با حضور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، نیروگاه شهید حججی در موقوفه عبدالله رضوی مشهد به بهره‌برداری رسید.
کد خبر: ۶۸۰۲۳۶
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۷ 15 November 2018

به گزارش تابناک : حجت‌الاسلام سیدمهدی خاموشی؛ رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور ظهر امروز در مراسم افتتاح نیروگاه خورشیدی120 کیلوواتی شهید حججی در مجموعه موقوفه عبدالله رضوی اظهار داشت: سازمان اوقاف باید به نیات واقف توجه کند و در اولویت کار خود قرار دهدو به رونق و توسعه موقوفات نیز توجه کند و اگر نظارت ضعیف است، تقویت شود.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: بقاع متبرکه اغلب در اختیار اوقاف است و باید به آنها به عنوان یک قطب فرهنگی و اجتماعی نگاه کنیم و برنامه توسعه‌ای برایشان در نظر گرفت. وقف علمی، بحث شتاب دهنده‌ها و تولید علمی یک سیر دیگر دارد که در نظر داریم با همکاری معاونت فناوری ریاست جمهور بتوانیم نقشی را ایفا کنیم.

در  ادامه این مراسم، مدیر مجموعه موقوفه عبدالله رضوی اظهار داشت: واقف این موقوفه در سال 1275 در مشهد متولد شده است. در سال 1315 به کشور آلمان عزیمت و موفق به کسب فوق لیسانس در رشته کشاورزی شد. سال‌ها ناظر آستان قدس بود و مزرعه سوران را در سال 1343 وقف کرده است.

یوسفی عبدالله رضوی گفت: اهداف این موقوفه عام‌المنفعه است به طوری که قسمت‌های این مجموعه در اختیار درمانگاه، مدرسه، نگهداری ایتام و نذورات روز عاشورا قرار گرفته است. درمانگاه در رشته‌های مختلف پزشکی فعال است و روزانه به صورت رایگان به بیش از 80 نفر خدمات ارائه می‌کند، قسمت دیگر آن فضای آموزشی است که در اختیار 170 نفر از کودکان بی سرپرست قرار داده شده است. این مدرسه در سطح استان در سال 1393 در طرح تعالی مدیریت کیفیت مدار، نخستین مدرسه شناخته شده است.

وی با اشاره به موفقیت‌های مجموعه عبدالله رضوی که به پشتیبانی خیرین و اداره اوقاف و امور خیریه استان خراسان رضوی انجام شده است افزود: این نیروگاه 180 هزار کیلووات برق در سال تولید می‌کند که معادل با صرفه جوییدر 57 هزار و 600 لیتر سوخت فسیلی،کاهش تولید 120هزار کیلو گرم کربن،کاشت 6000 درخت و درآمد سالانه به مبلغ یک میلیارد و 600 میلیون ریال در سال است. این نیروگاه با هزینه  7 میلیارد و 180 میلیون و 80 هزار ریال احداث شده است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار