مدیر عتبات عالیات شهرستان مهریز؛
مدیر عتبات عالیات شهرستان مهریز گفت: چهار کارگاه قالی بافی با اعتباری بالغ بر هشتاد میلیون تومان در سه روستای این شهرستان افتتاح شد.
کد خبر: ۷۰۸۲۴۲
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۵ 27 January 2019

محمد علی زارع مدیر عتبات عالیات شهرستان مهریز گفت: چهار گارگاه قالی بافی با هدف طرح اشتغال زایی و کمک به ساخت گنبد امام حسین (ع)، صحن‌های حضرت زهرا (س) در نجف اشرف و حضرت زینب در کربلای معلا انجام می‌شود.

وی افزود: این کارگاه به همت خواهران روستا عصمت آباد با اعتباری بالغ بر هشتاد میلیون تومان و اشتغال زایی بیش از بیست نفر شروع به فعالیت کرده است.

زارع ادامه داد: همزمان با افتتاح این کارگاه در روستا‌های خورمیزات و مدوار کار گاه‌های خانگی با سه دار قالی افتتاح شد.

مدیر عتبات عالیات تصریح کرد: طرح ترویج بافت قالی در شهرستان مهریز از سال جاری در روستا‌های مهریز آغاز و هم اکنون با برپایی ۱۵ دار قالی ادامه دارد.

حجت السلام عبدالرضا محی الدینی امام جمعه شهرستان مهریز نیز با اشاره به همت، عشق و علاقه‌ای که مردم مهریز نسبت به اهل بیت علیهم السلام دارند، گفت: این اقدامات علاوه بر ترویج فرهنگ مذهبی می‌تواند الگویی برای همه شهروندان مهریزی باشد.

حجت الاسلام محی الدینی با بیان به اینکه همیشه امکان زیارت عتبات عالیات فراهم نیست، ادامه داد: اکنون لطف ائمه اطهار شامل حال خواهران روستا‌های مهریز شده است و باید از این فرصت و توفیقی که برای آن‌ها جهت بازسازی عتبات عالیات پیش آمده استفاده ویژه را ببرند.

امام جمعه مهریز با توجه به اینکه نیمی از جمعیت روستا‌های مهریز را بانوان تشکیل می‌دهند، تصریح کرد: با همت خواهران روستا‌های مدوار خورمیز و عصمت آباد کارگاه‌های مشابه در روستا‌ها و محله‌های مختلف تشکیل و از توانمندی‌های جوانان نیز استفاده شود.

در این مراسم جانشین فرمانده ناحیه بسیج، فرمانده نیروی انتظامی، عضو شورای شهر، نماینده فرماندار در امور بانوان و رئیس آموزش و پروش شهرستان مهریز حضور داشتند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار