آیت الله صافی گلپایگانی:
یکی از مراجع تقلید در پیامی تأکید کرد: سال‌ها اگر درباره نماز گفت‌وگو شود و برکات و آثار آن برای جامعه بشری بیان شود هنوز هم کم است و نتوان حقیقت آن را آن طور که هست بیان کرد.
کد خبر: ۶۸۵۲۴۱
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۱ 28 November 2018

به گزارش تابناک قم، پیام آیت الله صافی گلپایگانی به چهارمین اجلاس نماز بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم
قال الله الحکیم: «أَقِمِ الصَّلَاةَ لِذِکرِی»

سلام و تحیات خداوند بر کسانی که نماز را برپا می‌دارند و ندای آسمانی توحید را پاسخ مثبت داده و به سوی ذکر و یاد آفریدگار جهان می‌شتابند.

درود و رحمت الهی بر کسانی باد که مردم را به حیات و زندگی جاوید و سعادت همیشگی و به کمال واقعی انسان‌ها فرا می‌خوانند و سلام بر شما عزیزانی که در این امر بسیار مقدّس خدمت صادقانه دارید و برای برپائی این فریضه بزرگ اسلامی، تلاش و جدّیت می‌نمایید.

قرآن کریم که برنامه زندگی سعادتمند را برای بشریت بیان نموده، می‌فرماید: «أَقِمِ الصَّلَاةَ لِذِکرِی» این آیه شریفه، دارای معانی و مفاهیم بسیار بلند است که دقّت در آن، انسان را به حقیقت اقامه نماز و فلسفه واجب بودن آن آشنا می‌نماید.

نماز را برپا دارید که یاد خداوند در آن است. یاد خدا که «أَلَا بِذِکرِ اللهِ تَطْمَئِنُّ الْقُلُوبُ» اطمینان و آرامش حقیقی در یاد خداوند است که یکی از امتیازات بزرگ ادیان آسمانی، همین اطمینان و آرامشی است که به وسیله انجام فرائض الهی به ویژه اقامه نماز ایجاد می‌شود.

فریضه‌ای که با ذکر مقدّس الله اکبر شروع و با سلام و درود بر انسان‌های صالح و پاکان تمام می‌شود. اذکار بلندی که در نماز است، همه و همه دلالت بر این دارد که این انسان مادی باید با عالم غیب و قدرتی مافوق همه قدرت‌ها در ارتباط باشد.

انسانی که در نماز، تسبیح خداوند می‌گوید و تهلیل گفته و حمد و سپاس ذات کردگاری را انجام می‌دهد، در اوج عروج به عالم بقا و کمال انسانیت بوده و در کامل‌ترین مصداق عبودیت و قُرب خداوند است.

لذّتی که یک انسان با ایمان در نماز دارد، از تمام لذائذ مادی و دنیوی بالاتر و بهتر است و اصلاً قابل مقایسه با لذّت‌های مادی و زودگذر نیست.

زبان الکن است از اینکه بتوانیم درباره این فریضه بزرگ الهی حرفی بزنیم. سال‌های سال هم اگر درباره نماز گفت‌وگو شود و برکات و آثار آن برای جامعه بشری بیان شود هنوز هم کم است و نتوان حقیقت آن را آن طور که هست بیان نمود.

اینجانب از همه بزرگان و عزیزان حاضر در این جلسه باشکوه تقدیر و تشکر نموده و از خداوند متعال مسئلت دارم که همه ما را از نمازگزاران واقعی قرار دهد و عنایات خاصه حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف شامل حال همگان باشد.
والسلام علیکم و رحمة الله

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار