نماینده ولی‌فقیه در دانشگاه‌ها:
نماینده ولی‌فقیه در دانشگاه‌های کشور با بیان اینکه در نگاه اسلامی بین علم و ایمان هیچ منافاتی وجود ندارد، گفت: اقتدار علمی امروز در کشور مرهون انقلاب اسلامی و سیاست‌ها امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری است.
کد خبر: ۶۹۴۲۱
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۲ 31 July 2015
حجت‌الاسلام محمد محمدیان در همایشی که با حضور 400 پزشک جهان اسلام در تالار ابن‌سینا مشهد برگزار شد، اظهار کرد: امام خمینی(ره) برای حضور نماینده ولی‌فقیه در دانشگاه‌ها در ابتدای انقلاب پیشنهاد دادند که ولی‌فقیه نمایندگانی را در دانشگاه‌های کشور داشته باشند و این مجموعه تا به امروز در دانشگاه‌ها حضور دارند.

وی در بحث دانشگاه اسلامی بیان داشت: مهم‌ترین تفاوتی که بین دانشگاه اسلامی و غیر اسلامی وجود دارد در نوع نگرش به علم است؛ ما دانشگاه اسلامی را فقط به دلیل حضور اساتید و دانشجویان، اسلامی ندانسته بلکه دانشگاه وقتی اسلامی است که نگاه به علم و دانش نگاهی توحیدی باشد.

حجت‌الاسلام محمدیان بیان داشت: اساتید و دانشجویان مسلمان در ارتقای دانشگاه اسلامی نیز توفیق بیشتری دارند و نگاه توحیدی به علم این است که تمام علم و منشأ آن را از جانب خداوند بدانیم.

نماینده ولی‌فقیه با بیان اینکه در نگاه اسلامی خداوند معلم انسان‌ها است، تصریح کرد: همه علوم نعمتی از جانب خداوند بوده که به بشریت عطا شده است و زمانی که نگاه به علم توحیدی شود، افرادی که در دانشگاه حضور دارند نیز نزدیکی بیشتری با خداوند دارند.

وی با اشاره به اینکه اسلام دینی برای آبادی دنیا و آخرت است، گفت: نگاه به علم جدا از آخرت نیست، چراکه علم بالی برای عبودیت و بندگی است و در نگاه اسلامی بین علم و ایمان هیچ منافاتی وجود ندارد و اقتدار علمی امروز در کشور مرهون انقلاب اسلامی و سیاست‌ها امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار