نجفی بااشاره به اینکه در فاصله سنی ۱۰ تا ۴۹ سال در کشور ۹۴ و هفت دهم درصد با سواد هستند که این رقم در فارس ۹۵ و هشت دهم است، گفت:آمار با سوادی بالای ۶ سال در کشور ۸۷ و ۶ دهم درصد و در فارس ۸۸ و هشت دهم درصد است که نشان از فعالیت سوادآموزی استان دارد.
کد خبر: ۶۹۵۰۶۷
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۸ 25 December 2018

تابناک فارس به نقل از شبستان: «علی عسکر نجفی» امروز (سه شنبه 4 دی) در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه رسانه ها نقش مهمی در شکل گیری جریان های اجتماعی دارند، گفت: هفت دی سالروز تشکیل نهضت سوادآموزی به فرمان امام راحل (ره) بود، انقلاب ما انقلابی فرهنگی محسوب می شد و می شود و توجه به سواد آموزی مهمترین راهبرد این انقلاب است.

 

مدیر کل آموزش و پرورش فارس با یادآوری این مطلب که سواد راه رسیدن به توسعه است و اولین قدم برای این توسعه، آموزش محسوب می شود، اضافه کرد: در آموزه های دینی ما به مسئله سواد و دانایی، تاکید فراوانی شده است.

 

وی با تاکید بر اینکه در مسیر ترویج سواد باید گام های مهمی را برداشته شود چرا که ملتی که با سوادتر هستند، توسعه یافته ترند، اظهارداشت: آموزش و پرورش یک وظیفه ذاتی در خصوص انجام آموزش دارد.

 

نجفی با اشاره به اینکه تحقیقات و پژوهش های مختلف نشان داده است، میزان جرم و بزه در میان افراد با سواد کمتر است، تاکید کرد: چندسالی است حوزه سوادآموزی در آموزش و پرورش ادغام شده است.

 

وی با اشاره به اینکه در فاصله سنی 10 تا 49 سال در کشور 94 و هفت دهم درصد با سواد هستند که این رقم در فارس 95 و هشت دهم است، اضافه کرد: آمار با سوادی بالای 6 سال در کشور 87 و 6 دهم درصد و در فارس 88 و هشت دهم درصد است که نشان از فعالیت سوادآموزی استان دارد.

 

مدیر کل آموزش و پرورش فارس با یادآوری این مطلب که طرح شتاب دهی به سوادآموزی در فارس اجرا شده است، اظهارداشت: سامانه ثبت سوادآموز در سامانه عشایری ایجاد شد و رشد خوبی با فعالیت های انجام شده، شکل گرفت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار