شهر مشهد در تمامی فصول میزبان نمایشگاه های هنری است که این روند بعد از پایان ماه رمضان رونقی تازه می گیرد و هم اکنون هنرمندان این شهر در هشت نمایشگاه چشم انتظار هنر دوستان هستند.
کد خبر: ۷۱۸۲۲
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۶ 04 August 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی به نقل از مهر، به رغم وجود تعدد حضور هنرمندان در مشهد و همچنین نگارخانه هایی كه تعداد آنها از ۱۸ عدد تجاوز می کند اما تعداد نمایشگاه ها برگزار شده نسبت به تعداد گالری های همخوانی نداشته و از رونق لازم برخوردار نیست و تنها یک سوم این نگارخانه ها مورد استقبال هنرمندان قرار گرفته است.

این هفته با هنرمندان

نمایشگاه صنایع دستی «به آفرین» دست ساخته های جمعی از هنرمندان عرصه صنایع دستی از اول تا ۱۲ مرداد ماه در برج سلمان واقع در بلوار احمد آباد، خیابان راهنمایی از جمله نمایشگاه هایی است که به انتظار هنردوستان و هنرمندان اثارش را به نمایش گذاشته است.

«ارغنون هنر» نمایشگاه آثار برگزیده در چهارمین جشنواره «ارغنون» نیز یکی دیگر از نمایشگاه های برگزار شده مشهد است که از ۹ مرداد در نگارخانه فردوسی واقع در سه راه ادبیات و در مجتمع دكتر علی شریعتی گشایش یافته و تا چهاردهمین روز همین ماه برقرار است.

در این نمایشگاه آثار مریم موسوی و محمد عباس زاده در حوزه طراحی، صدیقه صادقی زاده، شهین آگنج و نرگس گلكار در نقاشی، بهناز فاضل عیدگاهی و محدثه حقانی در نگارگری، محبوبه تقینی در تذهیب، محسن خجسته حسینی، مانده عطاران، فاطمه قاینی و علی هاشمی در خوشنویسی تحریری و حسین مهرانی، بهداد رحیمی و آلاله كامل در حوزه عكاسی نمایش داده شده است.

نمایشگاه نقاشی گروهی محمد رضا براتیان، ساناز جلالی، المیرا علیجانی، حمیده كاظمی، محمدرضا واقف و نرگس وداعی نیز که از ۹ مرداد ماه در نگارخانه گنجینه واقع در بلوار وكیل آباد، بین وكیل آباد ۸ و ۱۰ افتتاح شده تا ۱۵ مرداد ماه مورد پذیرای عموم هنرمندان و هنر دوستان مشهدی است.

«حدیث عشق» نمایشگاه ۳۹ اثر خوشنویسی شكسته نستعلیق جواد سیران است كه از۱۰ مرداد ماه در نگارخانه میرك واقع در خیابان صاحب الزمان، نبش مولوی شمالی، افتتاح شده و تا ۱۵ مرداد برقرار است.

«کابل تا پازیریک» ٢٤ اثر در کنته سیاه قلم با نگاهی به مردم سرزمین افغانستان از مانیلا محمدی است که از ۱۰ مرداد ماه در نگارخانه سروش مشهد واقع در بلوار فلسطین، فلسطین یک برگزار شده نیز تا ۱۵ مرداد ماه ادامه دارد و پذیرای عموم مردم است.

«از نیستی و هستی» نمایشگاه آثار خوشنویسی حسین صالحی است كه از ۱۰ مرداد ماه در نگارخانه بهار واقع در خیابان كوهسنگی، كوهسنگی ۱۴، ابتدای حكیم نظامی ۱۰، پلاك ۱/۱۲ گشایش یافت و تا ۱۶ مرداد ماه در در معرض دید علاقه مندان قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار