در حالی نایب رئیس شورای شهر اردبیل از تعطیلی پنج پروژه مشارکتی سخن به میان آورده بود که علت اصلی توقف پروژه روناک تعویض اجرای پکیچ به جای موتورخانه اعلام شد.
کد خبر: ۶۹۶۷۰
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۸ 01 August 2015

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری روناک صبح امروز در جمع فعالان عمرانی، اقتصادی و اجتماعی اردبیل اظهار کرد: با حمایت شهردار سابق اردبیل پروژه‌های مشارکتی در اردبیل از یک روند مناسب برخوردار است، به طوری که از پروژه استاد شهریار گرفته تا توسعه مسکن، پارکینگ درخشان و روناک برای اولین بار با حجم سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در شهر اردبیل آغاز شده است.

یعقوب نعمت‌اللهی افزود: از بین این پنج الی شش پروژه مشارکتی که در سال‌های گذشته با سرعت انجام می‌شد، در ماه‌های اخیر مشکلات و موانعی به وجود آمده تا روند اجرای آنها متوقف شود، در حالی که در زیر مجموعه شهرداری چندان اهمیت و بهایی به پروژه‌های مشارکتی داده نشده و همواره سعی بر این است تا با تأخیر و تعلل صدور مجوزها و انجام تعهدها به سرانجام برسد.

وی علت تعطیلی پروژه روناک را تغییر قرارداد اجرای پکیچ به جای سیستم موتورخانه در این پروژه عنوان کرد و ادامه داد: با این تغییر 35 باب پارکینگ پروژه روناک به رغم قرارداد قبلی از بین رفته و امکان بهره‌گیری از این پارکینگ‌ها برای سرمایه‌گذار فراهم نمی‌آید.

این سرمایه‌گذار فعال اردبیلی با اشاره به هزینه سنگین اجرای پکیچ تصریح کرد: ما به دلیل این تغییر این پروژه را متوقف کردیم تا در فضایی بهتر و رایزنی‌هایی که با مجموعه شهرداری انجام می‌دهیم با همان سیستم قبلی مصوب اجرای این پروژه را شاهد باشیم.

نعمت‌اللهی گفت: شهردار سابق در اجرای پروژه‌های مشارکتی به یک شاهکار دست زده به طوری که ما در سایه حمایت‌های شهردار سابق فعالیتمان را انجام می‌دهیم و در بخش زیرزمین با فونداسیون و بتن‌ریزی با حجم وسیع از این فعالیت‌ها پروژه مشارکتی روناک در حال انجام است.

وی یادآور شد: هر چند مردم منطقه محروم اطراف این پروژه علاقه‌مند هستند که به سرعت کار به سرانجام برسد اما اجرای پروژه‌های مشارکتی با تأمین منابع اعتباری کار زمان‌بر بوده و نیاز به مدت زمان طولانی است که انتظار می‌رود با صبر و حوصله مردم منطقه این پروژه به سرانجام رسیده و شاهد تحول اساسی در منطقه باشیم.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری روناک بیان کرد: البته در حال حاضر نیز ارزش زمین اطراف این پروژه چندین برابر افزایش یافته است و با اجرایی شدن این پروژه در یک منطقه محروم حتی برخی از آسیب‌ها نیز کمتر شده و امکان تقویت فعالیت‌ها در این بخش با روند اجرای پروژه وجود دارد.

نعمت‌اللهی افزود: در کنار روناک برخی دیگر از پروژه‌ها نیز همچون تیراژه با مشکل خطوط انتقال لوله گاز و آب و ضرورت تغییر مکان اجرای این پروژه و برخی دیگر از محدودیت‌ها روبه‌رو هستند که انتظار می‌رود با همکاری شورا و شهرداری این موانع برطرف شده و پروژه‌های مشارکتی جان دوباره پیدا کنند.

وی پیش‌بینی کرد، با حل مشکلات به وجود آمده پروژه روناک بیشتر و بهتر از شرایط موجود ادامه پیدا کرده و زمینه تقویت و توسعه آن فراهم شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار