوینی در شهرداری تهران با همراهی و پشتیبانی شورای شهر آغاز خواهد شد.

شهربانو امانی؛ عضو شورای شهر تهران
رای اعتماد به دکتر حناچی به عنوان شهردار تهران را به همکاران شورای شهر، همکاران شهرداری و به ویژه مردم تهران تبریک می گویم. انشالله روهای خوبی برای بهشت خواهد بود ما راهی جز موفقیت پیش رو نداریم.

 
 
 
 
 
منبع : تیترشهر 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار