نماینده ویژه وزارت امور خارجه آمریکا در امور سوریه می‌گوید واشنگتن برای مقابله با ایران شریکی بهتر از عربستان سعودی ندارد و بدون سعودی‌ها نمی‌توانست آنچه را که امروز [علیه ایران] انجام می‌دهد، انجام دهد.
کد خبر: ۶۸۰۴۲۱
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۰ 16 November 2018

به گزارش تابناک : جیمز جفری، نماینده ویگه دولت آمریکا در امور سوریه می‌گوید که واشنگتن برای مقابله با ایران شریکی بهتر از عربستان سعودی ندارد و بدون سعودی‌ها نمی‌توانست آنچه را که امروز [علیه ایران] انجام می‌دهد، انجام دهد.

به نوشته نیوزویک، این دیپلمات آمریکایی که در ششمین نشست سالانه «دیفنس وان» سخن می‌گفت، اظهار داشت که عملیات مستقیم نظامی برای شکست دادن ایران و شبکه رو به گسترش متحدین مسلح آن کافی نیست که بسیاری از آنها به ادعای این مقام آمریکایی از شبه‌نظامیان شیعه تشکیل شده‌اند.

وی افزود: «برای شکست دادن نفوذ مداخله‌جوی ایران، باید عملیات‌های ثبات‌ساز در چنین کشورهایی اجرا کنیم.»

وی بدون اشاره به اینکه ایران اصلی‌ترین نیروی مقابله‌کننده با گروه تروریستی داعش در منطقه بوده مدعی شد که «اگر نتوانیم از پس مشکلات پیش رو برآییم، ایران داعشی دیگر ایجاد خواهد کرد!»

این سخنان جفری در حالی مطرح می‌شود که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در جریان مبارزات انتخاباتی خود در سال 2016، هیلاری کلینتون و باراک اوباما، وزیر خارجه و رئیس‌جمهور پیشین ایالات متحده را مسئول ایجاد داعش دانسته و گفته بود: «آنها مشتی متقلب‌اند. آنها داعش را به وجود آوردند.»

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار