مدیرکل توسعه صادرات صنایع دستی گفت: صنایع دستی ابزار معرفی هنر اصیل و اعتقادات است.
کد خبر: ۶۹۹۵
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۰:۴۶ 22 February 2015

رجبعلی لباف خانیکی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی در مراسم افتتاح نخستین نمایشگاه بازاریابی صنایع دستی در مشهد مقدس اظهار داشت: صنایع دستی از دیرباز اهمیت و جایگاه والایی در معرفی و انتقال تجارب فرهنگی ایفا کرده است و در خراسان رضوی نیز اهمیت این محصولات همواره مورد تاکید بوده است.

وی با اشاره به اینکه صنایع دستی ابزار معرفی هنر اصیل و اعتقادات است گفت: باید پیوند مناسبی میان صنایع دستی و گردشگری ایجاد شود و نباید این دو مقوله را از یکدیگر جدا ببینیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی بیان کرد: صنایع دستی برخاسته از خلاقیت و تفکر هنرمندان است و باید اقدامات لازم برای رونق بازار صنایع دستی در کشور و خراسان رضوی در دستور کار قرار بگیرد.

لباف خانیکی اظهار داشت: مشهد مقدس سالانه پذیرای 25 میلیون زائر از سراسر کشور است و یکی از مهمترین بازارهای صنایع دستی محسوب می‌شود و اقتصاد زیارت و سوغات زیارتی می‌تواند در این زمینه نقش بارزی ایفا کند.

وی افزود: برپایی این قبیل نمایشگاه‌ها می‌تواند کمک بسیار زیادی در معرفی فرهنگ و هنر اصیل ایرانی داشته باشد.

پویا محمودیان؛ مدیرکل دفتر صادرات معاونت صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیز در این مراسم اظهار داشت: در حال حاضر صنایع دستی داخلی در بازارهای زیارتی جایگاه مطلوبی ندارد و امیدواریم یکی از کارکردهای برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی رونق این مسئله باشد.

وی با اشاره به اینکه فاز دوم این نمایشگاه در سال 94 اجرایی می‌شود گفت: جایگاه واقعی صنایع دستی باید در اقتصاد زیارت و گردشگری زیارت تبیین شود و قطعا برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی می‌تواند این مسئله را رونق دهد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار