رئیس کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه دولت باید سیاستگذاری و ریل گذاری مناسبی برای جبران کمبود ۴ میلیون واحد مسکونی برای کم درآمدها را انجام دهد، گفت:نظر وزیر راه و شهرسازی اتمام هر چه سریعتر مسکن مهر است.
کد خبر: ۶۸۰۷۸۵
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۴ 17 November 2018

به گزارش تابناک : محمدرضا رضایی کوچی در پاسخ به این سوال که وزیر سابق راه و شهرسازی افتخار می‌کند که حتی یک واحد مسکن مهر افتتاح نکرده، گفت: شاید مسکن مهر ایراداتی داشت، اما به هر حال ۲.۵ میلیون واحد مسکونی طبق مصوبه مجلس هشتم احداث شده و ۵۰ هزار میلیارد تومان خط اعتباری برای آن تعریف شده است.

* نظارت کافی در برخی نقاط مسکن مهر صورت نگرفته

وی افزود: حال شاید در برخی نقاط مسکن مهر نظارت کافی صورت نگرفته است، اما در برخی مناطق مردم صاحب مسکن شدند و حتی مقام معظم رهبری فرمودند که مسکن مهر را تمام کنید.

به گفته رضایی، به هر حال ۲.۵ میلیون نفر در پروژه مسکن مهر ثبت نام کرده‌اند و امیدوار هستند که از طریق مسکن مهر صاحب مسکن شوند، به هر حال خوب یا بد وظیفه داریم که آن را تحویل دهیم.

*نظر وزیر راه و شهرسازی این است که مسکن مهر هرچه سریعتر به اتمام برسد

رئیس کمیسیون عمران مجلس در پاسخ به این سوال که نظر اسلامی وزیر راه و شهرسازی در مورد مسکن مهر و مسکن اجتماعی چیست؟ گفت: نظر وزیر راه و شهرسازی این است که مسکن مهر هرچه سریعتر به اتمام برسد.

وی افزود: نظر وزیر در مورد مسکن اجتماعی و تولید و سیاست‌گذاری مسکن مثبت است، چرا که چهار میلیون واحد مسکونی برای اقشار کم درآمد کم داریم.

رضایی تأکید کرد: دولت باید ریل گذاری و سیاست‌گذاری تولید ۴ میلیون واحد مسکونی در کشور را تسهیل و ایجاد کند.

رئیس کمیسیون عمران مجلس در پاسخ به این سئوال که ظاهرا بعد از مطرح شدن انتخاب شهردار برای پایتخت ،آخوندی وزیر سابق راه و شهرسازی بحث استعفا را مطرح کرد، تا به این شکل شهردار تهران شود، گفت: اتفاقا آخوندی وزیر سابق راه و شهرسازی تمایل زیادی برای ماندن در این وزارتخانه داشت، اما نظر رئیس جمهور بر ادامه همکاری با آخوندی نبود.

وی با اشاره به اینکه به سیاست‌های وزارت راه و شهرسازی در تولید مسکن نقد داشتم، گفت: ایرادات زیادی به بخش مسکن و بافت فرسوده دارم و باید برطرف شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار