عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس : این در حالی است که جمهوری اسلامی می‌تواند پروژه‌های بسیاری را در سوریه و عراق پیاده کند. ما از ظرفیت کافی در این زمینه برخورداریم از این رو در حال بررسی همکاری‌های اقتصادی با عراق و سوریه هستیم.
کد خبر: ۶۹۸۵۲۱
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۲ 02 January 2019

تابناک فارس به نقل از خانه ملت:مسعود گودرزی در خصوص تاثیر افزایش رایزن‌های اقتصادی دستگاه دیپلماسی و همکاری اقتصادی ایران با عراق و سوریه، گفت: در تسهیل مناسبات دو و چند جانبه با کشورها صرف امکانات و تجهیزات نمی‌توانیم به موفقیت دست یابیم، لذا گرایش‌ها و نگرش‌های سیاسی بسیار تاثیرگذار است.

نماینده مردم رستم و ممسنی در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: در صورتی که فضای سیاسی بین‌المللی همراه نباشد افزایش رایزن اقتصادی نمی‌تواند به بهبود مناسبات کمک کند، از این رو ما نیازمند پیگیری مناسبات ایران و عراق با برنامه مشخص و مدون‌تر هستیم.

لزوم جلوگیری از دخالت اغیار در مناسبات تعریف شده ایران و همسایگانش

وی افزود: از سوی دیگر باید مانع دخالت اغیار در مناسبات تعریف شده جمهوری اسلامی شویم، در کنگره آمریکا طرحی برای جلوگیری از نفوذ ایران در کشورهای دیگر از جمله عراق را دنبال می‌کنند زیرا آنها نگران مناسبات اقتصادی جمهوری اسلامی و عراق هستند.

گودرزی ادامه داد: این نوع نگرش‌ها مانع توسعه مناسبات اقتصادی ایران شده است لذا افزایش رایزن اقتصادی در این شرایط نمی‌تواند به ما کمک کند.

ایران دارای ظرفیت غنی در همکاری اقتصادی با عراق و سوریه است

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: این در حالی است که جمهوری اسلامی می‌تواند پروژه‌های بسیاری را در سوریه و عراق پیاده کند. ما از ظرفیت کافی در این زمینه برخورداریم از این رو در حال بررسی همکاری‌های اقتصادی با عراق و سوریه هستیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به جاذبه‌های مذهبی بین ایران و عراق و سوریه، گفت: از این منظر نیز می‌توان به تقویت ظرفیت‌های بین کشورها پرداخت اما ایران علاوه بر این در بازسازی سوریه می‌تواند با مشارکت در برخی پروژه‌ها همکاری‌های اقتصادی خود را توسعه دهد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار