تیم فوتبال استقلال خوزستان قهرمان فصل پانزدهم رقابتهای لیگ برتر، پس از آن قهرمانی دیگر روز خوش در فوتبال ندید و سال به سال شرایطش سخت‌تر شد.
کد خبر: ۶۸۰۷۸۸
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۵ 17 November 2018

به گزارش تابناک : آبی پوشان اهواز که قدمت زیادی در فوتبال ندارند، روزهای خوبی در لیگ برتر سپری نمی‌کنند و شرایط چندان مطلوبی ندارد. این شرایط به حدی سخت است که خیلی ها این تیم را از اکنون یکی از کاندیداهای سقوط به لیگ یک می دانند.

استقلال خوزستان در فصل ۹۱-۹۰ با خرید امتیاز تیم استقلال جنوب تهران، وارد مسابقات لیگ دسته اول کشور شد و پس از دو فصل حضور در این مسابقات، به لیگ برتر صعود کرد. 

آبی پوشان اهواز اولین سال حضورشان در لیگ برتر را با ایستادن در رتبه دوازدهم به پایان بردند، در دومین سال حضورشان تا آستانه بازگشت به لیگ یک پیش رفتند اما در نهایت با لطف یک امتیاز برتری نسبت به پیکان و نفت مسجد سلیمان در لیگ برتر ماندند.

این تیم در فصل ۹۵-۹۴ به اوج رسید و در عین شگفتی توانست به مقام قهرمانی لیگ برتر برسد. اما این قهرمانی پایانی بود بر روزهای خوش این تیم و سرآغازی شد بر مصائب و مشکلات آبی پوشان اهواز.

آبی پوشان در فصل بعد از قهرمانی شان هفتم شدند و فصل ۹۷-۹۶ را با ایستادن روی پله دوازدهم به پایان رساندند. مسئولان وقت این تیم در ابتدای این فصل هدایت تیم شان را به داریوش یزدی سپردند و استقلال خوزستان در هفته دوازدهم این مسابقات با ۲ پیروزی، ۴ مساوی، ۶ شکست و با ۱۰ امتیاز در رده چهاردهم قرار گرفته باشد. فاصله این تیم با دو تیم انتهای جدول تنها یک و ۲ امتیاز است و هرگاه این  احتمال می رود که آبی پوشان به آخرین رده جدول سقوط کنند.

تیم فوتبال استقلال خوزستان نقل و انتقالات را خیلی دیر آغاز کرد و مربیان این تیم نتوانستند بازیکنان مورد نیازشان را جذب کنند و عمدتا بازیکنانی جذب این تیم شدند که برای نخستین بار حضور در لیگ برتر را تجربه می کنند. بازیکنانی جوان و کم تجربه که با قراردادهایی از نظر مالی ضعیف به این تیم پیوستند.

استقلال اهواز در حالی فصل را سپری می کند و برای دیدار با استقلال تهران که می تواند دیداری سرنوشت ساز برای این تیم باشد آماده می شود که کلا ۲۰درصد از مبلغ قراردادی این تیم پرداخت شده است و این در حالی است که سقف مبلغ قراردادی بازیکنان و اعضای کادر فنی این تیم از ۳ میلیارد تومان تجاوز نمی‌کند.

بعد از جدایی امیر سلطانی مدیرعامل سابق، باشگاه هنوز مدیرعاملی به صورت جدی ندارد و اعضای هیات مدیره آن اغلب در تهران حضور دارند و کمتر از شرایط تیم شان آگاهی دارند. شرایط مالی آبی پوشان خوزستان به اندازه ای ضعیف است که حتی نتوانستند یک اردوی آماده سازی چند روزه را در تهران داشته باشند.

بازی تیم های همنام استقلال از هفته دوازدهم لیگ برتر از ساعت ۱۷:۳۵ روز یکشنبه ۴ آذر به میزبانی استقلال خوزستان در اهواز برگزار می شود. شکست خانگی در این بازی برای استقلال خوزستان می تواند به قیمت سقوط این تیم به قعر جدول تمام شود. 

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار