معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد مطرح کرد
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد با اشاره به‌ضرورت تهیه بانک اطلاعاتی پسماندهای استان، گفت: ما زمانی می‌توانیم در تمامی زمینه‌ها موفقیت بیشتری کسب کنیم که بخش خصوصی را به میدان بیاوریم.
کد خبر: ۶۹۵۰۸۴
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۶ 25 December 2018

محسن صادقیان در جلسه کارگروه ساماندهی پسماند‌های استان یزد که در سالن شهید موحدین استانداری یزد برگزار شد، گفت: در حال حاضر گوشه‌های استان یزد با زباله‌های صنعتی مواجه شده، چراکه تاکنون هیچ برنامه‌ای برای ساماندهی این مهم صورت نگرفته است. گرچه از سال ۹۱ در این راستا برنامه‌ای وجود داشته؛ اما متأسفانه این برنامه‌ها عملیاتی نشده است.

وی افزود: در حال حاضر کارخانه‌ها زباله‌های خود را با یک برنامه و مکان‌یابی تخلیه نمی‌کنند و همچنین زباله‌های ساختمانی در حال تخلیه شدن هستند و چهره شهر را بیش از بیش زشت کرده‌اند؛ لذا انتظار می‌رود که در این راستا برنامه‌ریزی شود و مکان‌هایی برای ساماندهی این زباله‌ها در نظر گرفته شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد با بیان اینکه سازمان صنعت، معدن و تجارت و دستگاه‌های اجرایی دیگر در این راستا موظف هستند تا در جهت ساماندهی زباله‌ها کنترل بیشتری داشته باشند، اظهار داشت: متأسفانه در گذشته نظارت کافی بر تخلیه فاضلاب‌های صنعتی وجود نداشته و امیدواریم که این نظارت‌ها بیشتر شود؛ کما اینکه این نظارت‌ها در یک‌ماهه گذشته با کمک بخش خصوصی افزایش‌ یافته است.

صادقیان با تأکید بر ضرورت نقش تأثیرگذار بخش خصوصی در اجرای طرح‌های ساماندهی پسماندها، تصریح کرد: ما زمانی می‌توانیم در تمامی زمینه‌ها موفقیت بیشتری کسب کنیم که بخش خصوصی را به میدان بیاوریم و از ظرفیت آن استفاده کنیم؛ لذا اجرای طرح‌های ساماندهی پسماندها با مشارکت بخش خصوصی بایستی در دستور کار قرار گیرد.

این مقام مسئول، بهترین مکان برای دفن پسماندها را جاده یزد طبس عنوان کرد و بیان داشت: درواقع در شرایط کنونی این مکان بهترین مکان برای این مهم است؛ چراکه در نگاه اولیه ۶۰ کیلومتر از شهرستان فاصله دارد و امیدواریم تکلیف این مهم بیش از بیش مشخص شود؛ چراکه ضرورت دارد تا ساماندهی لازم در این راستا صورت گیرد.

وی در پایان با اشاره به‌ضرورت بانک اطلاعاتی پسماندهای استان در راستای مشخص شدن تولیدکننده‌های پسماندها، تأکید کرد: قطعاً تکلیف زمین برای تخلیه پسماندها و واگذاری‌های پسماندهای صنعتی پروسه‌ای زمان‌بر است؛ لذا وضعیت موجود بایستی ساماندهی شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار