مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی خراسان رضوی:
مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی خراسان رضوی گفت: با توجه به آزمایشات انجام شده هیچ تغییری در کیفیت آب‌های زیرزمینی محور غرب مشهد و جاده قوچان به وجود نیامده است.
کد خبر: ۷۱۲۰۴
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۱ 03 August 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی محمد دانشگر در گفت‌وگو با تسنیم، اظهار داشت: تا به امروز هیچ گزارشی از ایجاد مشکل برای آب‌های زیرزمینی توسط کارخانجات صنعتی گزارش نشده و تمام آزمایشات میکروبی و شیمیایی هم اثباتی بر این ادعا هستند.

وی با اشاره به طرح های در دست اجرا برای افزایش خدمات رسانی به روستاها تصریح کرد: اعتبارات مناسبی در سال جاری از محل صندوق توسعه ملی برای آبرسانی به مجتمع‌های روستایی در نظر گرفته شده است.

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی خراسان رضوی افزود: امید می رود با برنامه‌های در نظر گرفته شده تا پایان سال جاری پیشرفت‌های مناسبی در حوزه آب رسانی به روستاها فراهم شود.

دانشگر با بیان اینکه هم اکنون تراکم جمعیتی در حاشیه شهر مشهد بسیار بالا رفته است خاطرنشان کرد: در جلسه شورای اداری استان خراسان رضوی یکی از موضوعاتی که با تأکید زیادی به آن پرداخته می‌شود موضوع حاشیه شهر مشهد و مشکلات خدمات رسانی به آنهاست.

وی افزود: هم اکنون برای تأمین آب مورد نیاز این محدوده‌ها با آب تولید شده برای آنها برابری نسبی وجود دارد ولی در صورتی که این الگوی مصرف ادامه پیدا کند وضعیت بسیار وخیم می شود.

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی خراسان رضوی الگوی مصرف حاکم شده در روستاها را بسیار نامتعارف خواند و گفت: در بسیاری از روستاها از آب شرب برای خوراک دام و یا آب‌دهی به باغچه‌های خانگی استفاده می‌کنند.

دانشگر خاطرنشان کرد: این موضوع چالش‌های زیادی را برای آبرسانی ایجاد کرده و سبب از تضییع منابع آبی موجود در خراسان رضوی شده است.

وی تأکید کرد: اگر این الگوی مصرف ادامه پیدا کند برای تأمین آب بخش روستایی با مشکل مواجه می‌شویم.

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی خراسان رضوی با بیان اینکه هم اکنون برای تأمین نیاز آبی روستاها و برخی از شهرهای استان در حال بررسی موقعیت سد دوستی هستیم اظهار داشت: باید بتوان برداشت از این سد را متناسب با نیازها هماهنگ کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار