استاندار خراسان رضوی گفت: امام جمعه مشهد در دوران حضور من در این استان هیچگاه در حوزه انتصابات ورود نداشت.
کد خبر: ۶۸۰۷۰۹
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۹ 17 November 2018

به گزارش تابناک : علیرضا رشیدیان جمعه شب در دیدار با برخی خبرنگاران در آخرین روزهای کاری خود در خراسان رضوی به برخی ناگفته ها اشاره و اظهار کرد: وجود کانون های قدرت متعدد و قدرتمند درمقابل دولت در این استان  امری مشهود بوده و حتی در زمان برگزاری انتخابات در یک روز دو تجمع برای دو کاندیدای اصلی با فاصله شاید دیوار به دیوار هم داشتیم که حتی در پیشرفته‌ترین کشورهای دنیا نیز به تنش کشیده می‌شود. 

وی افزود:این ۲تجمع بزرگ انتخاباتی مدیریت و بدون هیچ اتفاقی برگزار شد درحالی که همان شب در خیابان شیرازی مشهد ۲ بمب کشف شد که اگر منفجر می شد حتی با یک زخمی و مجروح ، فاجعه در پی داشت و انفجار این بمب‌ها می‌توانست بر انتخابات و امنیت آن تاثیر سوء بگذارد که ما این امر از کرامات امام رضا(ع) و هشیاری نیروهای امنیتی می‌دانیم.

استاندار خراسان رضوی بیان کرد: یکی از چیزهایی که از مسئولان هیچ نظامی پذیرفته نیست غافلگیر شدند است در واقع هیچ مسئولی اجازه غافلگیر شدن ندارد و همیشه به مسئولان امنیتی نسبت به اهمیت اشراف، پیش‌بینی و پیشگیری تذکر داده ایم و در بسیاری از اوقات این امر با نصیحت و تعامل انجام می شد. 

گروه های فشار مدیریت شدند

رشیدیان بیان کرد: به طور مثال در برخی از این تجمعات، به منظور پیشگیری ،برای افرادی که احساس می‌شد در این تجمعات شرکت کنند، پیامک زده و به آن‌ها اعلام می شد که درجریان باشید این  فراخوان از خارج کشور و غیر قانونی بوده و با آن برخورد خواهد شد که بسیاری از افرادی که مطلع نبودند، مطلع می‌شدند و شرکت نمی‌کردند، یا از افراد ذی‌نفوذ استفاده می‌کردیم.

وی تاکید کرد: برای مدیریت تجمع ها گاهی در برخی تجمعات گروه های تندرو  از ظرفیت‌های مسئولان عالی استان برای نصیحت استفاده کردیم و در شکل‌گیری برخی از این تحرکات، افرادی که حتی خود را به نوعی متصل به نظام و حاکمیت می‌دانستند و اقدامشان  موافق نظر مسئولان عالی حاکمیت در استان نبود، از تذکرات آن‌ها برای پیشگیری و مدیریت این جریان استفاده می‌کردیم.

استاندار خراسان رضوی اظهارکرد:در مجموع در زمینه مدیریت گروه‌های فشار بد عمل نکردیم، گرچه شاید انتظار می‌رفت که بتوانیم کامل‌تر و جامع‌تر در این قضایا عمل کنیم اما تمام اختیارات در دست قوه مجریه نیست.

رابطه با علم الهدی و رئیسی

رشیدیان در ادامه به رابطه وی با مسئولان خراسان رضوی اشاره کرد و گفت: آیت الله  علم‌الهدی و حجت الاسلام رئیس واقعا در موضوع برگزاری کنسرت در مشهد دخالتی نداشته و ندارند و ما روابط خوبی با آن‌ها داریم، البته بدین معنا نیست که آن‌ها تاییدکننده یا مخالف دولت هستند اما ارتباط ما در استان روابط خوب و نزدیکی بوده و سعی کردیم تا از ظرفیت‌های این دو جایگاه به نفع مردم استان استفاده کنیم و تعامل خوبی هم داشتندو مشکلی نداریم. 

وی تاکید کرد: تاکنون نماینده ولی‌فقیه در استان حتی یک بار راجع به یک مورد انتصاب در حوزه اجرایی  ورود و دخالت نداشته او بر خلاف تصور برخی به دلیل خطبه‌های نمازجمعه، ایشان در مسائل اجرایی هیچگونه دخالتی نکرده و نمی‌کنند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار