آیت‌الله علم‌الهدی در خطبه‌های نماز جمعه مشهد مقدس:
امام جمعه مشهد مقدس با اشاره به مذاکرات هسته‌ای میان ایران و ۱+۵، برجام امضا شده را تجاوز از خطوط قرمز رهبری خواند و با تشکر از مذاکره کننده گفت: شاید آنان بیش از این نتوانستند کاری کنند، اما برجام با خطوط قرمز رهبری منافات دارد.
کد خبر: ۷۳۲۸۵
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۷ 07 August 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی ظهر امروز در نماز جمعه مشهد مقدس در جوار بارگاه منور رضوی ضمن اشاره به مذاکرات هسته‌ای ایران و 1+5 اظهار کرد: مقام معظم رهبری از ابتدا در مسئله هسته‌ای، مسائل را پیگیری و خطوط قرمز را مشخص کردند، این‌ها نکاتی بود که مسیر انحراف انقلاب را می‌بست و این خاصیت خطوط قرمز مقام معظم رهبری بود.

وی افزود: ما در این نظام با کسی درگیر نیستیم، درباره تیم مذاکره‌کننده نیز مقام معظم رهبری به‌صورت مکرر فرمودند: "به این تیم اطمینان دارم"، این تیم امین رهبری و ولی امر مسلمین بودند و دولت هم دولتی است که شما رای دادید و آن را مقام معظم رهبری تنفیذ کردند. معنا ندارد با این تیم بخواهیم درگیر شویم و تخریب کنیم، زیرا دو سال زحمت کشیدند و رنج بردند.

عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: در سال 82 که غرب 3 عدد سانترفیوژهای ما را تحمل نمی‌کرد و با کمال وقاحت اظهار کرد که اگر قدرت داشتیم، پیچ و مهره‌های مراکز هسته‌ای ایران را باز می‌کردیم، اما در عین حال آنان به این جا رسیدند که 6 هزار سانتریفیوژ در حال چرخش را بپذیرند.

وی با اشاره به اینکه «این موفقیت نتیجه 12 سال تلاش است که اکنون غرب 6 هزار سانتریفیوژ ایران را به رسمیت شناخته است»، افزود: خطوط قرمز رهبری همان خطوطی است که نگذاشت در این مذاکرات، انقلاب منحرف شود.

علم الهدی یادآور شد: برجامی که امضا شده تجاوز از خطوط قرمز رهبری است و این را باید بپذیریم، از عزیزان مذاکره کننده تشکر می‌کنیم شاید آنان بیش از این نتوانستند کاری کنند، اما برجام با خطوط قرمز رهبری منافات دارد.


امام جمعه مشهد مقدس درباره برجام امضاء شده گفت: عزیزان ما در مجلس شورای اسلامی باید به این مطلب پی ببرند که این برجام عبور از خطوط قرمز و تجاوز از خطوط قرمز رهبری نباشد.

وی در خاتمه خاطرنشان کرد: در مقابل هر رای باید شب اول قبر پاسخ دهند، مصلحت هر چه باشد نمایندگان همان را انجام می‌دهند، آقایان به وظیفه شرعی خود عمل کنند و اگر خواستند این توافق را قبول کنند، خودشان می‌دانند و تکلیف شرعی خودشان، ما مسیر قانونی‌مان بسیار مشخص و حساب شده است. در مسیر قانونی خودمان مشکلی نداریم اما این موضوع باید مسجل شود و امیدواریم مسئولان ما به مسئولیت شرعی خود عمل کنند. امام جمله‌ای فرمودند و گفتند: "خطر آمریکا به حدی است که اگر کوچک ترین غفلتی کنیم، نابود می‌شویم". اینجا خطر آمریکا وجود دارد و باید رعایت کنیم.



امام جمعه مشهد مقدس در خطبه دوم نماز جمعه مشهد مقدس، اظهار داشت: طبق معمول همه ساله، مراسم روز شهادت امام صادق(ع) در میدان شهدای مشهد برقرار بوده و حرکت به سمت حرم مطهر رضوی در قالب راهپیمایی نیز پیش بینی شده است.

آیت‌الله علم‌الهدی بیان کرد: 14 مرداد، سالروز فرمان مشروطیت بود. انقلاب مشروطیت با انقلاب اسلامی از نظر ماهوی این تفاوت را داشت که انقلاب ضد استبداد بود، اما انقلاب اسلامی ضد استبداد و استعمار بیگانه بود؛ اولاً عامل و پدیده‌ای در انقلاب مشروطیت شکل گرفت که عامل شکست هم شد، برخی رجال برجسته انقلابی که جزو بنیان‌گذاران انقلاب بودند، وقتی احساس انحراف کردند به‌ مردم تذکر دادند و نقد و اعتراض آن‌ها مورد توجه قرار نگرفت.

وی افزود: شیخ فضل‌الله نوری به محض اینکه احساس کرد این انقلاب در حال انحراف است، از همان اول برابر این انحراف قدعلم کرد و مقابل آن ایستاد. مجلس شورای ملی تشکیل شد و اسم آن را مجلس شورای ملی گذاشتند و این را مرحم شیخ فضل‌الله یک انحراف دانست؛ قانون اساسی بلژیک را ترجمه کردند و مرحوم شیخ فضل‌الله قیام کرد و گفت ما قرآن و قانون اساسی داریم و نباید قانون ما ترجمه قانون یک کشور مادی و غربی باشد.

امام جمعه مشهد مقدس ادامه داد: در مقابل این قدعلم کردن‌ها، شیخ فضل‌الله را تندرو خواندند و انواع نسبت‌ها را جریان‌های غرب‌گرا و غرب‌‌زده به ایشان دادند تا وی از عرصه بیرون رود؛ به شخصیت ایشان افترا زدند و در نهایت این عالم دلسوز انقلابی اعدام شد و تنها جرم وی حق‌گویی و حق‌سرایی بود. در روز اعدام ایشان، عده‌ای اقلیت لائیک کف می‌زدند و اکثریت مسلمان هم ساکت بودند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه «شیخ فضل الله نوری به جرم حق‌گویی به پای چوبه دار رفت»، عنوان کرد: یک عده اقلیت بی دین در مرگ ایشان کف می‌زدند و می‌رقصیدند و اکثریت نیز تماشاگر چنین صحنه‌ای بودند.

آیت‌الله علم‌الهدی تصریح کرد: ما این مسائل را امروز هم می‌بینیم، به مجرد اینکه یک نفر براساس دلسوزی حرف بزند و نقد کند و مقابل انحرافات بایستد، به تندرو بودن متهم می‌شود؛ البته امروز مردم ما بصیرت دارند درحالی که آن روز این بصیرت نبود.

امام جمعه مشهد ادامه داد: در راس نظام برخاسته از انقلاب مشروطه، مرجع دینی قرار نگرفت و علی رغم اینکه قانون اساسی 4 مجتهد را برای نظارت بر مصوبات مجلس تعیین کرده بود، هیچ کدام در دوره‌های دیگر مجلس شورای ملی حضور نداشتند.

وی خاطرنشان کرد: 37 سال از عمر انقلاب ما گذشته است، در برابر همه بحران‌ها، جریانات و فتنه‌های دشمن، رهبری نظام ایستاده است و مردم در پای این ستون انقلاب حضور خود را حفظ کرده‌اند.

امام جمعه مشهد مقدس در خطبه نخست نیز بیان کرد: اینکه خداوند می‌فرماید انسان موجودی محاط است و سلطه بر هستی برای انسان امکانپذیر نیست انسان را متوجه این ضرورت می‌کند که پس چگونه از آینده باخبر شوم؟ چگونه همه موجودات و عوامل هستی را در اختیار خود دربیاورم.

آیت‌الله علم‌الهدی تاکید کرد: الگوی قرآنی برای انسان زیستی در قرآن معرفی شده است و وجود اقدس امیرالمومنین(ع) می‌فرماید که قسم به خدا اگر پرده از چشم من بردارند بر علم و یقین من چیزی افزوده نمی‌شود و اکنون همه چیز را می‌دانم.

وی گفت: ایشان می‌فرماید من آن علی هستم که چشم فتنه را با بصیرت خود درآوردم، از هرچه بین شما و قیامت وجود دارد بااطلاع هستم و از آن به شما خبر می‌دهم، پس این نشان می‌دهد که این قدرت فکر و اندیشه نیست.

آیت‌الله علم‌الهدی تاکید کرد: در زیارت جامعه به امام رضا(ع) چه می‌گوئید؟ می‌گوئید همه وجود در اختیار شماست و همه چیز را خداوند در اختیار شما قرار داده و همه دانستنی‌ها را خداوند به شما داده است. پس این امام رضا(ع) مرده نیست و زنده است.

وی افزود: خداوند الگوی قرآنی انسان زیستی را که می‌خواهد به ما نشان دهد می‌گوید این انسان بر تمام هستی سلطه دارد و آن انسان، امیرالمومنین(ع) است.




اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۸
رهبري هر جور هم كه حمايت بكنه باز شما حرف خودت رو مي زني
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار