بسته ویژه کشوری تابناک گیلان؛
پایگاه تحلیلی خبری تابناک گیلان از این پس سعی دارد جهت پوشش کامل وقایع مهم روز در کشور، مجموعه ای از مهم ترین اتفاقات 24 ساعت گذشته را در یک بسته خبری به مخاطبان خود عرضه کند که این موارد شامل کلیه موضوعات سیاسی-اجتماعی-فرهنگی-ورزشی و اقتصادی خواهد شد.
کد خبر: ۷۰۱۳۹
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۷:۱۵ 02 August 2015
پایگاه تحلیلی خبری تابناک گیلان از این پس سعی دارد جهت پوشش کامل وقایع مهم روز در کشور، مجموعه ای از مهم ترین اتفاقات 24 ساعت گذشته را در یک بسته خبری به مخاطبان خود عرضه کند که این موارد شامل کلیه موضوعات سیاسی-اجتماعی-فرهنگی-ورزشی و اقتصادی خواهد شد.

دختر صدام شیوه به دام افتادن پدرش را در شبکه های اجتماعی تشریح کرد


دختر صدام دیکتاتور سابق عراق در مطلبی که در فیسبوک منتشر کرد به دام افتادن پدرش را نتیجه خیانت یکی از دوستان صمیمی صدام دانست.

دختر صدام دیکتاتور سابق عراق در مطلبی که در فیسبوک منتشر کرد به دام افتادن پدرش را نتیجه خیانت یکی از دوستان صمیمی صدام دانست.

به گزارش خبرگزاری النخیل عراق، رغد صدام نوشت:« او( صدام) در منزل یکی از دوستانش در شهر «دور» در استان صلاح الدین و در نزدیک یکی از کاخ های ریاست جمهوری به سر می برد، صاحب منزل از دوستان مورد اعتماد پدرم بود.» وی افزود:« نمی خواهم نام صاحب منزل را ذکر کنم، آن زمان در همین منزل دو تن از محافظان شخصی پدرم که از افراد بسیار نزدیک به او بودند حضور داشتند و هدفشان این بود که بتوانند مقاومت علیه آمریکا را فرماندهی کنند.»

رغد صدام تصریح کرد:« آنان در عین حال نمی خواستند سربار صاحب خانه باشند به همین دلیل هم موتور سیکلت و هم اسب آماده کرده بودند تا در صورتی که نیروهای آمریکایی از مسیر آبی به سمت پناهگاه آنها می آیند بتوانند با استفاده از راههای کشاورزی از منزل خارج شوند چنانچه قایقی نیز آماده کرده بودند تا در صورت یورش نیروهای آمریکایی از خشکی بتوانند از مسیر آبی فرار کنند .» وی اظهار داشت:« پدرم گفته بود همه تدابیر را اندیشیده ایم حتی پناهگاه زیر زمینی درست کردیم که شبیه پناهگاههایی است که در دوران جنگ عراق و ایران بنا کرده بودیم...

آمریکایی ها برای دستگیری پدرم جایزه کلانی تدارک دیده بودند و این مبلغ کلان برای همه وسوسه انگیز بود.» رغد نوشت:« یک هفته گذشت تا دوست پدرم به بهانه خرید به بازار رفت، او پس از نیم ساعت در مسیر بازگشت بود که نیروهای آمریکایی به محل سکونت پدرم حمله کردند، یکی از نگهبانان چند بار فریاد زد، آمریکایی ها دارند می آیند... نیروهای آمریکایی تنها چند نظامی معمولی بودند. این نظامیان ممکن نبود بدون خیانت دوست پدرم بتوانند مکان اختفای پدرم را بیابند، با این حال پدر من و محافظ او مقاومت کردند. محافط پدرم کشته شد و پدرم تنها ماند اما چون هدفش فرماندهی مقاومت علیه آمریکا بود در نتیجه تسلیم شد تا زنده بماند.»

توضیحات روح‌الامینی درباره دادگاه مرتضوی

غلامحسین روح الامینی گفت: ‌امروز آخرین جلسه دادگاه بود و آخرین دفاعیات اخذ شد. وکلای ما نیز دفاعیات خود را مطرح کردند.

خبرگزاری ایسنا: پدر مرحوم روح الامینی پس از پایان ششمین جلسه رسیدگی به اتهامات سعید مرتضوی با حضور در جمع خبرنگاران گفت: پرونده کهریزک که با شکایت ما در 8 شهریور 88 تقدیم قوه قضاییه شد مراحل مختلفی را طی کرده است که بهترین و سریع‌ترین آن مربوط به سازمان قضایی نیروهای مسلح بوده و در واقع افرادی که متهم بوده‌اند به دادگاه نظامی آورده شدند و خیلی خوب به آن رسیدگی شد.

وی ادامه داد:‌ تابستان سال 89 احکام آن‌ها صادر و دو نفر به قصاص محکوم شدند که ما آن‌ها را به دلیل اینکه جزء عوامل جزء بودند بخشیدیم تا به کسانی که از نظر ما مقصران اصلی این حادثه هستند، برسیم.

پدر مرحوم محسن روح الامینی خاطرنشان کرد: آن قسمت از پرونده سعید مرتضوی در دادگاه مراحل مختلفی را طی کرده، از جمله در دادگاه انتظامی قضات برای تعلیق‌شان از شغل قضا بوده است و بعدها پرونده ما که چند نفر بودند بخشی با هم و بخشی به صورت جداگانه رسیدگی شد.

وی ادامه داد: پرونده قتلی که در دوره قبل در دادگاه کیفری استان تهران و به ریاست قاضی مدیرخراسانی رسیدگی شد بحث پرونده قتل مرحوم کامرانی بود و ما اعتراض داشتیم که چرا به صورت یکجا رسیدگی نمی‌کنند.

وی افزود: پرونده مرحوم محسن روح الامینی برخلاف ادعای برخی که مطرح می‌کنند این شکایت جدید است، به دادگاه آمده و باید بگویم که این اولین باری است که در دادگاه تحت عنوان ولی دم مرحوم محسن روح الامینی در رابطه با قتل وی حضور پیدا می‌کنم و به پرونده رسیدگی می‌شود.

پدر مرحوم روح الامینی افزود:‌ مراحل دیگر رسیدگی در بخش بازداشت غیرقانونی و گزارش خلاف واقع، پرونده مشترک بوده است، اما در بحث قتل اولین بار است که در دادگاه حضور پیدا کردم.

وی ادامه داد:‌ امروز آخرین جلسه دادگاه بود و آخرین دفاعیات اخذ شد و وکلای ما نیز دفاعیات خود را مطرح کردند. من نیز آخرین ابعاد شکایتم را مطرح کردم و نصیحت‌هایی که باید می‌کردم را ارائه دادم، البته اگر کسی به آن‌ها گوش کند.

شاکی مرتضوی خاطرنشان کرد: آخرین دفاعیات از متهم اخذ شده و دادگاه باید به زودی وارد شور و صدور حکم شود.

روح الامینی در ادامه چنین مطرح کرد: کسانی که به شغل خود وارد نیستند به دنبال شغل های دیگری مانند مشاور فیلمنامه های تخیلی و پلیسی باشند. به آقای دادستان سابق تهران این مشاغل را پیشنهاد می کنم؛ زیرا در وارونه‌گویی خوب هستند. امیدواریم وی هیچ‌گاه به قوه قضاییه بازنگردد.

وی تصریح کرد: مردم می‌گویند که چاقو هیچ گاه دسته خود را نمی‌برد، اما امیدواریم قوه قضاییه این بار این ضرب المثل را باطل کند.

روح الامینی در پایان تاکید کرد که بیان محتویات جلسه دادگاه غیرقانونی است.

پيام تسليت علی دايی به مناسبت درگذشت فرزند فرانس بکن باوئر

آقای گل فوتبال جهان و سرمربی فعلی صبای قم در پیامی درگذشت فرزند بکن‌باوئر را به او تسلیت گفت.

طرفداری- علی دایی آقای گل فوتبال جهان و سرمربی سابق تیم ملی فوتبال ایران که در فصل جاری لیگ برتر هدایت صبای قم را برعهده دارد به مناسبت درگذشت فرزند پسر فرانس بکن‌باوئر، اسطوره فوتبال آلمان، پیام تسلیتی را برای وی ارسال کرد.

این پیام به زبان آلمانی برای قیصر فوتبال آلمان ارسال شده است که ترجمه فارسی آن را در زیر می‌خوانید:

    جناب بکن باوئر

بسیارمتاثرشدم از درگذشت فرزندی ازجامعه ورزشی دنیا که برای اصحاب ورزش غم انگیز است ولی دربرابر پروردگارجزء تسلیم و رضا نیست و این برجسته‌ترین تفسیر فلسفه آفرینش است.

    ضایعه درگذشت فرزند دلبندتان اشتفان بکن‌باوئر را به شما و خانواده محترمتان و همینطور جامعه ورزش آلمان و باشگاه بزرگ بایرن مونیخ تسلیت عرض می‌نمایم.

تهدید وزیر سعودی به اشغال کویت
وزیر دفاع رژیم آل سعود به علت اختلاف درباره یکی از چاه‌های نفتی عربستان با کویت، این کشور را تهدید به اشغال کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان: جانشین ولیعهد و وزیر دفاع عربستان در پی اعتراض کویت و تاکید بر لزوم توقف بهره‌برداری از چاه نفتی مشترک "الخفجی" از جانب عربستان، کویت را به اشغال و الحاق آن به خاک کشورش تهدید کرد.

منابع خبری در برخی کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس اعلام کردند "محمد بن سلمان" با تهدید به اشغال کویت، نه تنها چاه خفجی بلکه کل کویت را به لحاظ تاریخی بخشی از سرزمین عربستان دانسته است.

این منابع به واکنش تند محمد بن سلمان درباره خواسته کویت از عربستان سعودی برای جبران کردن خسارت های ناشی از توقف بهره برداری از چاه نفتی «الخفجی» اشاره و اعلام کردند محمد بن سلمان در جلسه ای گفته است «ما کویت را از چنگال صدام نجات دادیم و الان چه کسی او را از دست ما رها خواهد کرد. کویت هیچ دلیلی برای برتری بر ما را ندارد و کشوری است که یک چهارم ریاض وسعت دارد.»

شرایط و مواد آزمون استخدام آموزش و پرورش اعلام شد‌+جزئیات

شرایط اولیه شرکت در آزمون استخدامی آموزش و پرورش که قرار بود در ساعت 18 امروز اعلام شود با تاخیر در سایت سازمان سنجش قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار  حوزه آموزش و پرورش   گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اطلاعیه آزمون استخدام آموزش و پرورش شامل شرایط اولیه شرکت در آزمون، در سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org  منتشر شد.

بنابر این گزارش، داوطلبان شرکت در آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش می‌بایست پس از مطالعه دقیق این اطلاعیه، در صورت داشتن شرايط و ضوابط اعلام شده نسبت‌ به ثبت‌نام در اين آزمون از روز پنجشنبه مورخ 15 مرداد 94 تا روز چهارشنبه مورخ 21 مردادماه اقدام نمايند.

شاپور محمدزاده، مدیر کل دبیرخانه مرکزی گزینش وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان اظهار داشت: در آزمون استخدامی آموزش و پرورش، پذیرش اولیه 1.5 برابر افراد مورد نیاز خواهد بود.

وی افزود: در اعلام نتایج اولیه این آزمون 7 هزار و 500 نفر به گزینش معرفی می‌شوند که پس از بررسی صلاحیت و گزینش 5 هزار نفر به عنوان پذیرفته شده نهایی اعلام خواهد شد.

محمد زاده تاکید کرد: در مراحل گزینش تنها افرادی مردود می‌شوند که شرایط اولیه و اساسی جذب در سازمان‌های دولتی نظیر عدم التزام عملی به ولایت فقیه و عدم اعتقاد و التزام به قوانین کشور را دارا نباشند و سایر معرفی شدگان بنابر اولویت، بر اساس نمره قبولی و سایر پارامتر‌ها به عنوان قبول قطعی اعلام خواهند شد.

گفتنی است؛ آزمون استخدامی آموزش و پرورش قرار است در روز جمعه 27 شهریور 94 برگزار شود.

بخشی از شرایط ثبت نام در این آزمون بشرح ذیل است:

شرايط عمومي استخدام :

- داشتن تابعيت جمهوري اسلامي ايران
- اعتقاد به دين مبين اسلام يا يكي از اديان رسمي كشور مصرح در قانون اساسي
- التزام به قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران
- دارا بودن كارت پايان خدمت وظيفه عمومي يا معافيت دائم از خدمت (ويژه آقايان)
- عدم اعتياد به دخانيات و مواد مخدر
- نداشتن سابقه محكوميت جزائي موثر
- حداكثر سن داوطلبان داراي مدرك تحصيلي فوق ديپلم 25، ليسانس 30، فوق ليسانس و بالاتر 35 سال.
- داشتن سلامت جسماني و رواني و توانائي براي انجام كاري كه استخدام مي شوند. برابر ضوابط آموزش و پرورش كه در مرحله مصاحبه مورد سنجش قرار مي گيرد.
- داوطلبان استخدام نبايد از مستخدمين رسمي، ثابت و پيماني دستگاههاي اجرايي و يا بازخريد خدمت آنها باشند.
- نداشتن ممنوعيت از خدمات دولتي به موجب آراء مراجع قضائي و يا ذيصلاح.
تذكر: ملاك عمل براي محاسبه تاريخ گواهي فراغت از تحصيل، معافيت دائم و پايان خدمت نظام وظيفه عمومي و محاسبه سن داوطلبان، آخرين روز مهلت ثبت نام مي باشد.

شرايط اختصاصي:

- دارا بودن مدرك و رشته تحصيلي مربوط براساس جدول فهرست مشاغل.
- برخورداري و حسن شهرت و عامل بودن به اخلاق و شئونات معلمي براساس طرح طبقه بندي معلمان.
- الزام به رعايت كليه شرايط اختصاصي جداول رشته هاي تحصيلي مجاز.


مواد آزمون

الف – مواد آزمون عمومي:

- فناوري اطلاعات (مهارتهاي هفت گانه ICDL)
- رياضي و آمار مقدماتي
- زبان و ادبيات فارسي
- معارف اسلامي
- زبان انگليسي عمومي
- اطلاعات عمومي، دانش اجتماعي و حقوق اساسي
- هوش و توانمندي هاي ذهني
- آزمون به صورت چهار گزينه اي و با احتساب يك سوم نمره منفي طراحي خواهد شد.
- اقليت هاي ديني مصرح در قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران از پاسخگويي به سوالات معارف اسلامي معاف بوده و در اين صورت نمره مكتسبه اين داوطلبان، براساس مجموع تراز شده ساير سوالات محاسبه خواهد شد.


ب : مواد آزمون تخصصي:

مواد آزمون تخصصي مطابق جدول مواد آزمون تخصصي استخدامي خواهد بود. (اطلاعات مربوط به مواد آزمون تخصصي در اطلاعيه اصلي همزمان با شروع ثبت‌نام در تاريخ 15/5/94 بر روي پايگاه اطلاع‌رساني سازمان سنجش قرار خواهد گرفت).


هتک حرمت مسافران ایرانی این بار در ترکیه!

در یکی از پروازهای هواپیمایی پگاسوس که به مقصد استانبول در حرکت بوده است، مسافران ایرانی شاهد برخورد زننده ماموران هواپیمایی بوده اند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از مهر: پرواز شماره ۵۱۳ هواپیمایی پگاسوس از فرودگاه امام به مقصد فرودگاه استانبول با حدود ۸ ساعت تاخیر پرواز می کند. قبل از پرواز، مسافرانی که پرواز های کانکشن به کشور های دیگر داشتند می دانستند که پرواز بعدی خود را از دست داده اند و از نماینده شرکت هوائی پگاسوس درخواست کرده اند که اجازه دهند تاخیری که با از دست دادن پرواز بعدی باید در استانبول باشند را در تهران بگذرانند ولی با اطمینان خاطر از سمت مسوول هواپیمایی پگاسوس در فرودگاه امام مبنی بر اینکه حتما با پرواز جایگزین به مقصد نهایی فرستاده می شوند سوار هواپیما شدند.
در فرودگاه استانبول مسافرانی که مقصد بعدیشان شهر اسلو بوده متوجه میشوند که باید ۳ روز منتظر پرواز بعدی باشند. مسافران از شرکت هواپیمایی می خواهند که با پرواز دیگر و زود تر حرکت کنند. صحبت ها بالا می گیرد و کارمند شرکت پگاسوس بی احترامی و پرخاش می کند و این بی احترامی ها با اعتراض مسافران همراه می شود و چند نفر از مسافران برای ثبت و ارائه این حرکت به مسولین بالاتر شروع به فیلم برداری می کنند.

 با دیدن این صحنه، کارمندان پگاسوس پلیس فرودگاه را در جریان می گذراند و پلیس فرودگاه بدون لباس پلیس و نشان دادن مدارک اقدام به در گیری با مسافران می کنند. در این میان یک دختر نروژی-ایرانی رو مورد ضرب و شتم قرار می دهند و سیلی به صورت وی می زنند. آنها ۳ نفر از مسافران که خانوم هایی جوان بودند را بدون در نظر گرفتن محجبه بودن آنها و رعایت اصول اسلامی بازداشت می کنند. پلیس به زور تلفن های همراه این دختران را گرفته و تمام فیلم های برخورد را پاک می کنند. پس از چندین ساعت بدون آب و غذا در حالی که حال یکی از این دختران خوب نبود آنها را با بی احترامی های مختلف لفظی و فیزیکی توسط ماشین های حمل مجرمین به بازداشتگاه پلیس در فرودگاه منتقل می کنند.

در بازداشتگاه هم بدون رعایت اصول اسلامی از این دختران انگشت نگاری و عکس برداری می شود. در این بین پلیس و کارمندان شرکت هوائی پگاسوس حاضر در محل از مسخره کردن و خندیدن به این سه دختر تنها که اشک از چشمانشان جاری بود فروگذار نبودند. در پاسی از شب با تغییر شیفت پلیس و حضور یک مترجم کمی آرامش به فضا باز می گردد و پلیس از تمام اتفاقات عذر خواهی می کند. اما صبح روز بعد باز رفتار بی رحمانه پلیس با دست بند زدن و ارسال این بانوان به مرکز پزشکی جهت آزمایش خون و بازرسی بدنی ادامه می یابد.

 پس از انتقال از مرکز پزشکی به پلیس اتباع خارجی رفتار های نا شایست، استفاده از الفاظ رکیک و بر خورد فیزیکی شدت می گیرد. تا جائی که نماینده کنسول گری ایران در استانبول در محل حضور پیدا می کند و این اولین باری است که این دختران کمی احساس آرامش میکنند.

در این میان به زور تعهدی از آنها گرفته می شود و با پیگیری ها و همکاری های کنسول گری ایران و نروژ این سه دختر بدون معرفی به دادگاه دیپورت می شوند. در این میان شرکت پگاسوس پرواز آنها تا اسلو را از عهده خود خارج کرده و هیچ مسولیتی به عهده نگرفته است.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار