هشدار رئيس کل دادگستري خراسان رضوي:
رئيس کل دادگستري خراسان رضوي خطاب به مدیران پدیده تاکید کرد که مردم را راضي نگه دارند زيرا اگر مردم در اين ماجرا رضايت خود را اعلام کنند، بخش زيادي از مشکلات حل خواهد شد و دستگاه قضايي به موضوعات ديگر مي پردازد.
کد خبر: ۶۹۷۷۳
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۶ 01 August 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی، حجت الاسلام"علي مظفري" با بیان مطلب بالا و ضمن هشدار به مسئولان شرکت پديده گفت: به مسئولان شرکت پديده هشدار مي دهم و توصيه مي کنم به جاي پرداختن به حاشيه ها به فکر ايفاي تعهد خود باشند.

وی که در گردهمايي دادستان هاي عمومي و انقلاب و رؤساي حوزه هاي قضايي خراسان رضوي، سخن می گفت افزود : به مسئولان اين شرکت هشدار مي دهم همان طور که تعهد کرده اند، در موعد مقرر به تعهدات خود عمل کنند و در اين راه اگر از دستگاه قضايي استان کمکي بخواهند، آماده همکاري با آنها هستيم.

وي افزود: مسئولان شرکت پديده تصور نکنند که با گذراندن وقت يا برخي حرکات، دستگاه قضايي يا ستاد تدبير ويژه اي که در استانداري تشکيل شده است، از تصميماتش بر مي گردد، بلکه ما ناظر به تمام جريانات و رفتارها هستيم و اينکه آيا اين شرکت به موقع و به درستي تعهداتش را عملي کرده است يا خير دستگاه قضايي در صورت لزوم، صد در صد وارد عمل خواهد شد.

وي با بيان اينکه مهلت اعلام شده با توافق مسئولان اين شرکت با سپرده گذاران بوده است، افزود: ما نيز براي اين قرارداد احترام قائل هستيم اما اگر در موعد مقرر کاري انجام نشود، دستگاه قضايي وظيفه خودش را انجام خواهد داد.

مظفري با تأکيد مجدد بر پرهيز از حاشيه سازي ها در اين پرونده، افزود: مسلما حرکاتي از اين دست نيز مثمر نخواهد بود. رئيس کل دادگستري خراسان رضوي با بيان اينکه دادستاني و دستگاه قضايي استان فعلا در مورد موسسه اعتباري ميزان و به خصوص پديده اقدام قضايي خاصي انجام نمي دهد، افزود: اقداماتي که در مورد پديده صورت گرفته، مصوبات ستاد تدبير استانداري بوده است.

وي با بيان اينکه تأکيد اصلي ما حفظ استقلال دستگاه قضاست، اظهار کرد: در سال هاي گذشته امام خميني(ره) و در ديدار هفتم تير امسال نيز مقام معظم رهبري بر اين نکته تأکيد کرده اند که هيچ کس حق مداخله در امور قضايي را ندارد و هيچ کس نمي تواند به قاضي بگويد چه تصميمي بگيرد؛ ضمن اينکه فقط شعب تجديد نظر و ديوان عالي کشور مي توانند رأي قاضي را نقض کنند.

وي تصريح کرد: با اين حال اين بدان معنا نيست که کسي نتواند در يافتن حقيقت به دستگاه قضا کمک کند، بلکه مقامات علمي، پارلماني، معنوي و روحاني نيز مي توانند در موضوعاتي که داراي اطلاع هستند، به دستگاه قضا کمک کنند، منتها اين کمک بايد از طريق مسئولان قضايي و نه مراجعه مستقيم به قاضي و مداخلات قضايي باشد.

مظفري با انتقاد از رويه برخي جريان سازي ها عليه دستگاه قضايي گفت: برخي افراد در چند روز اخير در سايت ها و فضاي مجازي تحرکاتي را عليه دستگاه قضايي انجام داده اند؛ قطعا اين حرکت زيبنده نيست و دستگاه قضايي وظيفه حفظ حقوق عامه مردم را بر عهده دارد و هر جا که احساس کنيم در موضوعاتي و در قالب سهامدار يا سپرده گذار حقوقي از مردم تضييع شده است، ورود پيدا مي کنيم.

وي افزود: اخيرا يکي از همين افراد جريان ساز در فضاي مجازي، در محضر دادستان کشور حضور يافت و شخصا از دادستان عذرخواهي کرد، بنابراين بسياري از اين اقدامات را از سر ناآگاهي مي دانيم و اميدوارم اگر روش اشتباه براي آنها مشخص شد، همانند اين فرد به اشتباه بودن روش خود اعتراف کنند تا مردم مسير درست را متوجه شوند و راه را به اشتباه نروند اما آنچه مشخص است اين که ما در زمينه حفظ حقوق مردم، از هيچ حقي کوتاه نخواهيم آمد.

وي با بيان اين که برخي دستگاه قضا را به نقض قانون متهم مي کنند، گفت: برخي اقدامات دستگاه قضا در شهرستان هاي استان، همانند اقدام دادسراي طرقبه در جمع آوري قليان، اقدامي کاملا قانوني بوده است و همه بايد بدانند دستگاه قضا خود ناظر بر اجراي قانون است و نبايد اين دستگاه را متهم به قانون گريزي کرد.

رئيس کل دادگستري خراسان رضوي افزود: موضع گيري برخي افراد در برابر قانون ناشي از به خطر افتادن منافع آنها يا انگيزه هاي شخصي ديگر است، ما براي تنوير افکار عمومي روزهاي دوشنبه آماده ملاقات حضوري هستيم، ضمن اينکه در ساير ايام نيز هيئتي در استان مستقر شده است که بر اجراي قانون نظارت کند.

مهدي عسکري / خراسان رضوی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار