مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: 100 مدرسه کانکسی در استان فعال است.
کد خبر: ۷۲۲۰۹
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۴ 05 August 2015
به گزارش ایرنا، صابر سپهری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: این مدارس در مناطقی از استان که عشایر کوچ نشین زندگی می کنند ، فعالیت دارد.
وی بیان کرد: این کانکس ها به دلیل جابجایی در این مناطق راه اندازی شده برای اینکه ایجاد مدارس دائمی در این مناطق نمی تواند برای دانش آموزان عشایری پاسخگو باشد.
وی به کمبود فضای آموزشی در استان اشاره کرد و گفت: پروژه مهر از ابتدای اردیبهشت ماه تشکیل شده و فضاهای آموزشی و لوازم مورد نیاز برای آغاز سال تحصیلی را بررسی می کند.
سپهری از وجود کمبود فضای آموزشی در پنج ناحیه آموزش و پرورش استان خبر داد و افزود: با حذف اول دبیرستان و جایگزینی سوم راهنمایی از جمله مشکلاتی است که باعث انباشت دانش آموزان در این مقطع شده و نیاز به فضای آموزشی را محسوس تر کرده است.
وی از ساماندهی این وضعیت با دونوبته کردن مدارس خبر داد و گفت: گذشته از مشکلات فضای آموزشی در این پنج ناحیه ، شهرک های تازه تاسیس استان و شهرک ها مسکن مهر با کمبود فضای آموزشی مواجه هستند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان در ادامه با اشاره به کسب 50 رتبه زیر یک هزار در کنکور سراسری سالجاری توسط دانش آموزان اردبیلی گفت: 18 نفر از دانش آموزان نیز معدل 20 در پایه سوم متوسطه را در استان کسب کرده اند.
وی موفقیت دانش آموزان را نتیجه تلاش والدین ، مدیران مدارس ، موسسات غیر دولتی کنکو و خود دانش آموزان دانست و افزود: این رتبه ها باعث ارتقای رتبه استان در بین استان های کشور در کنکور می شود.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار