کد خبر: ۷۳۴۷۶
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۱:۴۳ 08 August 2015
خبرنگاری کاری است ارزشمند و به همان اندازه دشوار؛ به شرط اینکه خبرنگار، اطلاع رسان و یا تحلیل گر، خود یک سیاست مدار، روانشناس و جامعه شناس باشد و به مصداق آیه 70 سوره احزاب، خود را در گرو هیچ امری جز حقیقتی که به آن ایمان دارد نبیند.

17 مرداد سالروز خبرنگار، یادآور رشادت ها و شهامت های بزرگ مردانی از جمله جاویدالاثر کاظم اخوان، شهید حبیب قاسمی، شهید محمود رضا آقاجاني، شهید صارمی، شهید باقری، شهید رهبر، شهید هادی و شهید نوری و دیگرانی است که نامشان جاویدان در تار و پود تاریخ این سرزمین کهن، برای همیشه به یادگار مانده و خواهد ماند.

باید درود فرستاد به اصحاب رسانه و خبرنگاران مؤمن، متعهد و شجاعی که بر سر پیمانی که همانا تقوای رسانه ای یا " قول سدید " است هزینه های فراوانی پرداخته اند. عهدی که، به سخن محکم و ریشه دار اشاره دارد.

عهدی که در آن سخن از انتقال خبری به جامعه است که نباید شایعه، یا مخرب و دروغ پردازی باشد، علاوه بر آن باید عینی بوده و در الفاظ، مراعات پست و مقام نشود که خبر آوردن هدهد برای حضرت سلیمان نمونه این مورد اخیر است و چه زیبا قرآن مجید در وصف
خبرگزاری های شایعه پراکن و یا آنان که به عهد اخلاقی خود عمل نمی کنند در آیه ششم سوره حجرات بیان فرمود: یا أَیُهَا الَذینَ آمَنُوا إِن جاءَکُم فاسِقٌ بِنَبَإٍ فَتَبَیَنُوا...، اى کسانى که ایمان آورده‏ اید! اگر شخص فاسقى خبرى براى شما بیاورد. درباره آن تحقیق کنید. مبادا به گروهى از روى نادانى آسیب برسانید و از کرده خود پشیمان شوید.

امروز در سراسر دنیا فجایع بزرگی در حال رخ دادن است، اتفاقات و جنایات فلسطین از جمله سوزاندن طفل مسلمان فلسطینی، تجاوزات زمینی و هوایی در یمن، کشتار مردم بی پناه و رنج کشیده افغانستان، آوار نمودن زندگی بر سر مردم سوریه و ... که بسیاری از خبرنگاران و رسانه های بین المللی از بازتاب آن ها استنکاف نموده و از تعهدی که در بیان حقیقت داده اند سر باز زده اند و  ای کاش بر عهده خود پای بند بودند.

روز خبرنگار اسبابی شد تا در اندک نگارشی، ولو کوتاه تشکری کنیم از زحمات خالصانه و بی ریای جامعه خبری و اصحاب رسانه و درود فرستیم بر روح پاک تمامی شهدای خبرنگار که در راه آرمان های این نظام و انقلاب جان خود را فدا نمودند.

نام از کاظم اخوان بردم، جا دارد ضمن تبریک مجدد روز خبرنگار به تمامی خبرنگاران خدوم، سخت کوش و فداکار، دوباره یادی شود از دلاور مرد مشهدی، که نه تنها یک خبرنگار و عکاس الگو و خبره بود ، بلکه یک هنرمند و ورزشکار و یک چریک و یار و یاور فرماندهان بزرگ و دلاوری محسوب می‌شد که سال 61 در لبنان به همراه چند تن از دیپلمات های ایرانی، اسیر و تاکنون سرنوشتش مشخص نیست.

به امید روزی که در تمام عالم خبر ظهور مهدی زهرا فراگیر شده و تمام عالم به قامت زیبای او سر تعظیم فرود آورند.

مجید عسکری

مدیر فرهنگسرای فناوری و رسانه مشهد
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار