مدیرکل انتقال خون خراسان رضوی خبر داد؛
مدیرکل انتقال خون خراسان رضوی گفت: در حوزه امور خیران، اداره کل انتقال خون تفاهم‌نامه مشترکی با مجمع خیران سلامت برای احداث پایگاه اهدای خون بانوان در مشهد منعقد شده است و این پایگاه به‌زودی با حمایت خیران نیک‌اندیش حوزه سلامت ساخت و راه‌اندازی می‌شود.
کد خبر: ۷۱۹۱۵۲
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۱ 26 February 2019

به گزارش تابناک رضوی، سیدحمیدرضا اسلامی با بیان این مطلب افزود: حضور زنان در حوزه سلامت بسیار تاثیرگذار بوده است و در اداره کل انتقال خون خراسان رضوی نظارت بر امر خون‌رسانی در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان را به بانوان سپرده‌ایم و بیش از نیمی از مدیران این اداره کل را بانوان تشکیل می‌دهند.

وی افزود: ظرفیت سالانه استان ۱۰۰ هزار کیسه خون و فرآورده خونی بوده، اما هم در حالیکه مصرفمان ۳ برابر بوده و ۳۰۰ هزار کیسه است.

در سال گذشته افزایش ۱۶۰ درصدی در تولید پلاکت و آفرزیس را داشتیم و خراسان رضوی بالاترین آمار تولیدی کشور را در این بخش داده است.

مدیرکل انتقال خون خراسان رضوی با بیان اینکه جمع زیادی از دریافت‌کنندگان خون‌های اهدایی مردم را بانوان تشکیل می‌دهند، خاطرنشان کرد: بیش از ۵۰ درصد خون‌ها و فرآورده‌های خونی به این گروه جنسی تزریق می‌شود، هرچند که تنها ۶ درصد اهداکنندگان را شامل می‌شوند و ۹۴ درصد دیگر هم آقایان اهداکننده هستند، در حالیکه در کشورهای مختلف نیمی از اهداکنندگان خون بانوان هستند و متاسفانه در کشورمان به‌دلیل باورهای غلط ایجاد شده شاهد حضور کمرنگ بانوان در پایگاه‌های اهدای خون هستیم و این باورغلط باید با همکاری مسئولان و رسانه‌ها برطرف شود.

اسلامی گفت: در حوزه امور خیران، اداره کل انتقال خون تفاهم‌نامه مشترکی با مجمع خیران سلامت برای احداث پایگاه اهدای خون بانوان در مشهد منعقد شده است و این پایگاه به‌زودی با حمایت خیران نیک‌اندیش حوزه سلامت ساخت و راه‌اندازی می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار