مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان یزد گفت: به مناسبت بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، جشنواره مدرسه انقلاب در 90 مدرسه این استان آغاز شد.
کد خبر: ۷۱۰۴۴۵
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۵ 02 February 2019

حسین میرشریف افزود: برپایی نمایشگاه های مدرسه انقلاب از مهمترین بخش این جشنواره است که به همت دانش آموزان عضو انجام می شود.
وی ادامه داد: این جشنواره در سه محور، دیروزما، امروزما و فردای ما در 2 بخش نمایشگاهی و غیرنمایشگاهی برگزار می شود که در بخش نمایشگاهی، سیر و محتوای آن در خصوص کارنامه سیاه پهلوی، شخصیت حضرت امام(ره)، نقش آفرینی رهبری، راه های مقابله با نفوذ، سیمای حکومت مهدی (عج) و غیره است.
مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان یزد نیز در ادامه این گفت و گو اجرای سرود، تئاتر، داستان های کوتاه و فراخوان ایده‌های انقلابی را از بخش غیر نمایشگاهی این جشنواره عنوان کرد.
میرشریف هدف از برپایی این نمایشگاه‌ را، آشنایی نوجوانان با انقلاب اسلامی، دستاوردهای نظام، مقایسه ایران در دوران قبل و بعد از پیروزی انقلاب و بیان آرمان‌ها اعلام کرد و افزود: نسلی که دوران انقلاب را درک نکرده‌اند باید از طرق مختلف با شرایط آن روز و دستاوردهای انقلاب آشنا شوند.
وی با بیان اینکه برای هفتمین سال متوالی است که نمایشگاه مدرسه انقلاب فعالیت خود را آغاز کرده است بیان داشت: نمایشگاه، عرصه ارائه خلاقیت ها و مهارت های دانش آموزان است و امسال به جشنواره مدرسه انقلاب تغییر نام داده است.
مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان یزد تصریح کرد: این جشنواره تا پایان بهمن ماه در مدارس پسرانه و دخترانه متوسطه دوم در سطح استان ادامه دارد که به برترین ها جوایزی اهدا خواهد شد.
میرشریف گفت: در حوزه استانی نیز اختتامیه این جشنواره روز 23 اسفندماه سالجاری همزمان با برگزاری بیست و چهارمین یادواره شهدای دانش آموز برگزار می شود و به برگزار کنندگان و برگزیدگان جوایزی اهدا خواهد شد.
اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان از جمله مجموعه های فرهنگی دانش آموزی است که پس از انقلاب 1357 به فرمان حضرت امام خمینی (ره) تشکیل شد.
10 هزار دانش آموز در 500 مدرسه استان یزد زیر پوشش برنامه های اتحادیه انجمن های اسلامی مدارس هستند.
استان یزد با یک میلیون و 138 هزار نفر جمعیت افزون بر 250 هزار دانش آموز دارد که در حدود یک هزار و 900 واحد آموزشی هم اکنون مشغول تحصیل هستند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار