با هدف جلوگیری از شکار غیر مجاز و حمایت از شکارچیان ضابطه مند ضوابط دریافت پروانه شکار پرندگان در خراسان رضوی اعلام شد.
کد خبر: ۶۸۰۱۶۶
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۶ 15 November 2018

به گزارش تابناک : تورج همتی صبح پنج شنبه اظهار کرد: با هدف ممانعت از شکار غیر مجاز و حمایت از شکارچیان ضابطه مند، صدور پروانه شکار پرندگان وحشی با لحاظ محدودیت های زمانی و مکانی امکان پذیر است و چنانچه کانون مخاطره آمیزی به لحاظ بروز بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان از سوی دامپزشکی اعلام شود پروانه های صادره فاقد اعتبار خواهد بود.  

وی افزود:حسب ظرفیت و جمعیت موجود پرندگان در استان که طی آمار مشاهدات از سوی کارشناسان محیط زیست در سراسر استان اعلام شده است و نیز پس از بررسی و بازدید میدانی تیم های شناسایی و کنترل و پایش و با لحاظ نگاه ویژه به حساسیت ها و نگرانی های حامیان و فعالان حقوق حیوانات ، صدور پروانه شکار پرنده در استان بارعایت ضوابط اعلامی به شرح زیر میسر است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی ادامه داد : لازم است متقاضیان با رعایت موارد اعلام شده به شکار بپردازند و این موضوع توسط محیط بانان به صورت شبانه روزی مورد پایش و نظارت قرار گرفته و با متخلفان طبق قانون برخورد خواهد شد.

وی گفت: هر گونه شکار و صید پرندگان در خارج از مناطق تحت مدیریت حفاظت محیط زیست و تنها در مناطق آزاد استان امکان پذیر است و پروانه شکار پرنده صرفا برای متقاضیان بومی که طی پنج سال گذشته سابقه تخلف نداشته باشند،صادر می شود .

همتی تاکید کرد: پروانه از زمان صدور به مدت یک ماه و بدون قابلیت تمدید و به دو صورت جداگانه با عناوین مجوز شکارپرندگان آبزی و خشکی زی ارائه خواهد شد و شکار پرنده تنها در روزهای جمعه در مناطق آزاد استان و در طول فصل شکار که از ابتدای آذر تا نیمه بهمن ماه  ادامه دارد، امکان پذیر است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی بیان کرد: هر متقاضی تنها می تواند یکی از پروانه های شکار پرندگان آبزی و خشکی زی را دریافت کند و بر اساس نوع پروانه دریافتی،پرندگان آبزی از نوع آنقوت، چنگر، اردک سرسبز و خوتکا و پرندگان غیر آبزی نیز گونه های کبوتر و باقرقره را اجازه شکار دارند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار