در اختتامیه هشتمین کنگره بین‌المللی پزشکان مسلمان جهان اعلام شد؛
مشاور رهبر معظم انقلاب در امور بین‌الملل از توافق برای راه‌اندازی بیمارستان مجهز پیوند اعضا توسط پزشکان مسلمان جهان اسلام در ایران خبر داد.
کد خبر: ۷۰۳۱۳
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۱ 02 August 2015

ساخت بیمارستان مجهز پیوند اعضا در ایران

به گزارش تابناک خراسان رضوی به نقل از شهرآرا، علی‌اکبر ولایتی روز گذشته در اختتامیه هشتمین کنگره بین‌المللی پزشکان مسلمان جهان که به مدت ٣ روز در مشهد برگزار شد اظهار کرد: در چند روز گذشته ارتباطات نزدیکی بین پزشکان ایران و پزشکان مسلمان جهان برقرار شده است و قطعاً این ارتباط ادامه یافته و انشاءا... قوی‌تر نیز خواهد شد.

علی‌اکبر ولایتی افزود: بر اساس جلسات مشترک بین پزشکان ایرانی و پزشکان مسلمان جهان اسلام قرار بر این شده تا از تجربیات یکدیگر در آینده استفاده بیشتری ببریم و در این راستا مقرر شد دفاتر مشترکی بین جمهوری اسلامی ایران و مجموعه پزشکان مسلمان جهان در تهران و لندن تأسیس شود. وی خاطرنشان کرد: بعد از پایان مرحله اول این کنگره در شهر مشهد، مرحله دوم در تهران و مرحله سوم در شیراز ادامه خواهد یافت.


همه پزشکی از  غرب به اسلام نیامده است

 مشاور مقام معظم رهبری در ادامه از ترجمه ٢٣  جلد کتاب الحاوی رازی، بزرگ‌ترین دائره‌المعارف پزشکی ایران، از عربی به زبان فارسی خبر داد و گفت: شاید برخی فکر کنند که همه پزشکی از یونان و غرب به اسلام راه یافته است؛ اما این‌گونه نیست.

وی خاطرنشان کرد: ما به همراه تعدادی از متخصصان گرد هم آمده‌ایم تا این موضوع را به اثبات برسانیم که فقط برخی از علوم از یونان به اسلام آمده که آن‌هم توسط ایرانیان کامل شده است. ولایتی تصریح کرد: برزویه طبیب نیشابوری نامدارترین پزشک ایرانی پیش از اسلام بود و بیمارستان جندی‌شاپور هم به‌عنوان کهن‌ترین بیمارستان ایرانی در زمان شاپور دوم احداث و به مدت ٧ قرن فعالیت داشته است.

وی با اشاره به اینکه مهم‌ترین کتاب‌های پزشکی ایران متعلق به طبری، رازی، علی‌بن‌عباس اهوازی و ابن‌سینا بوده است، ادامه داد: ابن‌سینا کتاب قانون را نوشته است که به‌عنوان مهم‌ترین کتاب پزشکی جهان در اسلام و غرب شناخته می‌شود.


 استفاده از ظرفیت پزشکان جهان اسلام

 امام‌جمعه مشهد نیز در این مراسم اظهار کرد:  در طول ٣٧ سال گذشته همه قدرت‌های مادی دست‌به‌دست هم داده‌اند تا نظامی را که حرف متفاوتی در جهان بر مبنای تفکر شیعه زد و به پیروزی رسید، سرنگون کنند. اما همه توطئه‌های آنان در این مدت خنثی شده است.

آیت ا... سیداحمد علم‌الهدی افزود: مقاومت مردم ایران در برابر استکبار نتیجه باورهای دینی و اعتقادی آنان است که موفق شدند علیرغم همه کارشکنی‌ها به پیشرفت‌های چشمگیری در عرصه‌های مختلف دست‌یافته و الگویی برای مردم دیگر کشورها شوند.

 عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: امروز با گذشت  بیش از ١٤٠٠ سال از اسلام، تنها نظامی که موفق شده حکومت اسلامی را در دنیا پیاده کند، جمهوری اسلامی ایران است که ایجاد این نظام باعث شده تا مردم کشورهای اسلامی از خواب غفلت بیدار شوند و تشکیل حکومت اسلامی را مطالبه کنند. امام‌جمعه مشهد گفت: هدف نهایی ما از تشکیل حکومت اسلامی زمینه‌سازی برای ظهور امام عصر(عج) است و امیدواریم این آرزو با کمک همه مسلمانان جهان با محوریت شیعیان هرچه زودتر محقق شود.


 از ظرفیت پزشکان جهان اسلام در راستای  اهداف انقلاب استفاده شود

 علم‌الهدی تأکید کرد: نخبگان شیعه که در نقاط  مختلف دنیا زندگی می‌کنند باید از استعداد خود در جهت ترویج و گسترش اسلام استفاده کرده و دین خود را با اسلام ادا کنند. وی اظهار کرد: امیدوارم نتیجه برگزاری این کنگره این باشد که مسئولان مربوطه بتوانند از توان و ظرفیت پزشکان جهان اسلام در راستای اهداف انقلاب اسلامی ایران استفاده کنند. امام‌جمعه مشهد در ادامه گفت: شناسایی زائران خارجی نخبه و دعوت مدیریت‌شده از آن‌ها برای بازدید از مراکز مذهبی و فرهنگی مشهد، باعث آشنایی با نظام و انقلاب اسلامی می‌شود و آن‌ها در بازگشت به کشور خود پیام انقلاب را منتقل می‌کنند.


 مشهد ٢٠١٧ به برگزاری همایش ختم نشود 

 علم‌الهدی با اشاره به انتخاب مشهد در سال ٢٠١٧  به‌عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام تأکید کرد: این رویداد مهم نباید به برگزاری یک همایش یا کنفرانس و به نمایش گذاشتن آثار باستانی، مقبره بزرگان و معماری قدیمی ختم شود، بلکه باید بر روی ترویج فرهنگ ناب ایرانی و اسلامی سرمایه‌گذاری شود. امام‌جمعه مشهد در ادامه گفت: باید برای سال ٢٠١٧ به‌صورت جدی نشان بدهیم که مشهد واقعاً پایتخت فرهنگی جهان اسلام است و این یک عنوان نمادین نیست. چراکه مشهد پایگاه فرهنگ‌ساز جهان اسلام است و مسئولین مربوطه باید برای آن سال بیشترین و بهترین تلاش‌ها را انجام دهند تا تحولی بزرگ رقم بخورد و نباید همانند اصفهان فقط یک روز پایتخت فرهنگی جهان اسلام باشیم.


 نگاهی انتقادی به تمدن غرب داریم

 عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز گفت:  طی یک قرن گذشته بسیاری از افرادی که متأثر از تفکر غربی‌ها بودند، عقیده داشتند تمامی امور در کشورهای اسلامی باید با الگوبرداری از کشورهای غربی انجام شود که این سخنان در کشور ما نیز شنیده می‌شد. غلامعلی حداد عادل افزود: امروز روشنفکران در کشورهای اسلامی حتی اگر تحصیلات عالی نیز داشته باشند دیگر مانند صدسال پیش فکر نمی‌کنند و ما امروز نگاهی انتقادی به تمدن غرب داریم و این موضوع بسیار مهم است. نماینده مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: امروز مسلمانان جهان خواستار مدیریت اسلامی در کشورهای خود هستند و مقام معظم رهبری نیز تأکید ویژه‌ای بر ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی دارند. زیرا مردم کشورهای اسلامی تلاش می‌کنند فرهنگ اسلامی را از ایرانیان کسب کنند و این یک تغییر بسیار بزرگ است.

غرب به دنبال بی‌دین‌کردن جامعه اسلامی  حداد عادل گفت: غرب همیشه به دنبال بی‌دین‌کردن جامعه اسلامی بوده و بر همین اساس در خاورمیانه گروه تروریستی داعش را به وجود آوردند تا تفکر مدرن اسلامی در جهان مطرح نشود و در این راستا امروز مشهورترین کشور این منطقه دست‌دردست تندروهایی همچون داعش داده و از ترور حمایت می‌کند تا تصویر اشتباه و خشنی از کشورهای اسلامی به جهانیان ارائه دهند. مشاور عالی مقام معظم رهبری تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران در ٣٧ سال پیش به پیروزی رسید و در طی این مدت بیش از ٣٠٠ هزار شهید و بیش از یک‌میلیون جانباز تقدیم نظام شده است. وی تأکید کرد: پیروزی انقلاب اسلامی ابتدای یک‌راه طولانی است و به هیچ طریقی به پایان نرسیده و درواقع بازگشایی دریچه‌ای است که حرکت و جنبش ایجاد می‌کند و این وظیفه ماست که نسل جدید را آموزش دهیم تا اهداف و ایده‌های انقلاب را بفهمند تا بتوانند آن را در آینده حمایت کنند. حداد عادل گفت: گردهمایی پزشکان مسلمان جهان می‌تواند نقش مهمی را در این زمینه ایفا کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار