قائم‌مقام رئیس رسانه ملی در امور فناوری خبر داد
قائم مقام رئیس صدا و سیمای کشور در امور فناوری و رسانه‌های نوین گفت: 60 میلیارد ریال اعتبار برای ساخت و راه‌اندازی پروژه‌های فنی مهم در صدا و سیمای خراسان رضوی اختصاص پیدا کرده است.
کد خبر: ۶۹۰۱۴
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۱ 30 July 2015
مهدی اخوان‌بهبهانی در مراسم بهره‌برداری از پروژه‌های فنی صدا و سیمای خراسان رضوی در سالن اجتماعات مجتمع فرهنگی رضوان اظهار کرد: صدا و سیمای خراسان رضوی جزء مراکز پیشتاز در کشور بوده که از نظر نفوذ پوشش دیجیتال 10 درصد بالاتر از میانگین کشوری است.

وی متوسط نفوذ پوشش دیجیتال در کشور را 85 درصد دانست و تصریح کرد: از نظر سرمایه‌گذاری، هر چه نفوذ پوشش دیجیتالی در مناطق مختلف افزایش پیدا کند، فعالیت سخت‌تر و پیچیده‌تر می‌شود و پراکندگی روستاها و شهرها در کنار افزایش تعداد مناطق زندگی در کشور این پیچیدگی‌ها ارتقا می‌‌یابد.

قائم مقام رئیس رسانه ملی در امور فناوری و رسانه‌های نوین تاکید کرد: 60 میلیارد ریال اعتبار برای ساخت و راه‌اندازی پروژه‌های فنی مهم در صدا و سیمای خراسان رضوی اختصاص پیدا کرده که خوشبختانه استاندار خراسان رضوی حجم بسیاری از این اعتبارات را پرداخت کرد.

اخوان بهبانی با اشاره به اینکه دسترسی به سه سیستم آنالوگ، دیجیتال و تعاملی از مهم‌ترین سیاست‌های کلان رسانه ملی است بیان کرد: همه کشورها در عصر ارتباطات مجهز به سیستم تعاملی هستند به طوری که امروزه جهان پا را از تعاملات یک سویه فراتر گذاشته و این امر سبب شده است تا پارادوکس‌های سازمان صدا و سیما نیز تغییر کند.

وی اضافه کرد: سیستم تعاملی نه تنها این امکان را به مخاطب می‌دهد که زمان برنامه‌هایی که در طول یک روز گذشته را تماشا نکردند، به عقب برگردانند، بلکه حق انتخاب برنامه‌ها را از نظر محتوای صوتی و تصویری دارند.

قائم مقام رئیس رسانه ملی در امور فناوری و رسانه‌های نوین گفت: راه‌اندازی پروژه‌های فنی در صدا و سیمای خراسان رضوی، عاملی برای ایجاد اشتغال می‌شود چرا که جمع زیادی از برنامه‌سازان را وارد عرصه محتوایی تولیدی می‌کند.

گفتنی است؛ در این مراسم از پروژه‌های فنی در شهرستان‌های کاشمر، باخرز، سرخس، تربت حیدریه، تربت جام، مشهد و قوچان به صورت ارتباط زنده، بهره‌برداری شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار