نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: جمهوری اسلامی با هدایت امام راحل و مقام معظم رهبری و پشتیبانی آگاهانه ملت، امروز به یک قدرت تاثیر گذار منطقه ای و جهانی تبدیل شده است.
کد خبر: ۶۹۴۷۱
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۰ 31 July 2015
به گزارش تابناک ایلام، حجت الاسلام والمسلمین محمدنقی لطفی در خطبه های نماز جمعه این هفته ایلام اظهار کرد: امروز ایران در اوج اقتدار و افتخار ایستاده و پیروزی قدرتمندانه اش در مذاکرات اخیر هسته ای سند محکمی بر اقتدار است تا همگان نظام اسلامی را قدرت نوظهور و تاثیرگذار در تحولات منطقه و جهان بدانند.

وی ادامه داد: غرب در مقابل ایران اسلامی راهی جز مذاکره و تن دادن به خواسته های حق این کشور نداشت و تحریم های ظالمانه و تهدیدهای نظامی آنها یک شعار سیاسی بیش نبود چرا که اگر آنها توانایی حمله نظامی علیه ایران و نیروهای مسلح این کشور را داشتند یک لحظه هم این فرصت را از دست نمی دانند.

لطفی اذعان مقامات کشور آمریکا به ایستادگایلی ملت ایران و تسلیم نشدن این کشور اسلامی در تحریم ها و نبرد دیپلماسی مذاکرات هسته ای، دلیلی بر اقتدار نظامی اسلامی و ناتوانی بدخوهان و دشمنان این کشور است.

خطیب جمعه ایلام با بیان اینکه سیاستمدارن آمریکا امروز به عدم انزوای سیاسی ایران اقرار می کنند، افزود: آمریکا در 36 سال مصاف و رویارویی با ایران شکست های زیادی متحمل شدند و به این دلایل ایران اسلامی را بزرگترین چالش سیاسی در عرصه های بین المللی خود می دانند.

وی با اشاره به تهدیدهای مقامات آمریکایی بویژه رییس جمهوری این کشور پس از توافق مبنی بر اینکه بازرسان آژانس اتمی هیچ محدودیتی برای بازدید حتی از مراکز نظامی ایران ندارند، گفت: از رییس جمهور دولت تدبیر و امید انتظار می رود با صراحت و شهامت زیاده گویی مقامات آمریکا را قاطعانه پاسخ دهند.

امام جمعه ایلام در بخش دیگری از سخنان خود به فرا رسیدن هشتم شوال سالروز تخریب بقیع اشاره کرد و یادآور شد: تخریب قبور ائمه معصوم توسط فرقه وهابیت از تلخ ترین حوادث تاریخ اسلام است که توسط یک فرد منحرف برای ایجاد اختلاف میان امت اسلامی انجام شد.

حجت الاسلام لطفی اظهار کرد: فرقه وهابیت در طول عمر ننگینش جنایت های بزرگ و کشتارهای وحشیانه ای نسبت به امت اسلامی مرتکب شده و گروهک های تکفیری داعش و القاعده میراث دار این فرقه است که با اقدام های خود چهره ای خشن از اسلام به نمایش گذاشته اند.

وی همچنین به سالروز اقامه اولین نماز جمعه در تهران پس از پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: نماز جمعه از کار آمد ترین آیین های فرهنگی، دینی و سیاسی دین مقدس اسلام است و اقامه این فریضه در پیشبرد اهداف دین مقدس اسلام و حاکمیت نظام ولایی جایگاه بی بدیلی دارد.

خطیب جمعه ایلام به 12 مرداد سالروز تاسیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی توسط امام راحل نیز اشاره کرد و افزود: این شورا موثرترین نهاد در ساماندهی امور تبلیغی در فعالیت های دینی، مذهبی، ملی و رسمی است.

وی همچنین با اشاره به فرا رسیدن ششم مرداد روز کارآفرینی و آموزش های فنی و حرفه ای، کار و تلاش را بسیار ارزشمند دانست و تاکید کرد: آموزش های فنی و حرفه ای از بزرگترین دستاوردهای نظام اسلامی برای توسعه کشور و ایجاد شغل است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار