رييس شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي خراسان رضوي:
حجت الاسلام سلطاني گفت: شوراي هماهنگي تبليغات، تاكنون در برابر همه تهديد ها و تطميع ها ايستادگي كرده است و اين يكي از ارزش هاي انقلاب اسلامي و نمايانگر جايگاه مقدس شوراي هماهنگي تبليغات است.
کد خبر: ۶۹۵۵۹
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۵ 01 August 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی،‌ حجت الاسلام سلطاني، رييس شوراي هماهنگي تبليغات استان خراسان رضوي، با اشاره به فعاليت هاي سازمان در دهه اخير اظهار كرد: قريب 35 سال است كه از عمر اين نهاد مقدس مي گذرد و بر اساس اساسنامه شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي خراسان رضوي اين شورا يك نهاد غير دولتي بوده و وظيفه برگزاري مراسم ها و راهپيمايي هاي طول سال را بر عهده دارد.
رييس شوراي هماهنگي تبليغات خراسان رضوي ادامه داد: برگزاري مراسم 12 فروردين ماه، سالروز تاسيس جمهوري اسلامي، برگزاري مراسم ارتحال امام رضا(«ع») و شهداي 15 خرداد، برگزاري مراسم راهپيمايي روز جهاني قدس، مراسم بزرگداشت شهداي 7 تير، سالروز شهالدت آيت الله دكتر بهشتي و درگذشت 72 تن از همرزمان ايشان، برگزاري مراسم بزرگداشت شهيد جوانمرد هاشمي نژاد و برگزاري مراسم گلباران سالروز ولادت حضرت معصومه و امام رضا(«ع») از مجموعه برنامه هاي اين سازمان در طول سال به شمار مي روند.
وي با اشاره شرايط منطقه و رسالت شوراي هماهنگي تبليغات تصريح كرد: اتفاقاتن ختص منطقه سببب شده است تا شوراي هماهنگي تبليغات نسبت به دعوت از مردم و حضور آن ها در مراسم هاي خاص و ويژه و راهپيمايي هايي كه ضرورت دارند اهتمام ويژه اي را داشته باشد. همچنين راهپيمايي مربوط به محكوميت اهانت به ساحت مقدس پيامبر عظيم شان اسلام و و راهپيمايي هاي بعد از نمالز جمعه در جهت دفاع از مردم مظلوم يمن از اين دسته به شمار مي روند.
حجت الاسلام سلطاني در ادامه با اشاره به همكاري و هم افزايي صورت گرفته در سازمان خاطر نشان كرد: خوشحاليم كه در اين نهاد تمامي اداره هاي ذي ربط نقشي بسزا داشته و همكاري و هم افزايي آن ها بدون شك قابل ستايش است. همچنين شوراي برنامه ريزي حوزه علميه خراسان و دبيرخانه ائمه جماعات استان در برگزاري راهپيمایي ها نقش عمده اي را داشته و برنامه هاي قطعي شده با هماهنگي شوراي تامين استان در سطح مشهد و 30 شهرستان استان خراسانت برگزار مي شود.
رييس شوراي هماهنگي سازمان تبليغات با بيان اين كه اين سازمان هيچ گونه وابستگي ندارد، يادآور شد: اين شورا به هيچ حزب و گروه و جناحي وابسته نبوده و مسائل سياسي و انتخاباتي را به هيچ وجهي نبايد در اين شورا دخالت نداديم. همچنين به توصيه آيت الله جنتي سعي داشتيم تا نهايت همكاري را با همه نهاد ها و ارگان ها داشته باشيم.
وي با  بيان اين كه ما در معرض تهديد و تطميع نيز قرار گرفته ايم، گفت: ما تاكنون در برابر همه اين تهديد ها و تطميع ها ايستادگي كرديم و اين يكي از رازش هاي انقلاب اسلامي و نمايانگر جايگاه مقدس شوراي هماهنگي تبليغات است. در حقيقت بايد در همه زمينه ژيرو آيت الله جنتي كه دبير اين شورا هستند باشيم و هرگز از خط و مشي تبيين شده توسط ايشان فاصله نگيريم.
حجت الاسلام سلطاني افزود: آقاي لاريجاني، رياست مجلس شوراي اسلامي، آيت الله سيد احمد خاتمي، امام جمعه موقت تهران و عضو مجلس خبرگان رهبري، رئيسي، دادستان محترم كل كشور، آيت الله علم الهدي، امام جمعه مشهد مقدس، ابوترابي فرد، نايب رييس مجلس شوراي اسلامي، نجف آبادي نماينده رهبر معظم انقلاب در استان مركزي، رحيميان توليت مسجد مقدس جمكران، كازروني، نماينده حضرت امام(رة) در كميته امداد  از سخنرانان اين سازمان در طي سال هاي اخير شمرده مي شوند.
رييس شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي در ادامه با اشاره به برنامه هاي دهه كرامت اظهار كرد: ما در دهه كرامت 2 مسئوليت را پذيرفتيم. يكي گلباران سالروز ولادت حضرت معصومه(«س»( كه با همكاري خوب بنياد بين المللي امام رضا(«ع») برگزار مي شود و ديگري گلباران سالروز ولادت امام رضا «ع» در ذي القعده كه اين برنامه بعد از ظهر از سمت ميدان شهدا به حرم مطهر برگزار مي شود و تاكنون از اجراي اين برنامه استقبال خوبي شده است.
وي با اشاره به سابقه تاسيس اين نهاد تصريح كرد: قريب 24 سال شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي با سازمان تبليغات ادغام بوده است و از سال 1359 تا سال 1383 اين دو با يكديگر ادغام بودند. همچنين قريب به 12 سال است كه اين شورا به عنوان شوراي نمونه برگزيده مي شود و اين نشان دهنده عملكرد رو به رشد دستگاه هاي دولتي با يكديگر را دارد.
حجت الاسلام سلطاني با بيان اين كه جايگاه مشهد به عنوان پايتخت معنوي كشور جايگاه مهم و كليدي در جهان اسلام است، گفت: راهپيمايي روز جهاني قدس در هواي گرم و طاقت فرساي زمضان در مردم ما اشتياق و احساس مسووليتي را ايجاد كرد كه سبب شد تا براي دفاع از مردم مظلوم يمن و فلسطين عرق ملي خود را نشان دهند. همچنين ارزش حضور در صحنه تا به اين اندازه بالا بود كه در فتنه سال 88 به ميدان آمدند و نگذاشتند فتنه گران جايگاهي را پيدا كنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار